Vad körde ni för moppe?

xtramember

Medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2006, Suzuki bandit 1200. 2008, Honda CRF 450.
Honda MT-50 , 70cc, högkomp. topp, 16.5mm insug, "grovkrök" :)

Det var bättre förr!

Exakt en sån hade jag också med 70cc och en förgasare från en 80cc cross :) Den obligatoriska Jamarcol tutan satt också som en smäck, planad topp också förstås. Drevad för powewheelies men gjorde nog 80 endå.
Det sket sig på så vis att svingen på en gammal MT5:a som är riktigt underdimensionerad gav med sig och hondan kunde nästan stå för sig själv på slutet :)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
En svart Piaggio med remdrift som gjorde 35 i nedförsbacke och medvind. Farsan gjorde desperata försök att få ur ett par km/h till ur den så polarna inte kunde cykla om mig. Hela motorn var dock ingjuten i ett stort plastblock så man kom inte åt ett skit...

Den gav mig dock så feta hävdelsekomplex så jag året efter tog kort för lätt MC och ledde in mig i motorcyklismens bana, så den var nog rätt bra ändå... :)
 

Shantii

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2014
Ort
luleå
Hoj
Honda Mt50
Jag hade en mt5a, sålde den för några månader sen. Den gick väl runt 40-50 men sotade igen i utblåsporten en jävla massa gånger.
Så i slutet av moppetiden satte jag på en 65cc cylinder, jävlar vad den gick, säkert minst 80, i några veckor, sen värmenöp den och efter det gick den bara i 70. Visade sig senare att hela jävla utblåssidan av kolven och cylindern var grovt skurna, men den gick ändå rätt bra upp till 70 i några veckor efter. :va :tummenupp

Sen har vi ju projektet som jag och några polare har byggt ihop.
Grovt modifierad mt5a.
Mtx80 sexväxlad, 24 mm fögge, 4-läppars kolfiberreed, avstämt underliggande avgassystem, öppet sportluftfilter och lite till. Inte helt inställt ännu, så jag vet inte riktigt toppfarten, men borde väl hamna någonstans runt 110+ :yoparty



Fler bilder finns på våran, förnärvarande halvtaskiga inaktuella, hemsida westcoastbikeriders

Eran hemsida där verkar ju inte funka har du nå mer bilder nån annan stans eller kan du skicka, håller själv på med ett liknande projekt (med utseendet) :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag körde en MT 5 som var höjd. Egenborrad cylinder, 70 cc, gick som en påse skit. :D

En bekant körde MB 5, som måste vara en avkomma från Xjell. :D Den gick å andra sidan som ett as.
 

dyrken

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
BMW M1000R 2023, Honda Monkey 2022, BMW S1000R 2018, Yamaha XJR1300 2011, KTM 990 Super Duke 2007, Kawasaki KLE500 1992
En röd/vit Honda MT5 årsmodell 99. Hade 65cc och den gjorde ungefär 90-95. Jag har på senare år köpt tillbaka den så jag har den nu i min ägo igen dock så är det originalcylinder på nu. Det är skitskoj att dra ut och åka lite speciellt eftersom några polare också skaffat så vi är ute och upplever gamla minnen i den ljuva 2taktsdoften.
 
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Oj.....och jag som inte ens lämnat moppe än :)

Grymt kul långfärdsfordon. Börjar bli dags att dra nån bombarrepa igen nästa sommar

 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Puch Montana utan plugg, halvmåne och en Bing jordfräsförgasare.
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
En metallicblå Mustang Mamba med 3-växlad Zündapp-motor. Tror årsmodellen var 1972.
 

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Skutskär
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Åh! Den underbara moppeåldern :) Jag hade några stycken som man busade runt med.

* Monark med trimmad Sachs motor
* Suzuki K50 70 cc och låg drevning grymt ax!
* Zundapp KS50 trimmad å de grövsta
* Yamaha Chappy 80cc riktigt skoj med hemmabyggd expansionskammare.

Nästan så man blir sugen på en comeback i moppeträsket nu när man har budget för det :D
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
K50 som jag aldrig fick att gå ordentligt, gillade den inte alls och vägrade varva så den såldes.

FS1 som jag körde året runt och överallt, K50 överligg, crosstyre, femhalva, hemuppfilad fugge, misshandlades som satan men bara gick och gick.
Gick som ett as och hade aldrig fungerande koppling, hastighetsmätare eller frambroms (saknar den faktiskt). :banana

GT125 som såg ut som en förvuxen K50 och gick allt som oftast bara men en cylinder så den kan nästan räknas som moppe, hopplöst trött och oftast paj men lät som en 1100'a dom få gånger den faktiskt funkade. :)
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Zundapp KS50 1970
Cylle med uppborrat insug,jackad kolv & planad topp, som grädde på moset ett ställbart munstycke. Ca 75-80km/h
Gick riktigt bra ganska länge tills den gav upp & aldrig mer ville va me igen.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Puch Alabama med dakotagaffel o större förgasare. Gjorde 90 knyck vid stort toalettbehov och stark hemlängtan.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Puck Florida med urborrad plugg.. lyckades kränga av bakdäcket i skogen, och var den förste i släkten efter 30 års misshandel som lyckades rasa motorn. Stolt!
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Crescent Compact med 60 cc 7,5 hkr från Hobbex. Bakfjädrar från Suzuki, förlängningsrör till framgaffeln i lamphuset höjde moppen ca 5 cm. Sedan kapade man fotpinnen på vänstersidan lite så det gick att lägga ner den lika mycket åt båda håll. Ändrad stoppning i ljuddämparen som gav mindre ljud och högre effekt. Toppade 80 km/h. Det var tider det:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Suzuki K50 -79.

54cc cylinder, trottoarplanad topp med tillhörande packning av mjölkpaket och framåtlutat Buffalostyre.

Jävlar vad den gick! :hihi
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Puch Nevada lyx. Med 75 cc Maxi cylinder och 30 mm Bing. Planad topp och konstanta spikningar (fattar man ju nu). Gick aldrig bra, men var min bästa vän.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top