Vad körde ni för moppe?

Yamaha DT med dragen plugg och nerdrevat. Vette tusen om det gick snabbare, men man inbilade sig att man kunde burna på gruset lite mer rivigt på så sätt :gnissla
Sen körde jag en kort period på en gul piaggio med trampor, gick som ett as.

Jag har köpt en svinfet Bajaj Bonnie för fikapengar (bra att ha om man inte orkar ta bilen till macken)

Nån som vet vart man får tag på reservdelar till en så exklusiv maskin?

Ha ha, rolig tråd:tummenupp

Själv körde jag en blodtrimmad Zündapp KS50...
13hk 70cc cylinder med tillhörande topp, 20mm delorto förgasare och insug, cross dämpare och alu fälgar!
Gick som satan, ha ha det va tider det:D

Suzuki PV med 50 membran, hemmagjord krök, original fögg, mätaren gick till 70 men visaren var en bit över, så kanske 80-85 topspeed.

Last edited:
Puch Monza 4 speed 85:a 60cc cylinder totalt sönder pulad, trimförgasare å avgasrör. Fick säkert upp skiten i 65......

Casal tills jag fyllde 15. Halvmåne gick jävligt bra förutom att kröken lossnade hela tiden.. Från 15 dt50 med lite fix, den gick väl 85-90. Lite 80cc mx före, under och efter också. Kul var det:yoparty

Först hade jag en Java Stella mini(automat 2växlad), rena skiten.
Sedan köpte jag en välanvänd Honda Z50 och renoverade och pimpade upp den och än idag saknar jag den :(

Monark trampis, tvåväxlad handväxel och minimal tank hängandes på sidan av pakethållaren.

Jag hade en likadan :D
Den gick bra med den s.k sjuhalvan tack vare sin låga vikt! :tummenupp

En sån försöker jag få tag på, då min Jawa 210 blev stulen förra året, och jag har lite bra trimgrejjor kvar (det är Jawa motor i Stellan om den inte är riktigt gammal)

Last edited:
DT50.. med motorn från en (cross)yamma 80cc (inkl. massa mods.).. Första gången jag gjorde en omkörning på e4:an iaf =) Men en sak fick man reda på iaf..moped ramar är inte byggda för större krafter (knak knak krasch) aj!

Jag hade en likadan :D
Den gick bra med den s.k sjuhalvan tack vare sin låga vikt! :tummenupp

En sån försöker jag få tag på, då min Jawa 210 blev stulen förra året, och jag har lite bra trimgrejjor kvar (det är Jawa motor i Stellan om den inte är riktigt gammal)

Ja stämmer bra det, denna motor som har två växlar som är automat. Hade en super fin som var pulverlackad i senapsgult. Allt var fint med den förutom denna jävla motor som fick endast i tvåan ibland i nerförsbacke :( Alla polare åkte ifrån mig så jag lackade o sålde den och ersätte den med en super skön Z50. Drog alla, både upp o nerförsbacke :D
Tyvärr känner jag inte nån som har en sådan till salu, eller vet nån som äger en.

Ja stämmer bra det, denna motor som har två växlar som är automat. Hade en super fin som var pulverlackad i senapsgult. Allt var fint med den förutom denna jävla motor som fick endast i tvåan ibland i nerförsbacke :( Alla polare åkte ifrån mig så jag lackade o sålde den och ersätte den med en super skön Z50. Drog alla, både upp o nerförsbacke :D
Tyvärr känner jag inte nån som har en sådan till salu, eller vet nån som äger en.

Det står en Stella i ett garage två kvarter bort med trasig motor, det börjar vara skitsvårt med delar till Java 210, och på den här är det dessutom kickdrevet som är paj, det enda som skiljer jawa och stella motorn åt...

Jag bjöd en femhundring för skrotet, antngen stoppar jag i en pedalstartad motor i den, eller så köper jag en 110cc kinesmotor för kaffepengar.

Han som äger den har bara inte avslutat den affären än.... :mad:

Jag körde en opluggad Puch M50 Racing -75, det var härliga tider det.
Edit:kommer ihåg att vi gav 600:- för den 1978 :tummenupp
puch75a.jpg

Sedan köpte jag en välanvänd Honda Z50 och renoverade och pimpade upp den och än idag saknar jag den :(

Håller på att renovera just en Honda z50. Kommer inte ihåg vilken årsmodell, men om jag inte minns fel så är de en 70 lr 72:a. Det ska bli så orginal de bara kan hade jag tänkt. Mycke rolig liten leksak som jag använde innan jag köpte en moppe.

Helt orginal Aprilia MX50 :yoparty
Gick riktigt bra för att vara otrimmad, lite klumpig och stor men den hade ju balans axel och massa bra finessor, riktig motard :yoparty :D

dsc00634yu1.jpg

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick