Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Hmm..

Inte mycket alls faktiskt. :banana

Menar du att om jag hjälper en av mina kunder att spara upp till en kvarts miljon på 3 år med pengar dom inte har i produkt dom inte visste om så skall jag inte ha betalt. :mad:

Min lön belastar dessutom inte kunden utan utgår direkt från banken från pengar dom sparar på uteblivna personal och hyreskostnader då det går via en mäklare.

Bingo skrev:
Jaha, hur mycket måste jag låna då för att du skall bo gratis?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Det var förbannat bra, här ute är det några kilo förtuggad koda och en säck flugsvamp vi får.
Det låter inte så avtalsenligt. Det borde vara förvälld flugsvamp och inte förtuggad kåda. Vad säger facket om det?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Det var förbannat bra, här ute är det några kilo förtuggad koda och en säck flugsvamp vi får.

Annat är det hemma hos mig. Där får jag stryk innan jag får betala för att komma in på kontoret där jag sen får trampa på en generatorförsedd träningscykel för att få el till datorn....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mike the bike skrev:

Menar du att om jag hjälper en av mina kunder att spara upp till en kvarts miljon på 3 år med pengar dom inte har i produkt dom inte visste om så skall jag inte ha betalt. :mad:
Nä, jag menar bara att alla som försöker slå i andra att de har en penningmaskin skall hudflängas. Men jag antar att du är mycket noga med att upplysa om riskerna i upplägget och då skall du så klart ha betalt.

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Wow

det låter ju för bra för att vara sant?

Eller är det så enkelt när man vet hur man skall gå tillväga??

Tror att jag skall höra av mig till di :va

Mike the bike skrev:
Det finns ett nytt sätt att slå tillbaka med som jag kobbar oerhört mycket med.

Men det kräver att du bor i hus och har ett visst belåningsutrymme.

Observera att exemplet är gjort på 1miljon och kan göras på betydligt mindre belopp, men det är bara för att tydligare illustrera effekten.

Låna 1,000,000:- på huset till 4%
Pengarna placeras i en ränteplaceing som ger 8% fastränta.
Den fasta räntan betalas ut kvartalsvis på samma datum som ditt lån skall betalas (läggs kvartalsvis). 8% - 4% = 4% = 40,000:- i vinst till dig / år.

Steg 2 är sedan en automatbelåning på värdepapperet (obs belastar ej huset).

1,000,000 (på huset) x 4% 40,000:-

3,000,000 (på värdepapperet) där får vi betala 5% för resterande 75% vinsten blir då 8%-5% = 3% (x 3% 90,000:)

Totalt 130,000:-

273,000:- efter skatt på 3 år (löptiden).

Pma mig om det är intressant.
Pengarana är till 100% garanterade av en av världens största banker.

Denna produkt anpassas ofta efter lånet på huset för att på så sätt bo gratis under löptiden som i detta fallet är 3 år.

/Mikael

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Klart

Man skall ha betalt för kunskap.

Dock sorgligt med Jantelagen.

Måste den finnas överallt :yoparty

Mike the bike skrev:

Min lön belastar dessutom inte kunden utan utgår direkt från banken från pengar dom sparar på uteblivna personal och hyreskostnader då det går via en mäklare.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Bingo skrev:
Nä, jag menar bara att alla som försöker slå i andra att de har en penningmaskin skall hudflängas. Men jag antar att du är mycket noga med att upplysa om riskerna i upplägget och då skall du så klart ha betalt.

Äsch... förstör inte min illusion nu, jag vill bo gratis... iofs vill jag gärna veta riskerna först. :rolleyes:

Mike the bike: Du har PM!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Tack

Ja jag kan hålla med dig faktiskt i många fall tyvärr.

Nu är det så här att jag är av Finansinspektionen Godkänd Fond & Försäkringsmäklare som det så fint heter.

Detta innebär att jag inte kan arbeta utan en såkallad ansvarsförsäkring som täcker mina eventuella felaktigheter gentemot kund till 100%.

Som mäklare så ligger dessutom inte bevisbördan hos kund, vilket innebär att jag får vara väldigt noggran i allt jag gör då jag ändå åker på självrisken på försäkringen som i vassa fall kan vara upp till 2 millar.

/M

Bingo skrev:

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Du är så välkommen

Men passa då på att göra detta innan räntorna går upp då effekten inte blir lika stor sedan.

/M

Klösan skrev:
det låter ju för bra för att vara sant?

Eller är det så enkelt när man vet hur man skall gå tillväga??

Tror att jag skall höra av mig till di :va

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Mavve skrev:
Avundsjuka horvalmers och cepefreppa får gärna hålla truten - tack.

För övrigt ägde bilen utan bromsar :rock

Varför? Mycket roligare att ironisera över Sportfloskels största pratkvarn. Why, känner du dig träffad?

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Okidoki

du har precis raggat kund :)

Skickar mitt tel, på din sida slå en pling.

Mike the bike skrev:
Men passa då på att göra detta innan räntorna går upp då effekten inte blir lika stor sedan.

/M

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Saken är den att hade dte varit ett vanligt 7-4 jobb så hade jag vart ganska nöjd. Men att jobba 06:00-14:00 och 14:00-22:00, oftast 2-5 timmars övertid vilket gör att man sover bort hela nästa dag.

Samt att man vissa veckor jobbar både lördag och söndag. Är då iofs ledig 3 dagar veckan därpå. (knepigt schema). Men någon måste ju göra allt smör :). Grundlönen är ju runt 16500:- sen tillkommer OB på kvällar helger och övertid. Normalt ca: 1000-1500:-. Men med den övertid som jag jobbat nu så blir det ju riktigt bra men man har ju å andra sidan inget liv. Övertidsmöjligheterna försvinner dock nu när jag börjar eftersom det ska komma ett nattskift.

Inget jag planerar att göra resten av livet, men är lite skraj för att böra plugga med. Finns ju inga jobb. Har många komisar som läst och sen gått tillbaka till "skitjobbet" fast nu med skulder. Fast kanske siktar på fel branch med (media) :D...

Aja ska skriva på papper imorgon, har jag tur kanske det är bättre, borde väl komma nya avtal nu i vår.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
flemming skrev:
JA! så du har också hajat detta tragiska som drabbat landet... tack Flemming (jag hoppas några till blev inspirerade nu! :hihi )
Jodå, man behöver inte vara raketforskare för det precis, MEN, jag tror inte nämnda personer nämnvärt bryr sig om din protest i form av dålig skattemoral, de kommer att fortsätta, och det kommer att komma nya likadana. Vi får alla jobba på att få bort dem på andra sätt!!! Skäm ut alla myglande politker OCH tjänstemän, jaga livet ur dem!!! Rösta bort dem, sparka dem, vad f-n som helst, men vi måste visa att vi, Sveriges befolkning inte accepterar vad som helst

Under tiden finns det en hel del människor som är i behov av vård och andra samhälleliga funktioner, och det är jag med och pyntar för, och inte du. Vill inte ha ett USA liknande system där var och en måste ansvara för sig och de sina, det finns de som verligen inte har någon chans (se exempelvis tråden om killen som föddes utan armar och ben, i Irak hade han nog inte överlevt många månader...)

Jag vet inte vad andra tycker, men jag är lite stolt över att vara solidarisk, och lite förbannad på smitare... Och detta trots att jag som alla andra naturligtvis tjänar alldeles för lite, och inte har råd med en massa prylar som man vill ha.

Mona Sahlin är ingen favorit, men tänk om det verkligen kunde vara "ballt att betala skatt", och att vi hade politiker/tjänstemän som kunde förvalta pengarna på ett vettigt sätt.

Så! Nu räcker det, tillbaka till ämnet ;-)

Johanpeppy

Rookie
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Såld
thundrace skrev:
40+....och sen försvinner en sjujävlamassa i skatt men det gör inget...pundarna och nysvenskarna skall ju också ha mat...

Fan vilket klockrent inlägg! Du har så jävla rätt. Vilket jävla samhälle vi lever i.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
HansJ skrev:
Under tiden finns det en hel del människor som är i behov av vård och andra samhälleliga funktioner, och det är jag med och pyntar för, och inte du. Vill inte ha ett USA liknande system där var och en måste ansvara för sig och de sina....
Jo, det vill vi visst.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
valmers skrev:
Jo, det vill vi visst.
Skulle jag också vilja, om jag garanterat hade fötts frisk, uppfostrats i en medelklass familj eller däröver, varit vit, bott i rätt område osv...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Jo, det vill vi visst.

Hade "VI", som i majoriteten av den svenska befolkningen, velat ha det så hade Moderaterna varit en kraft att räkna med i valen istället för ett protestparti som får ha makten någon gång ibland så att folk påminns om vilken skit vi inte väljer i normala fall.
VI, när det gäller ett demokratiskt valt regeringsparti(eller var har du din sammansvärjning i det här fallet?) måste väl ändå vara majoriteten av det svenska folket.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024