Vad körde ni för moppe?

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Jag hade en fyrhjuling Adly RS 50 med stereo och neonljus.
Sen hade jag en råtrimmad mt5:a, vet ej hur fort den gick, cykeldatorn pajade vid 107... men den gick väl inte så mycket snabbare.
 

Grunk

Medlem
Gick med
12 Jan 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Tuono V4 -12
Gilera Hk 02 med en härlig 70cc, 21mm förgasare, Metrakitrör, och en tjusig boostbootle så det såg coolt ut:D
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Skippade moppe som 15-åring i väntan på DT 125:an.........skaffade sen 20 år senare en Baotian Retro + en ubercool hjälm till....
Är poppis som tusan när jag lämnar o hämtar grabben på dagis (han står på fotplattan o tycker att det ska gå fortare-----60-65 km)

/Jim
 

Bifogat

  • retro.jpg
    retro.jpg
    10.2 KB · Visningar: 73
  • Retrohjälm.jpg
    Retrohjälm.jpg
    18.8 KB · Visningar: 96

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
ah moppetiden var ju bara 3år sedan för mig så jag har inga problem med att komma ihåg till skillnad från ni era gamla drägg :D

Hade en Peugeot Speedfight 2 (aka bögpulkan)
Var bara avstrypt med andra variatorvikter och lite mekad förgasare..
Gick i knappa 80 :)
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Yamaha Dtr -99 avstrypt med gianelli helsystem o 14 drev. Gjorde la 100 blås nerför 90 på raka. Moppe tiden va nåt asså! Vi var ett sånt jäkla gött moppe gäng här i byhålan där jag är uppväxt! Go moppe tiden!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
DT50MX, blågul tröttmössa som koksade igen månatligen. Ett tappert trimningsförsök med fetare förgasare och femhalva resulterade i... ingenting effektmässigt. Åket vägrade gå fortare än 45-50 no matter what.

Stulen, tog en MT5 på försäkringen. Lånade nån femhalva minns jag så den gick lite skoj ett tag, men den krängdes av för att finansiera B-kortet.

Pimpad moppe var givet: höjningssats, crosstänka och musöron!
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Vetefan om jag postat redan men annars så körde jag:

Yx-maha DT50 SM, 50cc såklart men ostrypt och gjorde 86-90 på plan mark. Fan vad dem går nuförtiden, behöver ju inte ens köpa "trim".
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
En rejiu drac eller hur de nu stavas helt ny på med 70cc o ur me plugg kom upp i en 130 blås me lite drevning. Tyvärr så smällde min kompis den när han körde full och den vart i 2delar och iom han var full = inget på försäkringen och han var fattig så nu ligger den i 2delar och sammlar damm och jag blir ledsen så fort ja ser den. Förövrigt gick den väl 250 mil :(
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
crescent compact med handväxel, svinhet
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Mt5 med mtx80 motor, gick som fan men den va inte alls lika rolig som min fz50.. Den va riktigt rå, skit liten automatare med 65cc cyl på, gick så in i helve*e och starta ALLTID.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag körde mt5a :tummenupp halvt orginal i början, 45-50 km/h, sista månaderna innan A1-kortet så köppte jag en 65cc cylle, pga. grupptryck :D Gick som fan tills den värmenöp, lät den svalna sen gjorde den bara 70 :yoparty bytte tillbaka till orginal, då gjorde den bara 35-40. Men den jäkla 65cc cyllen ser inte rolig ut när jag tittar på den i dagsläget :D hela utblåssidan är totalt uppriven, men den gick ändå i 70 :va


Har även en projekt-moppe med några polare, Mt5a med Mtx80 motor och massa småtrim :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/18088663.htm?ca=20_s :tummenupp
 
Last edited:

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Hade en kreidler florett först, sen en zundapp ks 50 och sen när jag fyllde 15 blev de en Honda MB50. trimma den så den gjorde mätarn ut och nålen gick till 0 igen, vet inte hur fort de kan varit men över 100 iaf
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Håller på att renovera just en Honda z50. Kommer inte ihåg vilken årsmodell, men om jag inte minns fel så är de en 70 lr 72:a. Det ska bli så orginal de bara kan hade jag tänkt. Mycke rolig liten leksak som jag använde innan jag köpte en moppe.

det är fina grejer det :)
funderat på göra samma sak och bara ha i garaget :) ta en liten tur då o då och tänka tillbaks på den tiden man skröt för polarna att man strulat med 7 brudar under en o samma kväll, fått pilla på enas bär:D det var tider det.
 

Ampa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
FZ6-n
Hann med 3 mopeder inom fjortistiden.
1. Hrd Sherco (ostrypt)
2. Gilera Runner -02 (70cc malossi sport, 17,5 dellorto, yazuni Z, malossi variator, malossi e13 filter)
3. Yamaha Jog-RR (skulle corsa kittas, men blev original)
Körde sista året Jogen då ja bara tog mig till sommarjobbet men Gileran var helt klart roligast.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top