Vad körde ni för moppe?

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Husqvarna novolette, puch maxi och puch montana.. mest montana..

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Yamaha DT med dragen plugg och nerdrevat. Vette tusen om det gick snabbare, men man inbilade sig att man kunde burna på gruset lite mer rivigt på så sätt :gnissla
Sen körde jag en kort period på en gul piaggio med trampor, gick som ett as.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har köpt en svinfet Bajaj Bonnie för fikapengar (bra att ha om man inte orkar ta bilen till macken)

Nån som vet vart man får tag på reservdelar till en så exklusiv maskin?

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Ha ha, rolig tråd:tummenupp

Själv körde jag en blodtrimmad Zündapp KS50...
13hk 70cc cylinder med tillhörande topp, 20mm delorto förgasare och insug, cross dämpare och alu fälgar!
Gick som satan, ha ha det va tider det:D

Lemaro

Guest
Suzuki PV med 50 membran, hemmagjord krök, original fögg, mätaren gick till 70 men visaren var en bit över, så kanske 80-85 topspeed.

Last edited:

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Puch Monza 4 speed 85:a 60cc cylinder totalt sönder pulad, trimförgasare å avgasrör. Fick säkert upp skiten i 65......

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Casal tills jag fyllde 15. Halvmåne gick jävligt bra förutom att kröken lossnade hela tiden.. Från 15 dt50 med lite fix, den gick väl 85-90. Lite 80cc mx före, under och efter också. Kul var det:yoparty

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Först hade jag en Java Stella mini(automat 2växlad), rena skiten.
Sedan köpte jag en välanvänd Honda Z50 och renoverade och pimpade upp den och än idag saknar jag den :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Monark trampis, tvåväxlad handväxel och minimal tank hängandes på sidan av pakethållaren.

Jag hade en likadan :D
Den gick bra med den s.k sjuhalvan tack vare sin låga vikt! :tummenupp

En sån försöker jag få tag på, då min Jawa 210 blev stulen förra året, och jag har lite bra trimgrejjor kvar (det är Jawa motor i Stellan om den inte är riktigt gammal)

Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
DT50.. med motorn från en (cross)yamma 80cc (inkl. massa mods.).. Första gången jag gjorde en omkörning på e4:an iaf =) Men en sak fick man reda på iaf..moped ramar är inte byggda för större krafter (knak knak krasch) aj!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag hade en likadan :D
Den gick bra med den s.k sjuhalvan tack vare sin låga vikt! :tummenupp

En sån försöker jag få tag på, då min Jawa 210 blev stulen förra året, och jag har lite bra trimgrejjor kvar (det är Jawa motor i Stellan om den inte är riktigt gammal)

Ja stämmer bra det, denna motor som har två växlar som är automat. Hade en super fin som var pulverlackad i senapsgult. Allt var fint med den förutom denna jävla motor som fick endast i tvåan ibland i nerförsbacke :( Alla polare åkte ifrån mig så jag lackade o sålde den och ersätte den med en super skön Z50. Drog alla, både upp o nerförsbacke :D
Tyvärr känner jag inte nån som har en sådan till salu, eller vet nån som äger en.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja stämmer bra det, denna motor som har två växlar som är automat. Hade en super fin som var pulverlackad i senapsgult. Allt var fint med den förutom denna jävla motor som fick endast i tvåan ibland i nerförsbacke :( Alla polare åkte ifrån mig så jag lackade o sålde den och ersätte den med en super skön Z50. Drog alla, både upp o nerförsbacke :D
Tyvärr känner jag inte nån som har en sådan till salu, eller vet nån som äger en.

Det står en Stella i ett garage två kvarter bort med trasig motor, det börjar vara skitsvårt med delar till Java 210, och på den här är det dessutom kickdrevet som är paj, det enda som skiljer jawa och stella motorn åt...

Jag bjöd en femhundring för skrotet, antngen stoppar jag i en pedalstartad motor i den, eller så köper jag en 110cc kinesmotor för kaffepengar.

Han som äger den har bara inte avslutat den affären än.... :mad:

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Jag körde en opluggad Puch M50 Racing -75, det var härliga tider det.
Edit:kommer ihåg att vi gav 600:- för den 1978 :tummenupp
puch75a.jpg

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Sedan köpte jag en välanvänd Honda Z50 och renoverade och pimpade upp den och än idag saknar jag den :(

Håller på att renovera just en Honda z50. Kommer inte ihåg vilken årsmodell, men om jag inte minns fel så är de en 70 lr 72:a. Det ska bli så orginal de bara kan hade jag tänkt. Mycke rolig liten leksak som jag använde innan jag köpte en moppe.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Helt orginal Aprilia MX50 :yoparty
Gick riktigt bra för att vara otrimmad, lite klumpig och stor men den hade ju balans axel och massa bra finessor, riktig motard :yoparty :D

dsc00634yu1.jpg

Last edited:

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Vet inte om jag svarat här redan haha.. Men jag körde En Derbi Sm -99a! Gick riktigt bra

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln