Vad kan driva dig till fullständigt nervsammanbrott?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Låter som att du brukar städa bort saker och då är det ju inte konstigt om du sedan blir tillfrågad när din gubbe inte hittar sina prylar även de gånger han själv förlagt prylarna.

Min sambo städar jämt undan saker och sällan till bestämda platser utan de hamnar bara i närmaste låda, skåp osv. Sedan är det inte lätt att hitta den där saxen, skruvmejseln eller vad det nu råkar vara.

Precis sådär är det. Saker bara försvinner. Speciellt mina verktyg, nycklar, plånbok och telefon. De hamnar i närmaste låda. Ibland är det jag själv som lägger saker på konstiga ställen, men i 95% av fallen är det inte det.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Låter som att du brukar städa bort saker och då är det ju inte konstigt om du sedan blir tillfrågad när din gubbe inte hittar sina prylar även de gånger han själv förlagt prylarna.

Det är just det som gör mig så jävla förbannad. Lägger aldrig undan nåt som inte jag ansvarar för. Just av ovan anledning. Att SLIPPA bli anklagad för någon annans slarv. :gnissla

T.ex. En jävla servicehandbok på skotern. Aldrig sett. Aldrig rört.

Han: "men det låg ju en plastpåse... hade med mig den från Kiruna"
Jag: "har inte sett någon plastpåse"
Han: "men den låg ju i bilen...(och jag har tagit in den men kärringen har städat bort den)
Jag: "har du kollat i förrådet... du ställde ju in hjälmen och stövlarna där"
Han "Ja... där låg den"

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Planned obsoletion kallas det. Därför man inte ska köpa nåt nyare än 30 år..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Som utomstående kan man bara le åt det hela och se det komiska i situationen.

Det är väldigt svårt att förklara det där för någon som inte själv har barn. Låter kanske ganska harmlöst, men man kokar verkligen över.

Ungarna (ena särskilt) kan vara fördjävla dryg ibland. Vad ska man göra om han inte lyssnar. HAN skiter ju i dagis. Det blir en jävla cirkus av det hela. Det började bli bättre, men nu är han tillbaka i gamla gängor igen. Bara mamma som får klä på honom, men det funkar inte när det är stressigt på morgnarna....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Typ såhär:

Han: "Du... har du sett den där grejen..!?... den låg här förut...å nu är den inte kvar längre"
Jag: "Nää... jag har inte sett den... har inte legat där på flera veckor i så fall"
Han: "JOOO.... men jag VET att den legat där" (hör det outtalade.. jävla kärring du har väl städat/ kastat/ slarvat bort den)
Jag: NEJ... jag har (för fan) inte rört den... du får väl kolla DÄR" (ger förslag på tänkbart ställe fast jag inte RÖRT grejerna)
Han: "Ja.... här låg den"

Varje jävla gång något är "spårlöst" försvunnet :gnissla

:näsblod

aaarrghh!!!
Nu påminde du mig om en sak som gör mig skogstokig!

Dessa jä... tolkningar av allt en säger, outtalade ord som du kallar det. Begrip! Generellt sett betyder det vi krigsskapande män säger, just det som sägs och det behöver inte tolkas! Grrrr...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är väldigt svårt att förklara det där för någon som inte själv har barn. Låter kanske ganska harmlöst, men man kokar verkligen över.

Ungarna (ena särskilt) kan vara fördjävla dryg ibland. Vad ska man göra om han inte lyssnar. HAN skiter ju i dagis. Det blir en jävla cirkus av det hela. Det började bli bättre, men nu är han tillbaka i gamla gängor igen. Bara mamma som får klä på honom, men det funkar inte när det är stressigt på morgnarna....

Frustrationen förenad med maktlöshet. Jag kan förstå det trots att jag inte har några barn. När barn prövar tålamodet och tänjer på gränser samt manifesterar sitt missnöje när de inte får sin vilja igenom finns det inte mycket att göra. Det är upplagt för kamp på ett eller annat sätt. Det är just den biten som blir så komisk som utomstående när man ser föräldrarna hotar om det ena och det andra om de inte gör som de säger. Det kan låta oerhört ynkligt. Iaktta några andra föräldrar när du inte är med dina egna barn som du är känslomässigt involverad i och lyssna hur det kan låta och säg att det inte är underhållande.

På tal om barn och nervsammanbrott finns det nog inget mer frustrerande än att sitta på ett flyg och höra en unge skrika och gråta en hel flygresa och man kan inte dra sig undan någonstans.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
På tal om barn och nervsammanbrott finns det nog inget mer frustrerande än att sitta på ett flyg och höra en unge skrika och gråta en hel flygresa och man kan inte dra sig undan någonstans.

Hahaa!

Har tre själv.
Häromdan var jag på jobblunch med 4 kollegor.
Vid samma bord satt två lattemorsor med sina ungar.
Tänkte inte mer på det, en helt vanlig lunch.

När vi gick tyckte de andra att det var väldigt skönt att komma därifrån.
Tydligen hade ungarna levt rövare å det grövsta, spytt på bordet etc. etc.

Jag hade inte märkt något alls. :va

Det var ju inte mina ungar. :D

:hej

/e

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Jag tror att det finns en sak som är snäppet värre, faktiskt. Att vara föräldern till det skrikande barnet... Det är åtminstone vad jag brukar trösta mig själv med i de lägena. ;)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Testa dutta till på bromsen lagom så ljusen tänds och det blir en liten antydan till inbromsning utan att direkt tappa fart.

Det brukar få följden att de panikbromsar och sedan håller sig på vettigt avstånd.

Nix inte i den här stan, här fejsbookar man på ajfånen och har en rekationstid på runt elva minuter.

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
image.jpg
Min arbetsmaskin, en Atlas Copco D65 smartroc borrigg..
Hade inte maskinen haft larvning så hade de varit strul på hjul rakt av..
Det går inte ett skift utan att man blir galen på "skräpet".. Givare, hydraulik, kompressorstrul, etc etc.

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
View attachment 402599
Min arbetsmaskin, en Atlas Copco D65 smartroc borrigg..
Hade inte maskinen haft larvning så hade de varit strul på hjul rakt av..
Det går inte ett skift utan att man blir galen på "skräpet".. Givare, hydraulik, kompressorstrul, etc etc.

Hördu Jag skulle behöva få bort ett par poppnitar? klarar din borr av 3mm?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Testa dutta till på bromsen lagom så ljusen tänds och det blir en liten antydan till inbromsning utan att direkt tappa fart.

Det brukar få följden att de panikbromsar och sedan håller sig på vettigt avstånd.

När farsan testade den manövern på E4an (2+1 delen i Småland) så blev han och mamma jagade av någon uppretad bilist som utförde prejningsförsök och vars passagerare viftade med en kniv.

Visst, var väl tio år sedan men det finns större puckon än man tror därute... :brinnerup

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När farsan testade den manövern på E4an (2+1 delen i Småland) så blev han och mamma jagade av någon uppretad bilist som utförde prejningsförsök och vars passagerare viftade med en kniv.

Visst, var väl tio år sedan men det finns större puckon än man tror därute... :brinnerup

Preja tillbaka? :banana

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...