Vad krävs på SM helgerna!!!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Svensk RR har inte den dragningskraften att det kan stå på egna ben...än. Vi behöver göra en stor träff (hoj/bil/traktor/lelle-träffen copy/vad som helst) vid sidan av RR. Det är det enda realistiska och hållbara sättet då du har en stor andel folk som lika fullt fan kommer tillbaka varje år om träffen blir lyckad. Problemet med en träff är ju att den vanligtvis bara hålls en gång per år :huvet

Vet inte hur många som åkte ut i skogen och kolla på trail Sm efter att dom hade 20 sec reklam på tv4, någon som vet? Kontentan av det jag menar är att svensk RR på arangörs nivå samt deltagar nivå inte håller måttet tyvärr.

björn

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Svensk RR har inte den dragningskraften att det kan stå på egna ben...än. Vi behöver göra en stor träff (hoj/bil/traktor/lelle-träffen copy/vad som helst) vid sidan av RR. Det är det enda realistiska och hållbara sättet då du har en stor andel folk som lika fullt fan kommer tillbaka varje år om träffen blir lyckad. Problemet med en träff är ju att den vanligtvis bara hålls en gång per år :huvet

Vi kör en wet t-shirt turnering i samband med sm helgerna. Kommer garanterat dra folk.. :D

sandstream

Guest
Eftersom alla klubbar är föreningar så kan du få reda på resultaten av deras verksamhet efter deras årsmöten. Svemo har ju inget med det att göra. Du brukar ju vara het på mail och telefon så du kan nog fixa fram uppgifter från alla föreningar. :)
Men nu missar du ju hela poängen, precis som Matulda. Vill man inte att folk ska spekulera presenterar man fakta till så många som möjligt. Utgår man ifrån att folk själva ska hitta fakta så kommer det bli fel.
Varför sitta och spekulera alls och skvallra om saker man absolut inte vet någonting om.
Har du läst någon kvällstidning de senaste deceniet? Då borde du veta att skvaller, rykten mm är väldigt populärt oavsett bransch, sport eller what ever. Vi är människor om du har missat det :rolleyes:

Hur jag sitter och skvallrar om folk i depåerna? Nu får du väl ändå ta och ge dig. Jag fick höra en historia som var ganska tragisk och nämnde inte vem det gällde, vad det gällde osv eftersom det inte kändes schysst mot någon av de inblandade.

Men tuffa på i din värld du om det gör dig lycklig :tummenupp

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Men nu missar du ju hela poängen, precis som Matulda. Vill man inte att folk ska spekulera presenterar man fakta till så många som möjligt. Utgår man ifrån att folk själva ska hitta fakta så kommer det bli fel.

Hur tänker du nu?

På vilket sätt hade du tänkt att dom sulle presentera fakta?
Ska dom sitta och spekulera i vilka som vill ha denna fakta och sen maila eller skicka faktan per post?
För om dom bara lägger upp infon på sin hemsida så måste du ju fortfarande hitta dit och SÖKA reda på faktan själv.

Vill man ha fakta får man söka den. Enklast möjliga för alla parter.

sandstream

Guest
Hur tänker du nu?
Okej, då tar vi det en gång till :)

Ett återkommande problem det här året har varit att det pratats bland förarna om att klubbarna gör vinster på hundratusentals kronor på sina tävlingar. Det meddelas tydligen även på något typ av möte för Superbike-förarna.

Klubbarna å sin sida hävdar att det är fantasisummor som inte alls stämmer med verkligheten.

Antingen så låter klubbarna spekulationerna fortsätta eller så presenterar de resultaten lättillgängligt, och mitt förslag var att göra det via Svemo som alla klubbar är anslutna till istället för på respektive klubbs sajt.

Nej, så enkelt ska vi inte göra det utan istället ska det tjafsas om vad som är sant eller inte och vill någon veta får de ta mig f-n ta reda på det själva :rolleyes:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Okej, då tar vi det en gång till :)

Ett återkommande problem det här året har varit att det pratats bland förarna om att klubbarna gör vinster på hundratusentals kronor på sina tävlingar. Det meddelas tydligen även på något typ av möte för Superbike-förarna.

Klubbarna å sin sida hävdar att det är fantasisummor som inte alls stämmer med verkligheten.

Antingen så låter klubbarna spekulationerna fortsätta eller så presenterar de resultaten lättillgängligt, och mitt förslag var att göra det via Svemo som alla klubbar är anslutna till istället för på respektive klubbs sajt.

Nej, så enkelt ska vi inte göra det utan istället ska det tjafsas om vad som är sant eller inte och vill någon veta får de ta mig f-n ta reda på det själva :rolleyes:

Nu talar du ju mot dig själv.

Utgår man ifrån att folk själva ska hitta fakta så kommer det bli fel.

Även om dom lägger ut infon på sin hemsida så måste ju fortfarande DU ta dig dit och sedan klicka dig vidare till infon.
Alltså söka upp infon själv.
Vilket du nyss skrev att det inte var bra att man behövde söka upp infon själv för det vore bättre att den kom till dig.

Håller i övrigt med dig om att det vore bra med att få ut årsredovisningar på hemsidorna.
För då kan man SÖKA UPP infon om man vill ha den.

Last edited:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Har du läst någon kvällstidning de senaste deceniet? Då borde du veta att skvaller, rykten mm är väldigt populärt oavsett bransch, sport eller what ever. Vi är människor om du har missat det :rolleyes:

Hur jag sitter och skvallrar om folk i depåerna? Nu får du väl ändå ta och ge dig. Jag fick höra en historia som var ganska tragisk och nämnde inte vem det gällde, vad det gällde osv eftersom det inte kändes schysst mot någon av de inblandade.

Men tuffa på i din värld du om det gör dig lycklig :tummenupp
I din blogg står det klart och tydligt att du satt en lördagkväll och skvallrade om folk i depåerna Vad är det jag ska ge mej om då? Dina ord inte mina.

http://www.sandstream.se/blogg.asp?id=78

På vissa klubbars hemsidor har årsredovisningarna legat bara leta.. eller så ringer du eller mailar.. Vad är problemet? Har man ett stort intresse av att veta hur saker och ting är då går man direkt på källan.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Håller i övrigt med dig om att det vore bra med att få ut årsredovisningar på hemsidorna.
För då kan man SÖKA UPP infon om man vill ha den.
Fast nu var det väl iofs de enskilda tävlingarnas resultat som efterfrågades. Eller?

Att få fram Hyllinges årsredovisning (eller vad det heter i föreningssammanhang) är ju inte så intressant för oss eftersom siffrorna avser både bilar och hojar, tävlingar och träningar etc.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Fast nu var det väl iofs de enskilda tävlingarnas resultat som efterfrågades. Eller?

Att få fram Hyllinges årsredovisning (eller vad det heter i föreningssammanhang) är ju inte så intressant för oss eftersom siffrorna avser både bilar och hojar, tävlingar och träningar etc.

Det ska finnas specat vad som dragit in vilka pengar och så vidare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det ska finnas specat vad som dragit in vilka pengar och så vidare.
Vad menar du med "ska"? Enligt lag eller enligt din åsikt?

Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Svensk RR har inte den dragningskraften att det kan stå på egna ben...än. Vi behöver göra en stor träff (hoj/bil/traktor/lelle-träffen copy/vad som helst) vid sidan av RR. Det är det enda realistiska och hållbara sättet då du har en stor andel folk som lika fullt fan kommer tillbaka varje år om träffen blir lyckad.
'nuff said :fakta

sandstream

Guest
I din blogg står det klart och tydligt att du satt en lördagkväll och skvallrade om folk i depåerna Vad är det jag ska ge mej om då? Dina ord inte mina. http://www.sandstream.se/blogg.asp?id=78
Det var du som drog in min blogg i det här av någon konstig anledning, varför har jag inte förstått riktigt eftersom det knappast hade något med SM-helger eller ekonomiska resultat att göra :confused:
Nu talar du ju mot dig själv.
Ja, du verkar uppfatta det så trots att det inte är så.

På vissa klubbars hemsidor har årsredovisningarna legat bara leta.. eller så ringer du eller mailar.. Vad är problemet? Har man ett stort intresse av att veta hur saker och ting är då går man direkt på källan.
Hos ARC hittar jag ingen info, hos Hyllinge hittar jag ingen info, hos LMS hittar jag ingen info, hos FMK hittar jag ingen info...
Varför inte lägga ut det tydligt och synligt?

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En anledning till varför man faktiskt undrar vart startavgifterna är att ansvariga för arrangemangen svarar undvikande på direkt frågor om arrangemangets kostnad, förutom "det kostar multum", har ställt frågan flera gånger på förarmöten, och även vid sidan av. Det gäller såklart inte alla föreningar, LMS är det ganska enkelt att hitta redovisningar från genom rr-sektionsprotokoll och årsmötesprotokoll, där är det inga 100-200kkr i vinst på SM dock.
Kan inte någon ansvarig på ARC och HMS bara tala om vart vi ska hitta redovisningarna från 00 och framåt? Eller måste man kolla via kommunerna?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som sagts många gånger tidigare så presenteras klubbens resultat för föreningens medlemmar på årsmötet, detta är offentliga handligar.

Men visst jag kan ta upp detta på nästa möte så får vi ännu mer att göra med sådant som i dagsläget har låg prioritet.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag kan inte begripa varför folk åker till mc-träffar och super skallen av sig på en camping . coolare vore väl att ta med tälten och åka på racing och ta några öl på kvällen (och kanske några på dagen också).
Jävla vilket party det är när man åker på moto gp.
Tror inte att folk förstå hur kul det är att se racing live.

:tummenupp :yoparty

sandstream

Guest
En anledning till varför man faktiskt undrar vart startavgifterna är att ansvariga för arrangemangen svarar undvikande på direkt frågor om arrangemangets kostnad, förutom "det kostar multum", har ställt frågan flera gånger på förarmöten, och även vid sidan av. Det gäller såklart inte alla föreningar, LMS är det ganska enkelt att hitta redovisningar från genom rr-sektionsprotokoll och årsmötesprotokoll, där är det inga 100-200kkr i vinst på SM dock.
Kan inte någon ansvarig på ARC och HMS bara tala om vart vi ska hitta redovisningarna från 00 och framåt? Eller måste man kolla via kommunerna?
:tummenupp

sandstream

Guest
Det här kanske kan hjälpa svensk RR en del nästa år :)

"Ny" MC-tidning i Sverige: http://www.motorradonline.se/

"Lokal mc-sport är något vi kommer att satsa på i Motorrad Sverige."

I och med samarbetet med Sporthoj.com har vi också hårdkörande racerföraren och webbgurun Johnny Cedergren med oss i testlaget, i mån av tid. Johnny ska satsa på racingen även nästa år.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Det här kanske kan hjälpa svensk RR en del nästa år :)

"Ny" MC-tidning i Sverige: http://www.motorradonline.se/

"Lokal mc-sport är något vi kommer att satsa på i Motorrad Sverige."

I och med samarbetet med Sporthoj.com har vi också hårdkörande racerföraren och webbgurun Johnny Cedergren med oss i testlaget, i mån av tid. Johnny ska satsa på racingen även nästa år.

Är det inte i princip gamla Bike-gänget? Hoppas i alla fall att de tar lite nya tag och att någon annan än Leek skriver krönikor.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...