Vad krävs på SM helgerna!!!

sandstream

Guest
Är det inte i princip gamla Bike-gänget? Hoppas i alla fall att de tar lite nya tag och att någon annan än Leek skriver krönikor.
Gerry har jag varit på Bike många år. Tror tidningen kan bli riktigt bra eftersom de har "stora" Motorrad i ryggen som förser dem med material.

I övrigt håller jag med om Leek, hans krönikor kan få en torkande bana att verka spännande.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Leek är helt lysande juh... Det måste han vara, han skrev en krönika om mig en gång!!:D :D

Ah, jag har missat det. Jag krälar i dyngan och ber om ursäkt och gudarnas förlåtelse :)

Och jag har aldrig träffat honom så jag har inte kunnat höra hans berättelser live. Men hans krönikor är i mitt tycke väldigt intetsägande, och så pass intetsägande att jag blivit förbannad några gånger. Men det kan ju iofs bero på att han aldrig skriver om mig:D

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ah, jag har missat det. Jag krälar i dyngan och ber om ursäkt och gudarnas förlåtelse :)

Och jag har aldrig träffat honom så jag har inte kunnat höra hans berättelser live. Men hans krönikor är i mitt tycke väldigt intetsägande, och så pass intetsägande att jag blivit förbannad några gånger.

Han är helt ok, att prata med i verkligheten!
Men det han skriver det är bara jobbigt att läsa!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Hos ARC hittar jag ingen info, hos Hyllinge hittar jag ingen info, hos LMS hittar jag ingen info, hos FMK hittar jag ingen info...
Varför inte lägga ut det tydligt och synligt?

tog mig 2 min på lmsrr yahoogroup att gå in på protokoll och se följande

Sektionsmöte RR-sekt. 2007-09-04

6. Ekonomi
RR-SM gav ett resultat på drygt xx tkr.
B-racet ännu inte helt slutredovisat. Resultatet kommer troligen att bli plus ca xx tkr eller något mindre.
Motard SM är ej slutredovisat men kommer att ge en mindre vinst.

ne fan så lätt ska du inte ha det, sök lite nu valpen :D

björn

ps vi behöver en ny webbansvarig för lms nästa år, är du intresserad? ds

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Tråden har väl spårat ut ganska rejält nu:D ,

Nä, tillbaka till dess ursprung, det är ett intressant ämne, och jag är övertygad om att det finns massor med folk som har konstruktiva ideér, Nej Björn, det kommer inte att dra mer folk om man fixar en ZX10 cup:rolleyes:

Så, vi måste nå ut med information om när och var, troligtvis är det bättre med fribiljetter så att vi får dit publik, dom skrala biljettintekterna kan vi ta igen på fika å korv, underhållning utöver själva racen, speaker radio, få lokala företag till att ställa ut och bjuda dit sina kunder på action,,, det finns säkert massor att göra och allt behöver inte kosta skjortan.

/Christer

sandstream

Guest
ne fan så lätt ska du inte ha det, sök lite nu valpen :D
Hittade protokollet som du nämnde men då är jag medlem i klubben och du tipsade mig. Hur får jag reda på samma info från ARC, Hyllinge mm? Kan det verkligen vara så svårt för respektive klubb att lägga ut infon lättillgängligt på sina sajter om det nu inte är något de vill hålla inom klubben eller hemligt?

Förstår varför det blir ett B-race nästa år också :D
Så, vi måste nå ut med information om när och var, troligtvis är det bättre med fribiljetter så att vi får dit publik, dom skrala biljettintekterna kan vi ta igen på fika å korv, underhållning utöver själva racen, speaker radio, få lokala företag till att ställa ut och bjuda dit sina kunder på action,,, det finns säkert massor att göra och allt behöver inte kosta skjortan.
Ett förslag är att ni skickar, säg 10 st fribiljetter, med snigelposten till varje förare som anmält sig som i sin tur kan dela ut det till vänner och bekanta. Det räcker ju att ett par stycken kommer och fikar så har ni tjänat in pengarna och kanske gått lite plus :)

mcreligion

Bannad
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
Kawasaki Z1000, KTM 525
Gerry har jag varit på Bike många år. Tror tidningen kan bli riktigt bra eftersom de har "stora" Motorrad i ryggen som förser dem med material.

I övrigt håller jag med om Leek, hans krönikor kan få en torkande bana att verka spännande.

Tyska Motorrad må vara ok, de har ofta koll på tekniken och så, men ack så tråkig tidning. Och är det inte seriöst läge för ett nytt och ungt gäng snart? Synd att Bomber är så pubertala, annars skulle den tidningen kunna bli grym! Varför kan det inte komma någon ROLIG mctidning på Svenska? ÄR det bara jag som inte vill ha en massa präktigt blaj om teknik och ditten och datten. motorcykelkörning är asroligt, punkt slut. Varför märks det aldrig när man läser något reportage i någon av dagens motorcykeltidningar (i sverige). Vissst,, Jag har inte läst svenska Motorrad ännu. men Gerry och de andra grabbarna vet vi ju vad de går för från deras Bike-tid... Apropå det, hur länge tror ni Bike klarar sig? Finns det några kvar där som kan köra hoj överhuvutaget?

JAg hoppas verkligen att Motorrad kommer att bli en rolig och häftig tidning, men i sådana fall kommer den skilja sig markant från den tyska upplagan...

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA

/Christer

Jo tittar man på en del utländska race arrangemang, så finns det oftast aktiviteter för hela familjen i anslutning till banan

Ett förslag är att ni skickar, säg 10 st fribiljetter, med snigelposten till varje förare som anmält sig som i sin tur kan dela ut det till vänner och bekanta. Det räcker ju att ett par stycken kommer och fikar så har ni tjänat in pengarna och kanske gått lite plus :)

Bra förslag, som en del i arbetet att få dit mer folk :tummenupp

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Som jag sa i en annan tråd. Börja med att försöka locka dit publiken som redan är mc-intresserad, men som ändå inte hittar till banorna, så har man vunnit mycket.

Tametusan så finns det knappt en enda stor mc-tidning i svedala som har ordentliga artiklar och rapporter från våra svenska mc-tävlingar. Det är skandal.
Snöskotercross som borde vara en mycket mindre "gren" drar mycket mer folk, trots att det är ännu längre mellan banorna och mindre folk i närheten av de än vad det är för mc-folket. Är inte det nåt att tänka på.

sandstream

Guest
Tametusan så finns det knappt en enda stor mc-tidning i svedala som har ordentliga artiklar och rapporter från våra svenska mc-tävlingar. Det är skandal.
Jag vet att Bike kommer att ha bättre representation på tävlingarna och vissa bandagar nästa år så det kanske blir en eller ett par artiklar om vi har tur.
Snöskotercross som borde vara en mycket mindre "gren" drar mycket mer folk, trots att det är ännu längre mellan banorna och mindre folk i närheten av de än vad det är för mc-folket. Är inte det nåt att tänka på.
Jag antar att de flesta racen går norr över?
Isf är det bara ännu ett bevis på att norrlänningar inte är så förbannat kräsna och kan tänka sig 20-30 mil enkel resa för att se på något kul.

Sen tror jag även att vi förare kan göra mer för publiken. De som kan åka bakhjul borde nästan vara tvingade att göra det så ofta som möjligt :D

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Tråden har väl spårat ut ganska rejält nu:D ,

Nä, tillbaka till dess ursprung, det är ett intressant ämne, och jag är övertygad om att det finns massor med folk som har konstruktiva ideér, Nej Björn, det kommer inte att dra mer folk om man fixar en ZX10 cup:rolleyes:

/Christer

jag har väll mig vetligen aldrig föreslagit en zx10 cup :va men jag måste ju hålla med om att det var en förträflig ide :D

björn

Kan det verkligen vara så svårt för respektive klubb att lägga ut infon lättillgängligt på sina sajter om det nu inte är något de vill hålla inom klubben eller hemligt?

troligvis inte, webbansvarig i LMS nästa år? Dra ditt strå till stacken, du är ju en fena på datorer hjälp oss nu :) LMS hemsida kan ju bli så bra som du gör den!!! Tävlingsresultat, bilder,ekomomi rapporter, u name it, du kan fixa :tummenupp

björn

Last edited:

sandstream

Guest
jag har väll mig vetligen aldrig föreslagit en zx10 cup :va men jag måste ju hålla med om att det var en förträflig ide :D
De lär inte blir mycket mer än 2-3 startande så om du håller dig på hjulen, jag vet chansen är liten, så har du en pallplats :D
troligvis inte, webbansvarig i LMS nästa år? Dra ditt strå till stacken du är ju en fena på datorer hjälp oss nu :) LMS hemsida kan ju bli så bra som du gör den!!! :tummenupp
Det skulle bara bli en massa bilder på mig :tungan

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
De lär inte blir mycket mer än 2-3 startande så om du håller dig på hjulen, jag vet chansen är liten, så har du en pallplats :D
Det skulle bara bli en massa bilder på mig :tungan

pallplats :mad: en jäffla första plats bland b-förarna

det är helt ok för håkan brukar mest lägga upp bilder på honom :D

björn

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS

Att skicka flera biljetter till varje team var uppe som förslag under arrangörsmötet och den fick nog enhälligt bifall:tummenupp

björn

Tänkte att jag skulle förekomma dej, hade på känn att det skulle komma som en snilleblix från dej på årsfesten inpå småtimmarna:D

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Snyggare depåer tror jag inte hjälper speciellt...men sen är ju jag en sån som har både depå och hoj i minst sagt oglammigt skick :)

Faktiskt tror jag du har fel här. Minns ifjol när det var Superstock 600 i STCC; det var ju KUL att ta en promenix i depån!! Anderstorp och 24 Ferraris längs en depågata är fiiint, STORA team som håller på och mekar sönder saker i smådelar (här har vi iofs Nordgren o tvåtaktarna... men de har ingen GLAMOR i sitt mekande, mer desperation "Vaffan nöp den NU för????") och en massa försäljare som kränger fula kepsar.... Det är mycket roligare att promenera runt med detta än utan.

Det behövs något mer än racena för att attrahera folk. Stuntförare, uppvisningar, cirkus, extra allt är BRA! Gratisbiljetter är också bra! Nu senast på SO:t på Falken hade jag 50 gäster som kom vid 11.00 och fick sig en redig fika i boxen åtföljt att ett snack med mig och Erik i depån. Barnen fick provsitta och det delades ut tröjor. Eftreråt har jag från flera håll fått höra att det var "verkligen trevligt och roligt att få komma nära inpå och få fråga om allt man undrar över." Dessutom hade de någon att heja på i åtminstonde ett av racen och det gör också det hela betydligt roligare.

DEssutom tror jag att man skulle satsa på de lite äldre... MÅNGA har varit på racing för 20 år sedan och en liten spark i röven skulle kunna få hit dem igen. Flera sa "minns när jag var här på 70-talet med farsan..."

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad gäller Motorrad ska jag iaf försöka göra mitt där för roadracingen i sverige. Den inputen är redan framlagd vid mötet om innehåll i tidningen.

IB motorsport byter skepnad över till en vanlig tidning om motosport. Därmed har de inte längre dedikerat inehåll för specifika genre. Så det blir troligen mindre smånyheter rörande sporten. Bara det stora.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Visserligen är jag inte någon journalist, men jag skriver i Bomber om roadracingen. Och så gott det går på roadracing.se
Förhoppningsvis kanske det hjälper lite i alla fall.

Ett problem inom sporten är dels brist på ideellt arbete samt allt gnäll speciellt på varandra.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi får ta och kamma till oss (det går snabbt för mig) och hjälpas åt att sprida nyheter mm om svensk RR :)

Ja, helt allvarligt så är det ju så. Vi har ingen promotor som sitter med en heltidslön och kan arbeta med att lyfta sporten. Då får vi hugga tag i det själva. Men om vi bara tänker gnälla och vara arga på varandra kan vi börja virka istället för sporten kommer inte lyfta sig själv.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...