Alltså inget trams som en iPad eller en Powercommander, utan en riktig everlasting julklapp.
Efter att år efter år försökt slutat röka som nyårslöfte, bestämde jag mig istället för att ge mig själv en riktigt bra julklapp.
Julafton 1999 bestämde jag mig för att aldrig nånsin ta ett enda bloss, och om fyra dagar har jag hållit mitt löfte i 12 år
I år tänkte jag ge mig en julklapp i form av att inte dricka en droppe alkohol mer, men hur ska jag gå tillväga?
Kommer jag att bli en tråkmåns som inte kan gå med polarna och ta en bira, och sitta med en Ramlösa i ett hörn?
Hur ska man tackla "Äh, kom igen nu, torris, ta en bärs och va som folk för faan"?
Att sluta röka har bara gett mig bra respons, att aldrig ta ett glas verkar inte riktigt lika normalt.
Hur har man kul utan kröken?
(och som vanligt är det inte hojåkarn i filmen som skrivit brevet )
Det bästa sättet har jag kommit fram till är att inte säga att du inte dricker alkohol. Säg bara nej tack utan vidare förklaring om någon frågar om du ska ha.
Har alltid funkat för mig när jag har tagit vita år.
Säger man däremot Nej tack, jag dricker inte alkohol så ska det på och trugas så in i helvete. Rent allmänt om du har sagt att du inte dricker alkohol så ska folk som vet om det på och truga när man umgås med dem när de är fulla. Iaf om man låter bli spriten av någon annan anledning än alkoholism.
Jag är en fruktansvärt envis jävel, men nu höll jag på att skriva något som fick mig att tänka efter.
Om jag nu gett mig fan på det här, varför är det inte lätt.....
Det är inte speciellt svårt, tänk inte på det bara.
Tack för örfilen, men jag kan stå för mina beslut och behöver inte komma med undanflykter varför jag vill vara nykter på en fest, men ärligt talat har jag aldrig varit det, är det kul?
Jodå, det kan vara skitkul. Det absolut skönaste är att kunna sätta sig i bilen och köra hem och vara pigg och fräsch, men att se alla fyllstolpar hålla på och muppa sig har en viss roande faktor, iaf om du är utrustad med skadeglädje. Sedan kan du retas med dem i några dagar för allt dumt skit de gjort som du kommer ihåg.
Sedan kan du ju alltid börja ta hojen till festerna/puben så slipper du skjutsa på folk med bilen med, för det är jävligt drygt att torka spya i sin bil. Så kan du ju va jEtteTuFF i skinnställ inne på puben.
Last edited: