Vad ska du ge dig själv i julklapp i år?

sportbike

Guest
Alltså inget trams som en iPad eller en Powercommander, utan en riktig everlasting julklapp.
Efter att år efter år försökt slutat röka som nyårslöfte, bestämde jag mig istället för att ge mig själv en riktigt bra julklapp.
Julafton 1999 bestämde jag mig för att aldrig nånsin ta ett enda bloss, och om fyra dagar har jag hållit mitt löfte i 12 år :banana

I år tänkte jag ge mig en julklapp i form av att inte dricka en droppe alkohol mer, men hur ska jag gå tillväga?
Kommer jag att bli en tråkmåns som inte kan gå med polarna och ta en bira, och sitta med en Ramlösa i ett hörn?
Hur ska man tackla "Äh, kom igen nu, torris, ta en bärs och va som folk för faan"?

Att sluta röka har bara gett mig bra respons, att aldrig ta ett glas verkar inte riktigt lika normalt.

Hur har man kul utan kröken?

(och som vanligt är det inte hojåkarn i filmen som skrivit brevet :rolleyes: )

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har ett par bekanta som är nykterister, de är med o har lika kul på festerna ändå.
Själv är jag inte nykterist men jag dricker sällan såpass så jag blir full, tycker det är onödigt att vara nykterist o vegetarian osv, jag behöver inte vara allt eller inget, håller det på en måttlig nivå bara.

Man är inte en dålig människa för att man kommer med 2 öl och en coca cola till en fest.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Du ska få en Renault XO och en Cohiba Siglo VI av mig, förutsatt att du nyttjar dom! :D

Själv blir det inga sådana galna löften, även om jag är smått imponerad över din vilja. Men vad vill du uppnå med att aldrig mer dricka alkohol?

Själv ger jag mig en resa till föräldrarna på Cypern. Åker på torsdag och blir borta en vecka hos pensionärerna. Väl där blir det två presenter till:

1. Hyra MC hela veckan och brassa runt i bergen
2. Minst 4 dyk med en engelsk vän som har PADI-dykfirma

God jul Magniffen! :krama

Frugan lämnar jag hemma hos svärföräldrarna i år. :hihi

Last edited:

sportbike

Guest
Själv blir det inga sådana galna löften, även om jag är smått imponerad över din vilja. Men vad vill du uppnå med att aldrig mer dricka alkohol?

Helt ärligt så blir jag elak när jag dricker för mycket, trots att alla fester blir så mycket roligare med alkohol så är inte jag den som tillför något positivt, tvärtom blir jag dum i huvet av sprit.
Nu vill jag inte utsätta mina bästa vänner för det längre utan bara vara mig själv, men är man lika rolig på Fanta som på Vodka?

Måttlighet, Norman, är ju en dygd, men lättöl på en fest känns som en feg mellanväg, illa smakar det också.
Nä, helt vit är mitt nya motto, måste man gå med i en syförening då?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Helt ärligt så blir jag elak när jag dricker för mycket, trots att alla fester blir så mycket roligare med alkohol så är inte jag den som tillför något positivt, tvärtom blir jag dum i huvet av sprit.
Nu vill jag inte utsätta mina bästa vänner för det längre utan bara vara mig själv, men är man lika rolig på Fanta som på Vodka?

Måttlighet, Norman, är ju en dygd, men lättöl på en fest känns som en feg mellanväg, illa smakar det också.

Bra beslut!
Finns alldeles för många som blir direkt dumma när dom super, en mindre alltså :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Behöver inte vara lättöl, du tar med nåt riktigt gott, vad som helst och hur starkt som helst men du ger fan i att dricka kopiösa mängder.

sportbike

Guest
Behöver inte vara lättöl, du tar med nåt riktigt gott, vad som helst och hur starkt som helst men du ger fan i att dricka kopiösa mängder.

Jag är en fruktansvärt envis jävel, men nu höll jag på att skriva något som fick mig att tänka efter.
Om jag nu gett mig fan på det här, varför är det inte lätt.....

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Då är det både insiktsfullt och mycket klokt av dig. Hedervärt :Bugar
Har ju bara träffat dig nykter, och du är definitivt tillräckligt dry...ehee... rolig då. :D

Finns ju en uppsjö av alkofria drinkar, bira och vin numera (även om vinet smakar skit). Och förklarar du läget för polarna som du gjort här borde det accepteras utan bitchande från deras håll. :tummenupp

Dessutom har du uppnått sån ålder att jag redan trodde du var med i en syförening? :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag dricker jävligt sällan, inte för att jag själv beter mig illa på fyllan utan för att man omger sig med folk som är på fyllan och alltid är det någon som ska ställa till med något.

Oftast bara korkade grejor som att böja sönder en vägskylt, sparka sönder en reklamskylt osv, men endel ska ju kaxa och slåss på fyllan och jag är så förbannat less på det.
Tidigare i ungdomen tyckte jag fortfarande att det var värt det, oftast gick jag bara undan, men det hände att jag hamnade i slagsmål.
Nu tycker jag inte det är värt en kväll med folk som vrålar, spiller, sölar kaxar, slåss, kräks osv för att gå ut och dricka.

Dricker jag är det oftast en hemma-fest hos någon, eller på en lugnare pub.
Är det sommar kan jag avstå för att köra MC istället, jag kör nämligen inte förän efter middag dagen efter oavsett mängd.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ett par nya snowboardboots och ett par googles blev det till mig själv, och en premiärdag uppe i Kläppen imöra'. :tjyvstart

P.S. Har inga barn, familjer eller lEttkrEngTa i närheten på julafton, tänker döda en flaska sambuca med brorsan. :tradition

sportbike

Guest
Då är det både insiktsfullt och mycket klokt av dig. Hedervärt :Bugar
Har ju bara träffat dig nykter, och du är definitivt tillräckligt dry...ehee... rolig då. :D

Finns ju en uppsjö av alkofria drinkar, bira och vin numera (även om vinet smakar skit). Och förklarar du läget för polarna som du gjort här borde det accepteras utan bitchande från deras håll. :tummenupp

Dessutom har du uppnått sån ålder att jag redan trodde du var med i en syförening? :hihi

Tack för örfilen, men jag kan stå för mina beslut och behöver inte komma med undanflykter varför jag vill vara nykter på en fest, men ärligt talat har jag aldrig varit det, är det kul?

sportbike

Guest
Ett par nya snowboardboots och ett par googles blev det till mig själv, och en premiärdag uppe i Kläppen imöra'. :tjyvstart

P.S. Har inga barn, familjer eller lEttkrEngTa i närheten på julafton, tänker döda en flaska sambuca med brorsan. :tradition
:käppihjulet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nykter på en städad fest med vettigt folk = kul.

Nykter på en fest med partypolarna = odugligt.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Är det bara jag som både har jävligt tråkigt och är jävligt tråkig när jag är nykter? :va

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tack för örfilen, men jag kan stå för mina beslut och behöver inte komma med undanflykter varför jag vill vara nykter på en fest, men ärligt talat har jag aldrig varit det, är det kul?

Ja, det är roligare än man tror faktiskt. Själv inte så ofta, men tillräckligt många gånger för att uppskatta den stora belöningen i att se vad alkohol gör med vuxna människor. Underhållande. :D Dessutom noteras det sällan att du själv är spiknykter efter att de andra lurat i sig ett par öl.

Det blir som vanligt vad du gör det till. Sitter du och tycker att det är skittråkigt att du inte får dricka blir det per automatik skittråkigt. Raljerar du med, skrattar och dricker fruktsoda kommer du ha kul :)

Just do it, I say! :yoparty

sportbike

Guest
Ja, det är roligare än man tror faktiskt. Själv inte så ofta, men tillräckligt många gånger för att uppskatta den stora belöningen i att se vad alkohol gör med vuxna människor. Underhållande. :D Dessutom noteras det sällan att du själv är spiknykter efter att de andra lurat i sig ett par öl.

Det blir som vanligt vad du gör det till. Sitter du och tycker att det är skittråkigt att du inte får dricka blir det per automatik skittråkigt. Raljerar du med, skrattar och dricker fruktsoda kommer du ha kul :)

Just do it, I say! :yoparty

Faktum är att jag är rätt bäng nykter också :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras