Ugluk skrev:Att köra med en Fuzhat är ren terapi. Alla gnällspikar som klagar över hur fula dom är behöver verkligen en tur med en..![]()
Då kan få låna min om du känner dig lite deppig och frustrerad..M:et skrev:Över min döda kropp att jag trär på en död hund på min hjälm![]()
(Manligheten kan ju bli sabbad då)
M:et skrev:Över min döda kropp att jag trär på en död hund på min hjälm![]()
(Manligheten kan ju bli sabbad då)
PenDragon skrev:Haha, orka hata Fuzhatz så jävla hårt som en del här verkar göra?
Så hemskt är det väl ändå inte?
Fluxir skrev:inte kan väl en Fuzhat försämra funktionen på hjälmen? det borde vara tvärt om!! den borde ju dämpa smällen ännu bättre än komposit? så en komposithjälm med Fuzhat borde vara det ultimata!!![]()
Jag tycker det borde finnas en smiley med fuzhat!!
vad kostar sådana underbara skapelser??
M:et skrev:Klart det är olagligt!
Det är bara att välja mellan hets mot folkgrupp, förargelseväckande beteende eller osportsligt utseende...
Troligtvis blir det allihop... Bränn skiten![]()
![]()
SkorvKalle skrev:mailade polisen ang fuzhaten och de skickade svar på vad som gäller för hjälmar.. här har ni svaret:
"Enl trafiksäkerhestverkets föreskrifter om skyddshjälm 1987:10 1.2 Åtgärder får inte vidtas som kan förändra skyddshjälmens egenskaper.
Ex får inte dekaler, utskjutande föremål eller överdrag anbringas på hjälmskalet eller hjälmen målas. Reflexmärke, dekal eller liknande som satts på av hjälmtillverkare berörs dock inte av bestämmelsen, om hjälmen godkänts i detta urförande.
p3 Undantag.
p 3.1 Föreskrifterna i 1.2 gäller inte i fråga om skyddshjälm som används av polisman i tjänsteutövning."
Lucky Luke skrev:Intressant.
Eftersom jag inte är Polis, så är jag väl kriminell ibland då.![]()
SkorvKalle skrev:![]()
Här e hjälmen ifråga som jag blev stoppad för
Silwer skrev:Men vem vågar åka med plasthjälm idag?, då kan man ju lika gärna klä sig i en studsboll på skallen.
skruvis skrev:Jag åker med en plasthjälm!!
Hur vet du att den studsar, har du provat? För jag har, i 110km/h med bakhuvudet först... & den studsade f*n inte... skyddade mig perfekt... min gamla kära nolan plasthjälm, RIP.
Men jag lärde mig på det brutala sättet att jeanstyg inte är lämpligt skyddsmaterial.
Läste att en del skrev att man inte får sätta klistermärken på plasthjälmar för att lacken? lösas upp, vilken lack?... plasten är färgad.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |