- Jerker -
Gudomlig sporthojare
Jag har blivit rånad tre gånger. Två gånger har tjuven hamnat på gatan, en gång blev jag av med alla saker.
Bästa skyddet är att inte hamna i situationen.
Bästa skyddet är att inte hamna i situationen.
Första smällen vinner ... men det är lätt att snacka
Sen är väl frågan om man skulle tro att dom skulle klara av det
Första smällen är ju helt oväsntlig vill jag lova.
Det är SISTA smällen som garanterar resultat
Får dom in första smällen så tappar du kollen på var nummer 2 är tack vare tunnelseende, sen kommer andra på beställning.
Är jävligt svårt att slåss mot flera i verkligheten, självklart ännu svårare att slåss mot 2 som inte följer några regler.
Men, eftersom sista smällen garanterar dig vinst i fighten måste den ju vara viktigare?
Du kommer ju inte garanterat förlora bara för att du får första...
Du förlorar odds iaf
Inte så säkert att du ens hinner få in en smäll.
o mot en man...ja där vet varje kvinna vad som funkar bäst
o mot en man...ja där vet varje kvinna vad som funkar bäst
Bäst är att slicka sig om munnen och titta liderligt på dom
Ja! Bara visa tuttarna!!!
[YOUTUBE-ID]5tYAA285gY0[/YOUTUBE-ID]
Distrahering är kung
Kul video, finns ju en viss risk att det kan funka även i verkligheten
Skämtade faktiskt inte alls.
Jag hade blivit helt jävla fukkking rasande och fajtats med mina nycklar (nu lät det kanske en smula mordiskt, men jag går alltid med mina nycklar mellan fingrarna när jag är ute, just in case liksom). Och om än att det inte är det "smartaste reaktionen" så vet jag att jag hade reagerat så.
Och du, underskatta inte heller adrenalin.
Sen är det också mycket vad man 'utstrålar' när man är ute, ja det finns faktiskt t.o.m forskning som visar på det. Dvs att ditt sätt att gå, din utstrålning och ditt kroppsspråk signalerar för en potentiell förövare vilken som för dem skulle vara det enklaste target, de undviker 'starka och självsäkra' targets.
Jag kan avslöja att jag gillar att promenera sent om kvällarna/nätterna i centrala sthlm (lite trafik, tyst och skönt) och har så gjort i 4 år utan att en endaste gång ens i närheten blivit angripen.
Givetvis ska man inte vara oförsiktig och söka sig till problem eller situationer som verkar hotfulla, men man ska heller inte gå omkring skraj och inte våga promenera ensam i stan om sena kvällar.
Jag skulle inte tolerara att bli rånad av några kids och därför skulle jag heller inte bry mej att fajtas för min rätt och bli arg gentemot några som försöker sno mina grejjer. Så det så!
Sen är det också mycket vad man 'utstrålar' när man är ute, ja det finns faktiskt t.o.m forskning som visar på det. Dvs att ditt sätt att gå, din utstrålning och ditt kroppsspråk signalerar för en potentiell förövare vilken som för dem skulle vara det enklaste target, de undviker 'starka och självsäkra' targets.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|