Starstriker
Som man googlar får man svar
Silvertejp?
Ja, man kanske skulle tejpa fast kläderna med några varv tejp runt händer/fötter.....
Silvertejp?
Låter som att du brukar städa bort saker och då är det ju inte konstigt om du sedan blir tillfrågad när din gubbe inte hittar sina prylar även de gånger han själv förlagt prylarna.
Min sambo städar jämt undan saker och sällan till bestämda platser utan de hamnar bara i närmaste låda, skåp osv. Sedan är det inte lätt att hitta den där saxen, skruvmejseln eller vad det nu råkar vara.
Låter som att du brukar städa bort saker och då är det ju inte konstigt om du sedan blir tillfrågad när din gubbe inte hittar sina prylar även de gånger han själv förlagt prylarna.
Som utomstående kan man bara le åt det hela och se det komiska i situationen.
Typ såhär:
Han: "Du... har du sett den där grejen..!?... den låg här förut...å nu är den inte kvar längre"
Jag: "Nää... jag har inte sett den... har inte legat där på flera veckor i så fall"
Han: "JOOO.... men jag VET att den legat där" (hör det outtalade.. jävla kärring du har väl städat/ kastat/ slarvat bort den)
Jag: NEJ... jag har (för fan) inte rört den... du får väl kolla DÄR" (ger förslag på tänkbart ställe fast jag inte RÖRT grejerna)
Han: "Ja.... här låg den"
Varje jävla gång något är "spårlöst" försvunnet
Det är väldigt svårt att förklara det där för någon som inte själv har barn. Låter kanske ganska harmlöst, men man kokar verkligen över.
Ungarna (ena särskilt) kan vara fördjävla dryg ibland. Vad ska man göra om han inte lyssnar. HAN skiter ju i dagis. Det blir en jävla cirkus av det hela. Det började bli bättre, men nu är han tillbaka i gamla gängor igen. Bara mamma som får klä på honom, men det funkar inte när det är stressigt på morgnarna....
Kör dem i pyamas till dagis, mycket effektivt. Ta med deras kläder i väska.Mina barn som båda är i trotsåldern.
Oftast på morgnarna kommer de på att de inte skall göra nånting alls. Inte äta, inte klä på sig, inte gå till dagis....
På tal om barn och nervsammanbrott finns det nog inget mer frustrerande än att sitta på ett flyg och höra en unge skrika och gråta en hel flygresa och man kan inte dra sig undan någonstans.
På tal om barn och nervsammanbrott finns det nog inget mer frustrerande än att sitta på ett flyg och höra en unge skrika och gråta en hel flygresa och man kan inte dra sig undan någonstans.
Testa dutta till på bromsen lagom så ljusen tänds och det blir en liten antydan till inbromsning utan att direkt tappa fart.
Det brukar få följden att de panikbromsar och sedan håller sig på vettigt avstånd.
View attachment 402599
Min arbetsmaskin, en Atlas Copco D65 smartrock borrigg..
Hade inte maskinen haft larvning så hade de varit strul på hjul rakt av..
Det går inte ett skift utan att man blir galen på "skräpet".. Givare, hydraulik, kompressorstrul, etc etc.
View attachment 402599
Min arbetsmaskin, en Atlas Copco D65 smartroc borrigg..
Hade inte maskinen haft larvning så hade de varit strul på hjul rakt av..
Det går inte ett skift utan att man blir galen på "skräpet".. Givare, hydraulik, kompressorstrul, etc etc.
Testa dutta till på bromsen lagom så ljusen tänds och det blir en liten antydan till inbromsning utan att direkt tappa fart.
Det brukar få följden att de panikbromsar och sedan håller sig på vettigt avstånd.
När farsan testade den manövern på E4an (2+1 delen i Småland) så blev han och mamma jagade av någon uppretad bilist som utförde prejningsförsök och vars passagerare viftade med en kniv.
Visst, var väl tio år sedan men det finns större puckon än man tror därute...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |