Vad säger snuten om fuzhats? här har ni svaret

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
SkorvKalle skrev:
enligt honom fick man ha klistermärke förutsatt att de var av något särskilt material... men det är väl för att det bländar andra medtrafikanter som man inte får ha klistermärke?

Anledningen till det är att klistret kan lösa upp lacken/hjälmen..

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
adgd
Jag lånar tråden lite och passar på och fråga om någon vet anledningen till att man inte får fästa klistermärken på hjälmen? :va

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
adgd
AleX skrev:
Anledningen till det är att klistret kan lösa upp lacken/hjälmen..

ibland får man svar innan man ens hinner fråga! =)
men vad gör det om lacken löses upp? inte är lacken avgörande om hjälmen ska hålla ihop?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
förr var det enbart plasthjälmar man inet fick måla om eller klistra dit massa märken på.

Men vem vågar åka med plasthjälm idag?, då kan man ju lika gärna klä sig i en studsboll på skallen.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag blev stoppad av polisen igår. De frågade bara hur det var att köra med en sådan fin hjälm och om den inte blir tung när det regnar. De kanske var sugna på att skaffa en själva.
Fast när jag sa:
- Visst är den vacker?
Fick jag bara en :rolleyes: min tillbaka...

polis.jpg

Edit: Kan tillägga att poliserna inte var överdrivet snälla. Åkte på 600:- i böter för att bakdäcket hade för dåligt mönster.

Last edited:

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Polisen har för lite att göra

Men HERREGUD börja gnälla och ge varning om en Fuzzhat ... kom igen :kocko

Det rekommenderas ju att man inte sätter nå kemikalier på hjälmen för att det kan lösa upp plasten och spänningen kan gå ur (typ man får ju inte heller tappa den i marken av samma orsak). Men karborrebandet sitter ju på visiret för helvete.

Fråga nästa gång i vilken paragraf det står att man inte får ha ludd på hjälmen om/när han inte kan det säg åt honom att dra åt helvete

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det finns bara en hjälm mej veterligen som det är "förbjudet" att sätta klistermärken på och det är Arai RX7. (Det står i papprena man får med till sin RX7:a ... Arai tar INGET ansvar om man klistrar lappar på den, enligt boken iallafall... vilket ansvar de har annars vet jag inte.. säkert från US eller nåt)

Försäkringar gäller, inga bekymmer med det nån gång ... man får tom klistra på RX7:an utan att försäkringsbolagen kan säja nåt om det... och det spelar ingen roll vilket material du klistrar på...

Plast hjälmar? fan, då är det lika bra att sätta en STUDSBOLL på skallen... fungerar ju på samma sätt när de träffar asfalten... boing boing boooing :tråkad

edit: och ang. fuzhats... får man inte ha mössa på mössan? :D

Jamaha

Crazy.Insane.Mother.Fucke r
Gick med
8 May 2003
Hoj
Yamaha R1, KTM 250
Ja dom svenska kukpoliserna klarar inte av så mycket mer än att trakassera trafikanter...vicka jävla idioter!!!! :kocko (9 av 10 brott förblir olösta) men trafikbrott där har dom nog bra statistik...dom kan dra åt helvete!!!

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Inbrott, knark misshandel duger inte det åt våra poliser? Fuzhats, fult men inte så fult att det är kriminellt. Nrplåtar, däck, ljudnivå det går att jäklas mkt med sånt, vad trött man blir... :näsblod

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
fuzhats är fult men kul. Man får massor av :tummenupp från folk, bland annat hela polisgänget i en piketbil! :klappar Bevisar bara att inte alla poliser är inskränkta rötägg som bara är ute efter att sätta dit oss hederliga hojåkare :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag ska tipsa alla poliser jag ser om dessa styggelser som en del smaklösa inidvider väljer att ha på sina hjälmar. Snart ÄR det olagligt på riktigt, och då kan ni tacka mig.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
:7peta En sån här :hihi

Rätt kul att ha på skallen när man kör, ungefär som man var upphängd på kors och helt näck insmord i 2-taktsolja, så mycket tittar folk när man kommer åkande.

Bifogat

• 111111111111111111111111111.jpg
    111111111111111111111111111.jpg
    50.6 KB · Visningar: 218

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Mattias skrev:
Jag ska tipsa alla poliser jag ser om dessa styggelser som en del smaklösa inidvider väljer att ha på sina hjälmar. Snart ÄR det olagligt på riktigt, och då kan ni tacka mig.

Finns det nån som vet var man kan köpa "polis-t-shirtar" i storlek L eller XL ?

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
SkorvKalle skrev:
Jag kör faktiskt runt på en plasthjälm som jag har haft sedan moppetiden.. de e NOG dags att byta den illa kvickt känner jag

Pröva att släppa hjälmen från en o en halv meter så får du se hur den studsar...........Tänk sen att ditt huvud är i.

en komposithjälm dämpar fallet,har du ryggskydd?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
SkorvKalle skrev:
Jag kör faktiskt runt på en plasthjälm som jag har haft sedan moppetiden.. de e NOG dags att byta den illa kvickt känner jag

Jag har en vit kevlarhjälm du kan få köpa "micket billigt, bara för dig". :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...