Mitt starkaste förslag till att få folk att kolla på svensk roadracing. Är samma sätt som får sjukt många personer att titta på häst med vagn halvspringa runt runt på en grusbana.
Betting!
Skulle man kunna få något spelbolag att oddsa på resultat, platser, krasher mm så tror jag att det skulle locka en hel del åskådare.
Det skulle även göra att det fanns intresse för spelbolagen att marknadsföra sporten. Det skulle då även bli intressant att se resultat och tävlingar på tv.
Så att klubbarna kan sälja tvtid. I stället för att köpa tid för dyra pengar.
Nu är det kanske en omöjlighet.
Men det går ju att betta på allt annat konstigt. Allt från fotboll i lägre divisioner till nobelpristagare. Så varför skulle det inte gå?
I övrigt så tror jag att sporten faktiskt ökar för varje dag som går.
Och det är genom dom bandagar som genomförs runt om i landet.
Dessutom ser det bättre och bättre ut i depåerna på tävlingarn.
Och det är nog något som starkt bidrar till ökade åskådarsiffror.
Men man kan nog öka det ytterligare med skamhörnor i depån för dom ekipage som ser mindre inbjudande ut.
Betting!
Skulle man kunna få något spelbolag att oddsa på resultat, platser, krasher mm så tror jag att det skulle locka en hel del åskådare.
Det skulle även göra att det fanns intresse för spelbolagen att marknadsföra sporten. Det skulle då även bli intressant att se resultat och tävlingar på tv.
Så att klubbarna kan sälja tvtid. I stället för att köpa tid för dyra pengar.
Nu är det kanske en omöjlighet.
Men det går ju att betta på allt annat konstigt. Allt från fotboll i lägre divisioner till nobelpristagare. Så varför skulle det inte gå?
I övrigt så tror jag att sporten faktiskt ökar för varje dag som går.
Och det är genom dom bandagar som genomförs runt om i landet.
Dessutom ser det bättre och bättre ut i depåerna på tävlingarn.
Och det är nog något som starkt bidrar till ökade åskådarsiffror.
Men man kan nog öka det ytterligare med skamhörnor i depån för dom ekipage som ser mindre inbjudande ut.