Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Ligger nog under 10 000 i månaden på ett jobb som tar mellan 50 och 65 timmar i veckan. Hade en nyss en 25 timmars arbetsdag så nu är man lite sliten.

Jag är förstås företagare, och förhoppningen är förstås att det skall bli guld och gröna skogar om ett par år istället för 10 k/månad...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Borde funnits ett studerandealternativ, för nu blev inte utfallet normalfördelat.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Sergeant skrev:
Har 23000kr i månaden nu när jag pluggar och bara vikarierar :) .

När jag är färdigutbildad kommer jag inte nöja mig med något under 35000kr i månaden i ingångslön :yoparty .

Helst vill jag ha över 60000kr i månaden men det är väl kanske att sikta lite väl högt :(

:fyllisar

Ja skulle nog stanna vid 35 000, för över det är skatteffekten en så där 60% så skillnaden är marginel mellan att tjäna 35 eller 60.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
40+....och sen försvinner en sjujävlamassa i skatt men det gör inget...pundarna och nysvenskarna skall ju också ha mat...

Therudeboy

Guest
hade 16900 i ingångslön när jag var 16 när jag slutade hade jag strax över 18k och nu när man är arbetslös runt 12-14k.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Pluggar själv, men jag skulle va helt nöjd med 20. Har iofs sökt ett par doktorandtjänster och där är lönen 17-18, så i så fall får man stå ut med något lägre lön än önskat i 5 år. Absolut inget att klaga över dock.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag hade 28.000-30.000/månaden på reklambyrå som projektledare, sedan kom lågonjukturen och sänkte alltihop. Ni ligger jag på 19.000... :rolleyes:

KtmDanne

Dakarwannabe.
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 Adventure
landen skrev:
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön, jobbar på mejeri som maskinoperatör. QUOTE]

I vilken stad bor du? Jag jobbar ochså som maskinoperatör på Mejeri.
Som fast anställd på vårat mejeri så är man med i lönestegen. Ju mer du lär dig desto mer tjänar du. Maxlön cirkus 18.000kr.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Själv ligger man på 2372 kr / månad, och jag har en hyra på 2200kr :huvet

Ska bli skönt sedan när man börjar jobba igen så man kan
köpa sig en riktigt tuff hoj :tungan

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
HansJ skrev:
Jag glömde..... :tungan det här kommer jag få äta upp för det finns många många fritidspoliser på detta forum men vafan :hihi

Flemming

Joru, det finns det, här är en!. Såna som dig ska man bjänna med bjännässlor!Trist att en del pyntar skatt och andra friåker...

(Och ännu tristare att skattepengarna inte spenderas på bästa sätt av våra myndigheter och politiker...) Kommer ihåg en tid när polisen kom när man behövde dem, gamlingar fick vård, ungar fick vettig utbildning. Så är det inte längre och det höjer inte skattemoralen direkt heller.[/QUOTE]

JA! så du har också hajat detta tragiska som drabbat landet... styret sköts av en samling idioter som dessutom gång på gång får en chans till o en till... ta ex. vis Mona sahlin som gjort bort sig ja va e re 1 miljon gånger nu... bokstavligen klantar bort skattemedel! men hon får vara kvar!! o Irrhammar sitter utan jobb!! med full lön på 96000:-??? ja listan e lång och deprimerande... hade det varit på ett vanligt företag ute i samhället så hade en tobleroneaffär uteslutande renderat i omedelbart avsked!
O flodhästen "göran Persson" forsätter sin sossepredikan.."....se bara till att betala in era skatter..." jovisst föregå med gott exempel FÖRST
tack Flemming (jag hoppas några till blev inspirerade nu! :hihi )

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Brandmän är underbetalda... Fast jobb och 16700 i grundlön... det är inte bra!

MVH

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Tjänar ganska mycket, trots att jag jobbar 50%. Min röst grundades på heltidslönen...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är arbetslös och det suger. Får ingen arbetslöshetsersättning för att jag inte har jobbat ett år, och ALFAkassan kan man bara söka om man är över 20, annars hade det fixat sej för jag har jobbat så pass mycket. Får man inte vara arbetslös när man är 19?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Emmi skrev:
Får man inte vara arbetslös när man är 19?
Nej, det är förbjudet, du borde skämmas.

Vet hur det är, har provat själv. På den tiden kunde man efter många om och men få KAS.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
valmers skrev:
Nej, det är förbjudet, du borde skämmas.

Vet hur det är, har provat själv. På den tiden kunde man efter många om och men få KAS.

Jotack.. KAS hade jag i fem dagar i början på 70-talet....:D:D:D
45 spänn om dan eller ngt liknande...:D
Sen dess har jag ALDRIG varit arbetslös en enda dag...Nu blir det avtalspension i halvårskiftet från ordinarie jobbet, sen kör jag två företag parallellt..
Nu skall här tjänas stålar..och minimalt till Bosse Tomgång..
Hm.. kanske räcker det till en femte hoj ??? :va

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Jag ligger väl på en 32.000 i månaden men det mesta äts upp av fasta avgifter och lånskulder...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024