Vad säger era mammor?

Gabor

Guest
oroliga fortfarande....

Mina föräldrar förbjöd mig när jag var 16 år att köpa...dumt...mycket dumt.
Pappa hade kört massor med TT i europa på 50 talet, så det fick han höra.
Mamma, dom gör man tvärt om mot om man har egna pengar intjänade, kallas tonårsrevolt....

När körkortet och hojen var klart, så tyckte dom att så där oskyddat kan man väl inte köra...har inte råd, just nu med skinnställ, sa jag.

Samma vecka hade jag ett nytt Ställ, stövlar och handskar..... :tummenupp

Fortfarande , många år senare så får man höra att man ska ta det försiktigt osv....tur man har föräldrar som brytt sig men förstått att det inte fungerar med förbud. :Bugar

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
<MAMMACITAT>
Kan du inte skaffa dig en tjej så du får nåt vettigt att göra istället?!
</MAMMACITAT>

:rolleyes:

ReDan

&#59416;&#8721;&#8730; I L&#59416;
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
hehe, vad negativa alla mammor o pappor är : )

Min mor sa ungefär -> JA ta kort och köp hoj så jag får åka med bakpå"
Far har väl alltid kört hoj så han har hjälpt till att betala för lätta kortet!

:tummenupp

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Mamma tjatar om att få åka med, men jag förklarar att hon måste ha skyddsgrejjer på sig, lite halvnödlögnaktigt eftersom hon ändå väger en hel del den spolformade lilla madamen. då sa hon komentaren som gjorde avgörandet, " men det finns väl inga läderoveraller i min storlek"
läderoverall? du får åka bil morsan.
Frugan är väääldigt orolig, hon vill ha ut mig på banor så mycket som möjligt så jag får leka av mig där.
Min pappa läkaren-som-jobbat-för-mycket-på-akuten-för-att-gilla-motorcyklar. skällde ut mig efter notor när jag sa att jag kört 260 på g-åsen. Han proklamerar för en Burgman, eller BMW C1. :näsblod

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Om jag säger så här: Mamma har gråtit när hon sett mig och brorsan köra hoj (men förvisso bara en gång) :D
Samtidigt förstår jag henne pga olycksstatistiken, och inte fan kan det vara något roligt att sitta hemma och vara så nervös.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Ger fan i att umgås med dom så slipper jag gnället, inte bara om hojåkat... :tungan

Fredrik :tomten

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Hon säger alltid innan jag åker iväg, "kör försiktigt". Något mer brukar det inte vara.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
morsan tycker att hojen e grym å har inte sett henne le så mycke på länge som när hon fick åka med en sväng.

farsan va inte glad när jag köpte hojen han ansåg att det va för mycke pullver i den. å att han inte kunde förstå vad jag skulle med en sån "självmordsmaskin" till. men efter att han kört den vill han sälja sin HD å köpa en likadan som jag har :)

Syrran är den som oroar sig mest hon vill inte veta av att jag kör hoj

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
gämt när jag ger mej ut på banan... Mor: nu tar du det försiktigt... varje gång blir jag lika förbannad, så om det inte vore för jag e så rädd om hojjen så skulle jag kasta mej av den och berätta vad för morsan :p :mad:
men de brukar iaf komma fram nått i stil med: VA I HELLVETE JAG KÖR SÅFORT JAG KAN OCH JAG HoPPAS JAG RAMLAR OCH SLÅR MEJ :4skrika
Morsan älskar o retas,göra mej lack och se mej sur så hon vänder på klacken o går mot läktaren med ett :hihi ... alltid när man kommer tebax in i depån... Morsan: måste du köra så fort?... morfar: du kan väll testa att få i en växel till och luta dej mer bakåt... mor: nej förfan lär han inget onödigt :p

Last edited:

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Hon köpte den åt mig. Nuf' said.

Mamma betalar.®

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Morsan är största enskilda finansiären dock har hon slutat finansiera RR efter att hon såg mig gå lite väl hårdhänt in i en däckstrave. :gnissla

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Foss skrev:
Min mamma är väl inte störtnöjd direkt över att jag tog hojkort(påhejjad av far) och köpte hoj. Vad säger era päron? Är det ett attans tjatande om att "kör försiktigt", "ring när du kommer fram" osv...? Det roliga är att när man åkte omkring på en fulltrimmad mt5:a med hjälm som enda skyddsutrustning så sa hon inte särskilt mycket men nu är det ett evigt tjat. Det är tur för henne att jag kör som en kärring! :)

Morsan sa:
Så länge du ligger runt 200 och inte slangar mitt inne i stan är jag lugn.

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Som alla andra har berättat... Tat lugnt... Ring när du är framme ..osv

Bland det roligare kommentarerna jag fått om fortkörning var när min mormor&morfar varit och tittat på när jag tävlade (snöskoterenduro).
Och morfar ringer senare på kvällen och berättar att - Nog måste ni ha kört hemskt fort för snitthastigheten var över 70km/h.. Och det vad alltså inte det fortaste ni körde! Han hade suttit å räknat ut det tydligen när han kommit hem.. hehe
Vad svarar man?? :)
- Ja jo det är väl det en tävling går ut på kanske? Att köra fort? :)

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag ar 37år och har inte bott hos min mamma sen jag var 18, och hon vil inte talas om at jag åker hoj......( hon ar lite nervøs av sig)

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
Morsan grinar å farsan hetsar till att dra i första bästa tall

Min morsa sitter ALLTID å grinar å skakar av skräck när ja kommer å hälsar på... fattar inte riktigt varför. Men iaf, ja försöker alltid muntra upp henne me att berätta om hur ballt de e å bara BRRRRASSA på å dra i helvet som värsta guden!!! Dessutom så brukar jag visa alla balla filmer ja spelar in me cammen på tanken. så fräckt å se alla träd och avbärarräcken susa förbi i 300 blås!

Ibland sitter hon och biter psykotiskt på naglarna och stirrar in i väggen
samtidigt som hon rister i huvudet och upprepar samma fras heeeela tiden: Nej, nej det kan inte vara sant, inte min son. Jaja jag fattar inget.

Farsan han brukar alltid säga "din lilla skit! Va, vågar du inte BRASSSA på slangen som en riktig man va??? din lilla FI**A va... Du kan inte va min son din lilla fjant! PFFT"
Börjar nästan tro att det är nåt skumt me att farsan e sådär ball å vänlig....

BRASSARN over and out!!!

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ingen än
en klassiker när jag tog kortet var utklippta dödsannonser från dn, eller någon broschyr från vv.
och så hälsar mor från sina kollegor på intensivvården att jag skall kika förbi någon varm sommardag och titta på de sönderkörda unga kropparna.. :3freak

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Min lilla söta mamma tycker inte alls om det.. Att storebror kör det är helt ok.. Men jag är för vild i hennes ögon :rolleyes:
Hon bor intill uppfarten till Järvsö skidbacke där man svänger av stora vägen...
Perfekt ställe att hissa framhjulet på :tummenupp... Allra heslt när man ser att hon sitter i köket eller på altanen...
Fast hon har numera kommit på att jag enbart gör det för att reta henne :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mina päron har inte klagat på oss söner som kör MC

Det är väl helt enkelt så att dom har klippt navelsträngen och insett att det är bättre att leva sitt liv som man vill, än att sitta där som senil 100åring och ångra att man aldrig har levt...

Farsan jobbar på röntgen, morsan har jobbat med rehabilitering av såna som har varit omkull, så båda har på nära håll stiftat bekantskap med hur illa det kan gå.

Jag tror att farsan är lite sugen på en egen hoj, ingen värsting, men ingen krom-pråm heller.
Morsan har lärt sig att leva med galenskaperna.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln