Vad körde ni för moppe?

Ilo Piano
Mustang Mamba
Crescent compact....

o vid 15 års ålder så fläskade jag upp feta 2000 svenska kronor o inhandlade en nästan ny Puch Dakota 3000 ! Efter pluggdragning , det obligatoriska kolvjacket o lite drevning gjorde den 55-60 km/h... Det fick räcka 1 år tills det blev lätt mc o en Dt125Lc förgyllde min tillvaro...:)

första va en ramsne gilera runner från 2000
den andra var en yamaha slider från 2001
den tredje var en piaggio nrg från 2000 som var den bästa..

sen den senaste moppen blev ju en honda cbr 600 från 1991 som går lite fortare än de förra mopparna:näsblod

och på alla av fordonen så var det självklart bakhjulsåkning inblandat.. ja har svårt å ha framhjulet nere på asfalten :):D

En Puch Montana med urslagen plugg. Började till sist brinna. :hihi

Här körde man en Blå Cresent Compact från -86 (med jack i kolven) Toppfart ca 35km/h yeah :tummenupp

Zundapp Sport från sent 60-tal. Fan vad man ångrar att man sålde den klenoden:mad:

Monark Monarpeden med Husqvarnamotor... Gick inte så fort men lagom med tanke på min ålder då... (8-9 år) :P

Huskvarna hemmabygge. Plockade ihop detta as av grejer som jag hade liggande sedan farfar var ung. kapade bort tvärstaget i svingen för att få dit ett större bakhjul. Dock blev den lite svårkörd när svingen vred sig fritt. Det slutade med att jag monterade 20mm profilrör istället för stötdämpare. Det funkade men komforten (och mitt arsel) vart lidande =)... Gasade gjorde jag med frambromshandtaget.

Casal av nåt slag. Gick som ett arsel men var ganska tuff (sett ur mina då 14 åriga ögon)

Honda MB 5. Denna gick fint. Saknar den litegranna faktiskt. gick runt 55 med dragen plugg och drevat.

hm.... undrar om jag har haft nån fler...

Jo fan! Jag köpte ju en baotian bt50qt9 -06. Kinamoppe. Körde med den till och från jobbet hela sommaren -07 och tack vare det hade jag ju råd att ta mc kortet.
Den gick 75 enligt GPS med enbart en plugg borta i förgasaren. (ovanför trotteln). Dock väl inkörd. Den gick bara bättre och bättre... =)

//Robert

Yamaha DT50R med en 70cc å 17mm förgasare ca100km/h och en gammal svettig zundapp ks50 tror jag den heter som jag fick ärva av min morfars bror när han dog. jackad kolv och lite lustigt bonatrim här å där, men de kom iväg imot en 65km/h iaf...:tungan

ja de va tider på den tiden, inga bekymer :yoparty

Här är de första två jag hade. (Det är inte min på bilderna, men de var likadana) Senare blev det en FS1:a

(mailen är utlånad) :va

Bifogat

• Crescent cr2013r.jpg
    Crescent cr2013r.jpg
    17.9 KB · Visningar: 92
  • Crescent Flinta.jpg
    Crescent Flinta.jpg
    67.8 KB · Visningar: 96
Trimmad Yamaha DT.

Snuten tog mig och plockade trimmet på plats. Konstapeln skulle visa en ny kvinnlig rekryt hur en flygande besiktning av en moppe gick till. Kul för henne, trist för mig...

yamaha dt50mx
yamaha dt50mx
ciao
ciao
baghee
baghee
sachs flakmoped
benelli citybike
yamaha dt50mx
tomos nånting?:S (inhandlades igår)

Inne på fjärde motorcykeln och 9:ondebilen nu också vid 20års ålder :yoparty

Monark trampis, tvåväxlad handväxel och minimal tank hängandes på sidan av pakethållaren.

DT50 -90 original som fick frispel ibland. Tokvarvade och inte gick att stänga av annat än med bensinkranen.

DT50 -94 som efter lite filande och trimkrök gjorde 60 enligt mätaren. En riktig pärla som jag vårdade ömt.

Under samma period hade jag även en DT125 som gick halvbra.

Jag körde en floruserande orange Mamba Mustang med KS100 motor på...
det var kul men ramen sprack hela tiden juh:(

Polisen skulle testa den och trodde det var bara 3 växlar hahahaha...
O så va han så fet att däcket gick i bakskärmen så den gjorde bara 20 knyck med han på...
vroom vroomm-....

FC1 från 78 tror jag det var sedan en Suka K50 84, lätt modiferad med 2/5 cylinder från hobbex svart till och med! Pipljuddämpare och större drev! Satan vad det gick på den tiden!

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick