Vad kallar DU en äkta 08'a?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
bissmark skrev:
Kommer sommartid, bara skriker och skitar ner...

Allvarligt talat stockholmare, ni har aldrig funderat över varför folk på landet tycker som de gör om er?
Kan det vara självförvållat månne?

Edit:
Kan inte Skåne förenas med Danmark igen, så att jag kan dricka billig god öl hela dagarna?

Allvarligt talat... Har ni funderat på varför ni tycker som ni tycker?

Jag träffar ganska ofta folk ute i landet och den spontana reaktionen är "Ja, stockholmare brukar ju vara dryga och otrevliga, men du va ju trevlig".

Det är "bönder" som kommer hit som är dryga, då dom tror att dom är stockholmare såfort dom köpt en innerstadslägenhet för mer än vad nån vettigt människa skulle betala och börjat hänga vid stureplan.
 

Dr.Bike

Guest
EBS skrev:
Allvarligt talat... Har ni funderat på varför ni tycker som ni tycker?

Jag träffar ganska ofta folk ute i landet och den spontana reaktionen är "Ja, stockholmare brukar ju vara dryga och otrevliga, men du va ju trevlig".

Det är "bönder" som kommer hit som är dryga, då dom tror att dom är stockholmare såfort dom köpt en innerstadslägenhet för mer än vad nån vettigt människa skulle betala och börjat hänga vid stureplan.


Hear! Hear!
WORD! :klappar


Från en Hillbilly som både flyttat IN i stan och UT.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
EBS skrev:
Allvarligt talat... Har ni funderat på varför ni tycker som ni tycker?

Jag träffar ganska ofta folk ute i landet och den spontana reaktionen är "Ja, stockholmare brukar ju vara dryga och otrevliga, men du va ju trevlig".

Det är "bönder" som kommer hit som är dryga, då dom tror att dom är stockholmare såfort dom köpt en innerstadslägenhet för mer än vad nån vettigt människa skulle betala och börjat hänga vid stureplan.

Jag tycker ingenting.
Jag låter folk öppna munnen och efter det bildar jag mig en uppfattning.

Tyvärr är det väl en allmän uppfattning (hos "de sk bönderna") att stockholmare tror att vår hufvudstad är Sveriges/världens centrum (så är det väl i övriga världen också!?) och att det som inte finns här är inget värt.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
EBS skrev:
Allvarligt talat... Har ni funderat på varför ni tycker som ni tycker?

Jag träffar ganska ofta folk ute i landet och den spontana reaktionen är "Ja, stockholmare brukar ju vara dryga och otrevliga, men du va ju trevlig".

Det är "bönder" som kommer hit som är dryga, då dom tror att dom är stockholmare såfort dom köpt en innerstadslägenhet för mer än vad nån vettigt människa skulle betala och börjat hänga vid stureplan.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. :tummenupp

Reb0

bissmark skrev:
Jag tycker ingenting.
Jag låter folk öppna munnen och efter det bildar jag mig en uppfattning.

Tyvärr är det väl en allmän uppfattning (hos "de sk bönderna") att stockholmare tror att vår hufvudstad är Sveriges/världens centrum (så är det väl i övriga världen också!?) och att det som inte finns här är inget värt.

Det finns förmodligen inte en Stockholmare som tycker att Stockholm är världens centrum. Det är andra som tycker det... för en Stockholmare är Stockholm inget speciellt.

Reb0
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
hört av min skånska farbror:

Stockholmare är som säckpipor: uppblåsta och gnälliga.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top