Vad kan driva dig till fullständigt nervsammanbrott?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är väldigt svårt att förklara det där för någon som inte själv har barn. Låter kanske ganska harmlöst, men man kokar verkligen över.

Ungarna (ena särskilt) kan vara fördjävla dryg ibland. Vad ska man göra om han inte lyssnar. HAN skiter ju i dagis. Det blir en jävla cirkus av det hela. Det började bli bättre, men nu är han tillbaka i gamla gängor igen. Bara mamma som får klä på honom, men det funkar inte när det är stressigt på morgnarna....

Ingen tröst, bara att du bör vänja dig. Det fortsätter i 15 år till.

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Mitt ex som gör mitt liv till ett helvete. Allt annat är småskit i jämförelse.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Dessa jä... tolkningar av allt en säger, outtalade ord som du kallar det. Begrip! Generellt sett betyder det vi krigsskapande män säger, just det som sägs och det behöver inte tolkas! Grrrr...

Du har rätt. Allt som sägs tolkas på minst 3 olika sätt beroende på humör.

Och jag är inte ironisk. Det ÄR så. FI fan.

Det är lättare att vara kille. Allt är svart eller vitt. Inte någon jävla gråzon. Där regnbågen möjligvis får för sig att titta fram ibland. :glömdet

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om det är så att jag skall behöva klä på ungarna i 15 år till...... så får jag nog sätta ut en annons på Blocket asap.

Visst är det en otäck känsla, det finns dock föräldrar i den situationen.

Man blir rätt ödmjuk i sitt gnällande när man träffar på dom, man har liksom inget som trumfar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är just det som gör mig så jävla förbannad. Lägger aldrig undan nåt som inte jag ansvarar för. Just av ovan anledning. Att SLIPPA bli anklagad för någon annans slarv. :gnissla

T.ex. En jävla servicehandbok på skotern. Aldrig sett. Aldrig rört.

Han: "men det låg ju en plastpåse... hade med mig den från Kiruna"
Jag: "har inte sett någon plastpåse"
Han: "men den låg ju i bilen...(och jag har tagit in den men kärringen har städat bort den)
Jag: "har du kollat i förrådet... du ställde ju in hjälmen och stövlarna där"
Han "Ja... där låg den"

:hihi

Men jag hålller med. Rent allmänt att bli oskyldigt anklagad för något. Hellre att det sägs rätt ut än att man förstår att det är det den andre tänker.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Katt som tvångsmässigt krafsar på garderobsdörrarna 03´30, å sen står å hoppar 4 fota skutt på en i å stirrar på en som man är skyldig för man sover.
:gnissla

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
När farsan testade den manövern på E4an (2+1 delen i Småland) så blev han och mamma jagade av någon uppretad bilist som utförde prejningsförsök och vars passagerare viftade med en kniv.

Visst, var väl tio år sedan men det finns större puckon än man tror därute... :brinnerup

Jodå, råkade ut för en lirare som följde efter mig tills jag stannade och skällde ut mig för att jag var trafikfarlig :hihi
Tyvärr vart jag förbannad så vet inte om poängen gick fram.

Men på temat:
Smulor på musmattan gör mig galen :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Att försöka ge föräldrarna datasupport via telefon kan få den mest stabile att sträcka sig efter rakbladen.. :4skrika

Tack TeamViewer för att jag fortfarande är vid mina sinnens fulla bruk.. (nåja, nästan) :fakta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Att försöka ge föräldrarna datasupport via telefon kan få den mest stabile att sträcka sig efter rakbladen.. :4skrika

Tack TeamViewer för att jag fortfarande är vid mina sinnens fulla bruk.. (nåja, nästan) :fakta

Uhuh. Jag får ofta skulden för att deras datorer är uppfuckade när jag varit där, trots att jag inte använt dom... Såhär kan det se ut ibland, och så undrar de varför datorn går segt:

too_many_toolbars.jpg

Och nej, de har NATURLIGTVIS inte installerat en endaste en av dom :gnissla

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Folk. Dom är idioter tills motsatsen bevisats, och det är inte många som lyckas bevisa motsatsen. Det kan handla om att dom inte är kapabla att använda blinkers, att dom inte har vett att säga åt sina ungar att affären inte är en lekplats, eller ett par tusen andra saker. :huvet

Vanligt sunt förnuft är inte vanligt längre, det är sällsynt och utrotningshotat. :gråta

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
När mina kollegor säger saker som "kompabilitet" "SSD hårddisk" etc etc i sina daliga samtal med våra kunder....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Fjärrstyrning tänker jag ofta på, men fixar aldrig, så jag får skylla mig själv :gråta

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fjärrstyrning tänker jag ofta på, men fixar aldrig, så jag får skylla mig själv :gråta

"Fixar aldrig"?
Det är ju gjort på två minuter. Du installerar TeamViewers fullversion på nån minut, den datorinkompetente går in på teamviwers startsida och klickar på en länk(Delta i fjärrstyrd session), godkänner att programmet körs och anger sitt användarID och lösen för dig som fjärrstyr..
Du behöver inte ha något förinstallerat hos klåparen och det kräver ingen konfiguration. Så länge du installerat på din sida kan du ju hänvisa vem som helst med en browser in på teamVivers hemsida och be dem klicka på länken så är ni igång..

Jag har lagt en genväg till startsidan för "Tajmvajr"(min pappas uttal) på mina pärons skrivbord.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka