Fårskallen
Ny medlem
Vad skulle få dig att köra 20 mil och sen betala 150 kr i inträde?
TUTTAR är svaret
TUTTAR är svaret
Uppvisnings-RR på go-cart banor, exvis Tuvängen?
Bästa tid vinner, gedigen presentation av förare innan med historik och material, kombinerat med betting?
Är det något Svensson har koll på så är det dokusåpor. Tyvärr.
TV-tid är det bästa sättet att nå ut till folket, se bara vad Johan Thorén gjorde med programmet Race.
Lägg på någon variant av dokusåpa/reality-tv med allt vad det innebär med intriger och liknande så tror jag att många bänkar sig framför tvn även om motorsport inte är deras största intresse.
Sedan är steget ut till banan för att se tv-kändisarna live inte alltför stort.
Gärna något evenemang på stortorget i närmaste större stad inför deltävlingarna, där folk får träffa förarna och lära sig lite mer om hojarna.
Borde inte vara alltför svårt att få tillstånd att ockupera en hörna av torget, slå upp ett tält eller två och på så sätt få en alldeles utmärkt exponering mot folk som inte kan ett smack om racing.
(detta kan ju faktiskt vara en utmärkt idé även utan reality-tv-upplägget)
Här har du fel, publiken kommer inte till t.ex SAS Scandinavian Masters för att det är en tävling om miljoner kronor, vi som tittar skiter väl i hur mycket de vinner? Stjärnorna kommer däremot för pengarnas skull.För att folk ska tycka att det är intressant ska det tyvärr vara extremt mycket pengar inblandade. Kolla på golf tex. ingen skulle kolla på nåt så tråkigt om det inte var så att mycket pengar var inblandade.
"Öltält och rockabillyband är också publikmagneter....."
Mycket god ide...
Förare och arrangörer borde nog tänka på var den potentiella publiken hänger. Att frälsa Svensson och konkurera med söndagens tipsextra är svårt men att frälsa halva sporthojs-sverige borde vara möjligt.....
Hur kan det komma sig att jag kan åka till en RR bana på bandag utan att där varken är någon reklam om kommande arrangemang eller någon RR förare där och visar upp sig?
stcc brukar alltid ha ngn form av jippo inne på torget här i falkenberg innan tävlingarna ute på falken, dom ställer ut bilarna och motorcyklarna och förarna är närvarande och skriver autografer, pratar med folk osv osv, förra året hade dom en kortege runt stan, både bilar och motorcyklar vilket är uppskattat av de som är intresserade av motorsport, men mkt mindre upskattat av de som hatar ljudet av en hoj samt racerbil, men bra reklam är det
Vad skulle få dig att köra 20 mil och sen betala 150 kr i inträde?
TUTTAR är svaret
Krav på stora skärmarväggar i depåtälten som visar bild och info om teamet.
Detta kan skapa underdogs om det är ett litet team och de stora
imponerar med sitt upplägg.
Här kanske inte vägen till direkt succé, men den väg "vi" kan ha råd med som ändå leder till framgång.
Att köra några timmar i fredagsruschen när alla ska helghandla och ställa upp med en "torgshow", lite filmer från tidigare race, "infoblad" under plast (som hos finare bilhandlare) med lite info om repsektive förare och hoj, tidigare resultat, erfarenhet mm..
Kanske köra ett "Jippo-kval" på minimoto eller fula små cyklar och helt enkelt göra vad som krävs för att få folk att stanna till och fråga vad det handlar om. Ungarna älskar sånt, sälj in till dem att de "måste" komma och hälsa på lördag när det riktiga racet går osv..
Kan man då på plats servera ett åtminstone gemytligt event. Kanske inte med Mantorp-sized skärmar och nöjespark i anslutning., Men något som får folk att trivas lite (FÖRSÖK mao iaf att känna igen de ni pratat med kvällen innan), tavlor med kvalresultat (vilket är helt omöjligt att hitta i dagsläget). De får va skrivna på en jävla griffeltavla om inte budgeten räcker, men det måste finnas och vara tydligt.
DÅ kan man få folk att komma och faktiskt trivas lite. Kombinera det med lite vettig servering, bus för barnen, den personliga kontakten med förarna och lite kortare race så kommer nog folk att återkomma.
Med det gjort så kommer det finnas lite (inte mkt) pengar att lägga på att ta konceptet vidare med allt tråden kommit fram till hittils.
Steg 1 är att förarna måste inse att det inte är bara är sponsorerna ni måste hora för, utan ALLA. Publiken är den sponsor som gör att de riktiga sponsorerna faktiskt kan betala mer än ballonger och ett par dekaler!
det är sällan ngn fredagsstress i våran lilla stad men jag vet till skillnad från dig att dessa besök inne på torget från stcc är uppskattade. men det som funkar här kanske inte funkar "där".
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |