Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
I vilken stad bor du? Jag jobbar ochså som maskinoperatör på Mejeri.
Som fast anställd på vårat mejeri så är man med i lönestegen. Ju mer du lär dig desto mer tjänar du. Maxlön cirkus 18.000kr.[/QUOTE]

Hihi jobbar du på Arla i Jönköping? Hoppas du slipper våra maskiner (TB/21).

Ligger själv på 25-30k i månaden men det kan bli mer en bra månad. Synd bara att Mister Ringholm har i snitt dragit ca 45% av min lön i skatt detta året :6surkart :censored

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

1. Kolla vad som gäller i kollektivavtalet, det är inte helt ovanligt att arbetsgivare betalar under detta (jag vet)

2. Om nu alla slutade med svartjobb och annat mygel mot staten, skulle de skatter som ligger kunna sänkas, anledningen till höga skatter är bland annat mygel, de som betalar får även betala det som myglarna skulle ha betalat.

3. Det är inte den höga inkomstern du blir förmögen på, det är de låga utgifterna.

4. Som tips på allt klagande om att lönerna ligger lågt, angagera er i den fackliga verksamheten och se till att påverka då så att "vi" kan få upp lönerna, det är ju inte arbetsgivaren som vill höja lönerna i avtalsrörelsen.

5. Folket som sitter med knuten näve i fickan och gnäller när ingen hör håller jag lågt i ranking!!!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
4. Som tips på allt klagande om att lönerna ligger lågt, angagera er i den fackliga verksamheten och se till att påverka då så att "vi" kan få upp lönerna, det är ju inte arbetsgivaren som vill höja lönerna i avtalsrörelsen.

Har nog mer att göra med skatterna, sverige har bred facklig anslutning, inte så att vi tjänar mer än resten av västeuropeerna eller amerikanerna för det.

Arbetsgivarna vill inte höja lönerna generellt, de vill betala marknadsmässiga löner.

Nej, höginkomst bidrar med att sätta ribban där man vill ha den, sen att känna sig smårik gör man med små utgifter - tex. skippa fackavgifter odylikt :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Chris Ash skrev:
Och så har vi ytterligare ett inlägg till bredden fyllt med skit....
Skönt att någon mer reagerar... Ibland funderar man på om det här med demokrati inte är överkurs för en del... Moppefuckon, rasister (f'låt, invandrarfientlig var det visst), skattesmitare...
Jamaha skrev:
Du kan ju drömma om att få jobb...vet flera ingenjörer som har lågt betalda jobb som dom har läst tio år för länge till..finns inga jobb om du så skulle läsa till president i det här landet...bästa iden jag har är; bli asylsökande sök bidrag o gör en massa brott samtidigt..inte konstigt att fängelserna är fulla med 80% invandrare...rasist nej!!!!...invandrarfientlig ja!!!..ut med skiten!!!
Jovisst är det invandrarnas fel, precis samma sak hände faktiskt i Tyskland under 30-talet, de jäkla judarna kom och tog jobben för alla tyskar... Ofattbart!

Återigen, avkräv vettigare beslut av tjänstemän, lagstiftare, politiker. Om du kan få stålar utan att lyfta ett finger om du skulle åka till USA, klart det lockar, och visst skulle du berätta hur bra det var för dina släktingar och vänner.

Men du har nog helt rätt i att det inte är någon idé att läsa till president i det här landet :)

MikkE

Guest
usch ja.. pengar, jag är glad över att å in pengar överhuvudtaget även om jag bara ligger strax över 10 000 före skatt (båda jobben inräknade). men va fan, jag e ju bara 20 bast och har hela livet framför mig.

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
HansJ skrev:
Jodå, man behöver inte vara raketforskare för det precis.....

:tummenupp
Nej just det...

Du nämnde "ballt o betala skatt" då undrar jag lite kort bara..
- Sverige som stat är ju en grandios kapitalförstörare! det hr ju visat sig i otal former! Hur ska men då överhuvudtaget förmå sig betala MER till en spargris som läcker som ett såll? :va

Jag vill likna sveriges skattekonto med en majbrasa... o bosse R står som eldvakt o göder brasan med FETA sedelbuntar som bara förintas i elden....
Sk amn som förbipasserande då kasta in sin sista 20:ga bara för att va lite bättre på att BETALA?
Sanslöst! :dummer
Tack för ordet
Flemming :hihi

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nej, du slår huvudet på spiken! Inte f-n går man och kastar in sista peng, utan man ser väl i första hand till att eldvakten gör sitt jobb, eller jobbar för att byta ut eldvakten?
Sluta betala är liksom att börja i fel ände tycker jag, det är inte ballt, inte smart, men visst värmer det i din byxa.

Jag mulnar dock ihop då jag måste betala för någon som egentligen inte bidragit till samhället trots att han/hon varit så lyckligt lottad att han/hon kunnat göra det. OM folk kommer undan med mygel, leder det ofelbart till att andra följer efter, och till sist finns det inga pengar kvar över huvud taget. Det gäller inte bara småfiffel med skatten, utan (t.o.m i ännu högre grad) även politker, Skandiachefer osv. Men bara för att några gör fel så innebär det inte att det är grönt för oss andra. Sätt åt alla som inte följer lagar och moral i stället!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tomas- skrev:
Låter jättebra förutom för den första parten som erbjuder riskförsäkringen.

Alla försäkringar bygger ju på att bara en viss del skall lösas ut medans majoriteten eller iaf en viss procentdel av försäkringarna inte skall behöva betalas ut. Det kommer ju inte bli ekonomiskt hållbart för dessa försäkringsbolag om 100% av alla deras riskförsäkringar löser ut, eller har jag missuppfattat något? Antar att premien kan bli hutlöst stor när personen är äldre.

Ingen kritik mot dig Mikael, är bara så förundrad över hur världsekonomin fungerar :)

Känner mig lite :kocko när jag läser sånt här.
Inte behöver du känna dig kocko, inte. Ditt resonemang är mycket klokt. För att upplägget skall hålla måste de underliggande livförsäkringarna vara grovt felprissatta, dvs att de försäkringsbolag som utfärdar livförsäkringen räknar fel så ini helvete.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag drar till Filipinerna i sommar, har hört att de har helt sjuka löner där..! :yoparty
Någon som hakar?

När jag nu läst igenom hela den här tråden så undrar man ju om inte en del missunsamma och gnällsjuka individer skulle må bra av ett miljöombyte.
Kanske en bra idé till en ny tramsig dokusåpa? Ta en tex fuskande hantverkare som går på A-kassa och jobbar svart vid sidan av samtidigt som han gnäller på skatteläget.
Lura han/henne att skriva på ett kontrakt med feta viten om villkoren inte hålls. Skicka han/henne sedan till Kina där han får montera ihop Kinderäggsleksaker 12h/6 dagar i veckan samt byta bilen mot en cykel (med pyspunka) etc etc
Kan nog vara en nyttig upplevelse och om det nu inte skulle gå in hur pass bra det är här hemma så får han/hon iaf något nytt att klaga på sen.
Win-win situation där med :tungan

/svammlaren

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fan, du framstår bara som mer och mer idiot i mina ögon.. hoppas jag slipper träffa dej i verkligheten....

//jaG

Jamaha skrev:
Du kan ju drömma om att få jobb...vet flera ingenjörer som har lågt betalda jobb som dom har läst tio år för länge till..finns inga jobb om du så skulle läsa till president i det här landet...bästa iden jag har är; bli asylsökande sök bidrag o gör en massa brott samtidigt..inte konstigt att fängelserna är fulla med 80% invandrare...rasist nej!!!!...invandrarfientlig ja!!!..ut med skiten!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jamaha skrev:
Du kan ju drömma om att få jobb...vet flera ingenjörer som har lågt betalda jobb som dom har läst tio år för länge till..finns inga jobb om du så skulle läsa till president i det här landet...bästa iden jag har är; bli asylsökande sök bidrag o gör en massa brott samtidigt..inte konstigt att fängelserna är fulla med 80% invandrare...rasist nej!!!!...invandrarfientlig ja!!!..ut med skiten!!! fullgjord skolplikt nej!.. attraktiv för arbetsgivare nej!!!.. white trash ja!!...
Tänkte jag skulle komplettera lite för fullständighetens skull. Hoppas du inte misstycker.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bingo skrev:
Tänkte jag skulle komplettera lite för fullständighetens skull. Hoppas du inte misstycker.
Fulciteringar är farliga att leka med, men vi kanske kan acceptera denna "civila olydnad" i det här fallet :D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Otee skrev:

AHA! Det är DU som tillverkar den skiten? :fatta!

edit: jag jobbar som processopratör så jag slipper bråka med den, men den stör ju oss ibland när den krånglar iom diskar å dyl.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
valmers skrev:
Jag, och säkert många med mig, vill, iallafall.

Du tror bara att du vill

Känner folk som precis flyttat hit från Tyskland, där kostade sjukförsäkring lite över 6000:-/mån för 2 friska barn

Tänk då vad din premie skulle hamna på

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bingo skrev:

Hähä.

@Caffe:
Fillipinerna, det låter soft. Kan vi inte åkat dit och röka svampar en hel vinter. Det skulle nog göra susen som mijöombyte för mig.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Otee skrev:
I vilken stad bor du? Jag jobbar ochså som maskinoperatör på Mejeri.
Som fast anställd på vårat mejeri så är man med i lönestegen. Ju mer du lär dig desto mer tjänar du. Maxlön cirkus 18.000kr.

Ligger själv på 25-30k i månaden men det kan bli mer en bra månad. Synd bara att Mister Ringholm har i snitt dragit ca 45% av min lön i skatt detta året :6surkart :censored[/QUOTE]

Jobbar i Götene, fick mitt papper idag, häll på att gå i taket när det stog
15 200:-. Enligt alla jag jobbar med hade jag kommit upp i samma kunskapsnivå som dom och borde då ha någonstans mellan 16 000:- och 17 000:-. Fast å andra sidan tar det bara en vacka att lära sig det jag ska för att få mer pioäng och då lite vettigare lön. 16 300:- tror jag den blir då.

Har läst igenom kollektivavtalet men hittar inget om exakta siffror. Bara massa regler och att allt ska va lika osv...

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Du har helt rätt!

Men glöm inte att det ändå bara är en försvinnande liten del som godkänns att sälja sina försäkringar.

Marknaderna är ju också USA och England där dom har skyhöga premier på äldre människor.

Som du säger så bygger ju kollektiva försäkringar på antaganden men det är också dessa antaganden som avgör vad premien blir på en försäkring varvid dom tex blir oändligt höga i dessa länder.

Några av dessa antaganden är antaganden om dödlighet, medellivslängd mm.

Mvh Mikael

Tomas- skrev:
Låter jättebra förutom för den första parten som erbjuder riskförsäkringen.

Alla försäkringar bygger ju på att bara en viss del skall lösas ut medans majoriteten eller iaf en viss procentdel av försäkringarna inte skall behöva betalas ut. Det kommer ju inte bli ekonomiskt hållbart för dessa försäkringsbolag om 100% av alla deras riskförsäkringar löser ut, eller har jag missuppfattat något? Antar att premien kan bli hutlöst stor när personen är äldre.

Ingen kritik mot dig Mikael, är bara så förundrad över hur världsekonomin fungerar :)

Känner mig lite :kocko när jag läser sånt här.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...