Galen Ryss
Medlem
Hej.
Köpte igår hojen CBR600f4i. 2500 mil, 2001 år's modell.
Märkte igår att styret vibrerade väldigt mycket närm man kör i 50+ km/h. Så att idag åkte jag till ava mc för att dom skulle kolla vad felet var. Det visade sig att väldigt mycket var det fel på. Bromsklossar var helt slut på ( fanns mindre än 1 mm kvar ). Måste även byta packningen på styrlagret. Framfäljen var sne pga det så vobblar det. Iaf som allt har det nu kostat mig 7000:- at åtgärda. När jag frågade killen som jag köpte hojen av sa han att hojen gick igenom besiktningen utan anmärkningar. Han besiktade den förra veckan.
Finns det någon lag som säger att han får betala ngt peng för att ha lurat mig och sagt att hojen är i skit bra skick fast den verkar inte vara det ?
P.S Jag vet att jag borde vara noggrannare vid köpet, men som sagt är det mitt första hoj som jag köper från en privatperson och jag är inte alls kunnig om hur man kollar på lagret osv vid köp utav en begagnat hoj.
Tack på förhand för svar.
Köpte igår hojen CBR600f4i. 2500 mil, 2001 år's modell.
Märkte igår att styret vibrerade väldigt mycket närm man kör i 50+ km/h. Så att idag åkte jag till ava mc för att dom skulle kolla vad felet var. Det visade sig att väldigt mycket var det fel på. Bromsklossar var helt slut på ( fanns mindre än 1 mm kvar ). Måste även byta packningen på styrlagret. Framfäljen var sne pga det så vobblar det. Iaf som allt har det nu kostat mig 7000:- at åtgärda. När jag frågade killen som jag köpte hojen av sa han att hojen gick igenom besiktningen utan anmärkningar. Han besiktade den förra veckan.
Finns det någon lag som säger att han får betala ngt peng för att ha lurat mig och sagt att hojen är i skit bra skick fast den verkar inte vara det ?
P.S Jag vet att jag borde vara noggrannare vid köpet, men som sagt är det mitt första hoj som jag köper från en privatperson och jag är inte alls kunnig om hur man kollar på lagret osv vid köp utav en begagnat hoj.
Tack på förhand för svar.