dennis18846
Ny medlem
byta till original eller dB killer.
Okej, var kan man få tag på en sådan lättast? Är dom lätta att ta av och på? Det ska passa till ett devil sb2 till min r1:a 01:a.
tack på förhand
byta till original eller dB killer.
Hoppas innerligt att bakhjulet går igenom, kollade/mätte och det verkar som att det är ca 1mm på mitten, så det bör gå igenom, om det inte är en riktigt nitisk jäkel.
BYT DÄCK sen behöver du inte oroa dig om det är en nitisk jävel
e de någon som vet om kedjeskydd är nödvändigt på besiktningen??
Nope, inte på dom besiktningar jag har gjort iallafall.
Det var faktiskt ingen fara, hade nästan inget mönster kvar på mitten, men snubben var snäll och sa bara att jag inte kan köra många mil till på det däcket.
Gick igenom utan anmärkning, eller jo, det stod: Alternativ metod, kontroll av hjullager, på grund av konstruktion.
Han skulle tydligen dra upp den på slangen också, men jag sa att det var praktiskt omöjligt När han hade kört ett varv runt kvarteret kom han fram till mig och sa: Ja, den rullade ju iallafall. Han var måttligt imponerad av effekten
Tyvärr så handlar det ofta just om det.. subjektiv bedömning....handlar ju dock om en subjektiv bedömning...
Ska snart besiktiga min mc med för första gången och undrar om det är värt att satsa på att åka dit med ett devil avgas system, eller om man ska byta till orginal varge gång man besiktigar den.Vad det är för typ och så har jag tyvär ingen aning om men mc:n är en yamaha r1 01:a. Jag har försökt få med en bild på det men vet ej om jag lyckades..
frågade idag när jag besiktade angående kedjeskydd,och enligt besiktningsgubbarna ska rörliga delar typ kedja och drev skyddas vid ställen som fötter o liknande kan fastna i så nån form av kedjeskydd vill dom ha vid bakdrevet ,kedjesläpan under svingen skulle inte räcka iallafall,
men finns inget beskrivet om hur det ska se ut så allt är godtyckligt,
gick bra med ett gjort av en plastdunk iallafall
Tycker ändå du ska byta däcket omgående, din och andras säkerhet i blöttväder. Tänk på det med, billig livförsäkring med nya däck =)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|