Köpte en Yamaha Chappy när jag var tretton som renoverades, nya skärmar, blinkers och lite ny färg.
Kunde givetvis inte vänta tills jag var femton utan körde lite hemma på gatan, sen lite i kvarteret och när jag fyllde fjorton hade jag övergett cykeln helt. Ungefär samtidigt så kom jag fram till att det vore nog trevligt med lite bättre fartresurser så pluggen knackades ur.
När jag hade fyllt femton så fick jag en ny Honda MT50 svart och gul, måste ju ha moped med koppling.
Kördes original tills jag fick låna en femhalva av en kompis som skar tre minuter efter att vi hade monterat den, kolven hade visst hamnat bak och fram(pilen syntes inte under sotet och vi hade ingen koll).
Betalade sura pengar för det raset och sparade ihop pengar till ett 70cc kit med nya reeds och 16mm insugsplatta.
Körde med det trimmet i lite mer än ett år utan problem tills polisen bestämde sig för att dom gärna ville kolla mig.
Smet och körde hem och återställde till original.
Tyvärr blev den stulen 1992 annars hade den nog stått på vinden tillsammans med chappyn.