Vad säger era mammor?

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Min mamma är väl inte störtnöjd direkt över att jag tog hojkort(påhejjad av far) och köpte hoj. Vad säger era päron? Är det ett attans tjatande om att "kör försiktigt", "ring när du kommer fram" osv...? Det roliga är att när man åkte omkring på en fulltrimmad mt5:a med hjälm som enda skyddsutrustning så sa hon inte särskilt mycket men nu är det ett evigt tjat. Det är tur för henne att jag kör som en kärring! :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kan inte mer än hålla med föregående talare. Flickvännen verkar vara lite nervig hon också. Ringde henne från bilen och sade att jag skulle åka iväg en sväng på hojen och komma ner senare. Tog bara en kort liten tur för att visa en polare hojen och sedan ringde jag till sambon igen och frågade om jag skulle köpa med mig något hem? När hon hörde det ringde så hade hon fått panik och trodde jag kört ihjäl mig eller nått... Samma sak är det väl med föräldrarna i sort sätt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
De litar inte på er och/eller har ingen insyn i hur motorcyklar fungerar, detta brukar ju resultera i sånt där.
Läser man tidningar så körs ju hojarna av sig själva utav vägen och allt möjligt.

Skjutsa dem en sväng:lol
 

SM-KRiPPA7

I feel orange
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Stockholm(tyresö)
Hoj
KTM 660 SMC -04
det är ett jävla tjat om hur "farligt" det är :pannkyss kör försiktigt ...tror dem man har hoj för att köra försiktigt??? :kocko hehe då kunde jag köpt en EU-Moped förfan :fatta! :fatta! men som sagt inte fan sa hon nått om en söndertrimmad derbi som toppade mätarn på 120 :va "bara hjälm" aja men atar att om man inte kör hoj så förstår man inte å tror att man dör så fort man sätter sig på en :arsele
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tja..morsan lever inte ....farsan säger att "tja du gör som du vill, det har du alltid gjort"...o sedan en blick till 2fast4some som skulle kunna :död :rolleyes: :hihi

Farsan kan absolut ingenting om motorcyklar...bara "den ser fin ut" :tummenupp och så är det ingenting mer med det.

Han har kört (läs suttit fem sek) på brosans hoj för en herrans massa år sedan och det resulterade i att motorcykeln stack i väg på bakhjulen och brakade rakt in i en stenmur 46 meter bort hos grannen...sedan har farsan aldrig suttit på en motorcykel

Förbereder mig mentalt för att släppa bomden att jag ska köpa motorcykel/ta kort det blir väl typ "har du råd med det såå....."
 
Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Kör lungt och ta med mobilen.
Var försiktig.

Ganska lungt, står det nåt i tidningen om motorcykel olyckor vil väl dom att man ska läsa den...

Mest mamma som är orolig även fast hon inte vet om vissa saker som pappa gör :tungan
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
har inget emot det inte farsan iaf han ville att jag skulle skaffa hoj, kort (kråmåkare) tyckte att vi kunde ta nån runda nån gång,
jobbigt iaf e det att hålla ner farten.
morsan e lite orolig ibland men tycker det e kul att man gillar nått så mycket, även fast hon vet hur man kör för det mesta.
säger att det finns värre saker än att dö.

vanligaste komentaren från båda e kör försiktigt.
 
Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Jag tog kortet och köpte hojen utan mina föräldrars vetskap. När jag sedan visade upp hojen sa dom:

Pappa: det finns billigare likkistor hos begravningsbyrån.
Mamma: nu kommer jag aldrig mer att kunna sova på nätterna.

När jag sedan kraschade hojen sa dom typ; vad var det vi sa! Nu köper du aldrig någon ny! Får väl se vad dom säger :tungan
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
dom kör hoj båda två själv så dom kan ju inte säga så mycket,custom iof men ändå :) men när ja drevade ner ett kugg fram å morsan frågade varför ,å ja sa att det var bättre när man skulle köra på bakhjulet så vart hon inte glad :D ,men man försöker ju köra med huvudet,vill inte att dom ska få ett tråkigt samtal nån dag :(
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
2fast4hjo skrev:
Förbereder mig mentalt för att släppa bomden att jag ska köpa motorcykel/ta kort

Det är mycket mer effektfullt att en dag bara rulla in med egen hoj... :brinnerup
Då fick jag nog den "roligaste" utskällning som jag någonsin fått... :fatta!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Inte populärt alls. Såhär lyder en typsik diskussion.

-"Ligga där o skrapa asfalten, kan ju inte vara någon höjdare! Köp en cab istället!"
-"Men du åkte ju hoj på din tid, när du var ung!"
-"Det var andra tider det. Då gick de minsann inte snabbare än 78km/h om man hade hemlängtan."
-"Men då hade ni ju bara en strut framför ansiktet. Inte speciellt säkert eller hur?"
-"Japp, men det var bra grejer...man frös inte då!"

..sedan brukar diskussionen ebba över i något annt. :hihi
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Farsan sa mest "jaja" när jag sa att jag skulle köpa en motorcykel. När jag någon månad senare ställde hojen som jag köpt i deras garage (vinterförvaringen) så ringde farsan upp mig och sa med darrig röst,
-Men herregud, det där är ju en sådan värstingcykel ju, trodde inte du menade en sån. Fan vad jag skrattade.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag brukar alltid bli tvingad att ringa när jag kommer fram, när jag åker från pärona. Tjejen brukar också tvinga mig att höra av mig när jag kommit fram, när jag åker till jobbet tex... Omtanke är ju trevligt!
Däremot tjatas det ju om att jag ska ta det lungt osv...

Tog med farsan på en runda i helgen, på en trevlig slingerväg, blev nog 8-9 mil totalt. På dom lite större vägarna gick det väl lungt, lite över hastighetsgränserna ibland, men på småvägerna i skogen stog jag på lite mer, ibland +30-50, utan att blåköra, bra flyt bara. Efteråt fick jag beröm för att jag körde så bra! :tummenupp Dom tjatade faktiskt mindre om försiktighet i trafiken efteråt! :)
Dock, kör jag 10 kmh UNDER hastighetsgränserna med bil är det ett jävla liv om att jag kör för fort, far fram som en dåre osv... :va
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Hon tar det med ro.

Ta det lungt är väl det enda hon sagt.


Men hon tycker det är skoj när man byter hoj då vill gärna se den och ha ett kort som skrivbordsunderlägg på datorn :hihi
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Morsan: Kör inte så fort nu... du vet att poliserna är ute mycket nu... :rolleyes:

Morsans gubbe när man kommer hem: Hur fort gick det idag då? :crash (Skall tilläggas att han är en av de beryktade blårockarna med laser i högsta hugg)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top