Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Skev beskattning..

Tjänar bra med pengar.

Tyvärr gör detta att t.ex. pappaledighet, VAB etc blir en otroligt risig affär för familjen pga de otrimligt lågt satta maxbeloppen. Likaså betalar vårt hushåll orättvist mycket skatt i förhållande till samlad inkomst dessutom gör förmåner som bil etc att jag går taxeras upp ytterligare. :rolleyes:

Min tes är följande; Min fru har relativt låg lön (f.ö mammaledig nu) medan jag har en hög lön, detta gör att samlad inkomst i förhållande till samlad skatt är snett fördelat jämfört med ett hushåll med två normallöner. :mad:

Min röst är att hushållets samlade inkomst beskattas då kan jag köpa vårt egyptiska progressiva skattesystem som varit glömt i 5000 år innan man dammade av det :fakta

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
gick in på 16500 i ingångslön när jag var 20. nu efter 3år ligger jag på 19200,
vissa månader reser man lite utomlands och då går det upp ca 4000 men som andra säger här tycker jag likadant att
huvudsaken man trivs på jobbet

flextid - kan istort sett komma och gå som jag vill
inget helgarbete.
rolig stämning på jobbet.
Inget tokstressande.

Det värderar jag högt.

Lycka till.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
luma2010 skrev:
Brandmän är underbetalda... Fast jobb och 16700 i grundlön... det är inte bra!

MVH

Jo, men hur många brandmän tjänar det egentligen? När man väl kolla på vad de får ut i månaden+att de kan ha två jobb så har de det inte så dåligt. Det är trots allt ett yrke som i princip inte kräver någon utbildning alls.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
Åh, DET måste jag också göra. Får man köra fort då utan fungerande bromsar?
Det ska du skita i, jag kör precis hur jag vill med min glassbil (Volvo FL6 RRRRRRRRRRRRR).

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Kanske ska lägga in ett icke OT-inlägg i tråden också.

Har hyffsad lön, kvalificerade in på 20kkr-25kkr alternativet. Husägare, två bilar, 3 hojar, två hästar, två hundar och katt. Det ska handlas mat, bensin och diesel. Reservdelar och försäkringar. Tandkräm och skithuspapper.

Visst, vi är två i hushållet som bistår med inkomst men vissa månader ligger det nära +-0 när räkningarna är betalda.

MEN, jag skulle lätt gå ner i lön om jag kunde få mer tid hemma med min lilla familj istället för att sitta och tillbringa 4 jävla timmar i bilen varje dag. Och desutom betala dyr diesel för det. Antagligen kommer jag inte att få skriva av resorna heller ... alltid massa strul... mummel gruff...

Så har någon ett jobb, anything, skyffla skit, vika kartonger, posera utklädd i läder och latex samtidigt som jag äter surkål. Slå en signal. 19kkr/mån är mitt slutbud :rolleyes:

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Placeringsrådgivare

Placeringsrådgivare sen ca 3 år tillbaka.

Men man får inget gratis har slitit hund får att landa detta jobbet, tjänar dock betydligt mer än 40,000:- netto.

30 år och 2 hjärtinfarkter senare så kan man äntligen koppla av.

Det är alltid lika kul att tjäna pengar på att göra av med andras. :banana

/M

landen skrev:
Skulle va kul att veta vad dom 2 som valt 40 000> jobbar med :)...

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Fel

Skatten går ju i en 3 stegstrappa.

Detta innebär att om man tjänar 1 miljon så skattar du i snitt 48% på allt.

/M

Långa farbron skrev:
Ja skulle nog stanna vid 35 000, för över det är skatteffekten en så där 60% så skillnaden är marginel mellan att tjäna 35 eller 60.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det var minsann inget fattigt folk här inne, synd att inte fler låginkomsttagare har råd med hoj (de i första skalsteget räknas inte för de är studerande hela bunten).

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Får ut så olika.... Jobbar endast extra på ica maxi men får ändå UT mellan 8-12'. Passar mig perfekt, fet ob och kan jobba när jag vill och inte vill.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Vill du ha mer pengar??

Det finns ett nytt sätt att slå tillbaka med som jag kobbar oerhört mycket med.

Men det kräver att du bor i hus och har ett visst belåningsutrymme.

Observera att exemplet är gjort på 1miljon och kan göras på betydligt mindre belopp, men det är bara för att tydligare illustrera effekten.

Låna 1,000,000:- på huset till 4%
Pengarna placeras i en ränteplaceing som ger 8% fastränta.
Den fasta räntan betalas ut kvartalsvis på samma datum som ditt lån skall betalas (läggs kvartalsvis). 8% - 4% = 4% = 40,000:- i vinst till dig / år.

Steg 2 är sedan en automatbelåning på värdepapperet (obs belastar ej huset).

1,000,000 (på huset) x 4% 40,000:-

3,000,000 (på värdepapperet) där får vi betala 5% för resterande 75% vinsten blir då 8%-5% = 3% (x 3% 90,000:)

Totalt 130,000:-

273,000:- efter skatt på 3 år (löptiden).

Pma mig om det är intressant.
Pengarana är till 100% garanterade av en av världens största banker.

Denna produkt anpassas ofta efter lånet på huset för att på så sätt bo gratis under löptiden som i detta fallet är 3 år.

/Mikael

DaGaz skrev:
Tjänar bra med pengar.

Tyvärr gör detta att t.ex. pappaledighet, VAB etc blir en otroligt risig affär för familjen pga de otrimligt lågt satta maxbeloppen. Likaså betalar vårt hushåll orättvist mycket skatt i förhållande till samlad inkomst dessutom gör förmåner som bil etc att jag går taxeras upp ytterligare. :rolleyes:

Min tes är följande; Min fru har relativt låg lön (f.ö mammaledig nu) medan jag har en hög lön, detta gör att samlad inkomst i förhållande till samlad skatt är snett fördelat jämfört med ett hushåll med två normallöner. :mad:

Min röst är att hushållets samlade inkomst beskattas då kan jag köpa vårt egyptiska progressiva skattesystem som varit glömt i 5000 år innan man dammade av det :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag får en säck ris och lite torkad fisk varje månad. Det tycker jag faktiskt är för lite.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Avundsjuka horvalmers och cepefreppa får gärna hålla truten - tack.

För övrigt ägde bilen utan bromsar :rock

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mike the bike skrev:
Denna produkt anpassas ofta efter lånet på huset för att på så sätt bo gratis under löptiden som i detta fallet är 3 år.

/Mikael
Jaha, hur mycket måste jag låna då för att du skall bo gratis?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mike the bike skrev:
Det finns ett nytt sätt att slå tillbaka med som jag kobbar oerhört mycket med.

Men det kräver att du bor i hus och har ett visst belåningsutrymme.

Observera att exemplet är gjort på 1miljon och kan göras på betydligt mindre belopp, men det är bara för att tydligare illustrera effekten.

Låna 1,000,000:- på huset till 4%
Pengarna placeras i en ränteplaceing som ger 8% fastränta.
Den fasta räntan betalas ut kvartalsvis på samma datum som ditt lån skall betalas (läggs kvartalsvis). 8% - 4% = 4% = 40,000:- i vinst till dig / år.

Steg 2 är sedan en automatbelåning på värdepapperet (obs belastar ej huset).

1,000,000 (på huset) x 4% 40,000:-

3,000,000 (på värdepapperet) där får vi betala 5% för resterande 75% vinsten blir då 8%-5% = 3% (x 3% 90,000:)

Totalt 130,000:-

273,000:- efter skatt på 3 år (löptiden).

Pma mig om det är intressant.
Pengarana är till 100% garanterade av en av världens största banker.

/Mikael

Finns det ränteplaceringar som ger 8% i dagsläget?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
Du, jag drar dig fett med min BMW M55 replica borrad till 700cc dubbla kammaxlar!
Jaså, du har en BMW 518 Alpina? Det äger. Fast min borrade, överkittade glassbil drar lätt din skitbil. Vill du köpa en SH-tröja?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Finns det ränteplaceringar som ger 8% i dagsläget?
Så klart att det finns. kolla in Bolivianska statens obligationer bara. Du köper dem för 60% av pari. Typ. Valutarisken och risken för betalningsinställelse är din.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024