Vad tjänar ni?

Vad tjänar du?


  • Antal röstningar
    0

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Jobbar som drifttekniker på vattenverk och tjänar 18800:- i grundlön + OB och jour. Har en snittlön i år på 25500:- och e nöjd med det! Med tanke på att det e kommunalt!
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Student på Gymnasienivå, har endast studiebidraget på 950:- samt sommarjobb som ger kanske 15 000kr/år...
det har jag en 9000 turbo samt en FZR 600 på... det går inte ihopsig längre, kanske hade gjort det om man inte kört med grejerna, men vad skaman då ha dom till??

nån i örebro området som behöver snöskottning i vinter??
eller varför inte något annat bra man kan tjäna en slant på? just nu kan ja nästan göra allt..
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jobbar som maskinist, snittar runt 21000 efter skatt när alla tillägg är ihopräknande. Men då ligger det ganska mycket övertid bakom också. Så blir det stopp på den blir det inte lika roliga siffror.
 

Trottel

Medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 250 EXC-F -07
Studerande med max studielån + tilläggslån, som man kan få om man jobbat haft inkomst ett år innan studierna = ca8500/mån (ingen skatt på det, större skulder däremot).

Köra taxi fre-lörd natt i Sthlm ger ca 1000-1500kr/natt brutto + ett par hundra i dricks. 6 pass i månaden ger ca 8k före skatt, om man orkar/kan jobba nästan varje helg. Det blir inte mkt tid att köra på då... men det kostar med dyra nöjen och dåliga vanor! :)
 

jompa V-twin

Kolmården bikers
Gick med
1 Sep 2004
Ort
norrköping
Hoj
TL1000R + öhlins kittad yzf250 -02 ´+ minimoto
488 000 kr på året / 12 = 40066 kr på månaden - vår underbara skatt = inte mycket kvar !! (taxeringsår 2003) :(
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
jompa V-twin skrev:
488 000 kr på året / 12 = 40066 kr på månaden - vår underbara skatt = inte mycket kvar !! (taxeringsår 2003) :(

studibidrag +950kr
föräldrar +10-1000kr
småjobb +100kr
skatt -0
hojj -100000kr
-----------------------
totalt -99000kr

Men det går ihop!
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Trottel skrev:
Studerande med max studielån + tilläggslån, som man kan få om man jobbat haft inkomst ett år innan studierna = ca8500/mån (ingen skatt på det, större skulder däremot).

Köra taxi fre-lörd natt i Sthlm ger ca 1000-1500kr/natt brutto + ett par hundra i dricks. 6 pass i månaden ger ca 8k före skatt, om man orkar/kan jobba nästan varje helg. Det blir inte mkt tid att köra på då... men det kostar med dyra nöjen och dåliga vanor! :)
Du vet att du åker på att betala tebax en del efter ett till två år om man har otur va?
Man får inte tjäna så myckte extra när man pluggar.. Sverige alltså?!
 

kjuze

Guest
Jag håller på med en kul liten sak.

Som vissa av er kanske vet så är jag "ny" hojjåkare.
Detta gör att mina hojjutgifter precis börjat rulla ut så jag har en överblick hur mycket jag gjort av med hittils. Allt är uppskriver i ett dokument, pris och vad jag köpt.
Ska bli kul efter ett år hur mycket allt verkligen kostar, körkort, skinnställ, hojj,bensin försäkring..
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Thermal skrev:
Jobbar som maskinist, snittar runt 21000 efter skatt när alla tillägg är ihopräknande. Men då ligger det ganska mycket övertid bakom också. Så blir det stopp på den blir det inte lika roliga siffror.

Tyvärr så försvann ju sjömansskatten för oss -99. Sjöinkomstavdrag på 36k gör ju lite plus ändå.

Får väl ut sisådär 30 000 netto, med lite Lotstillägg och annat.
 

Tjoomas

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Boda Svärdsjö
Hoj
Husqvarna 410 TE-01
Man vill ju ha mer.

Jobbar som Sjuksköterska på ortopedklinik.
Får väl ut ca 13,000 efterskatt i snitt efter lite olika avdrag(dator,fack)
Men det kan variera sig beroende på övertidsarbete.
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
kjuze skrev:
Jag håller på med en kul liten sak.

Som vissa av er kanske vet så är jag "ny" hojjåkare.
Detta gör att mina hojjutgifter precis börjat rulla ut så jag har en överblick hur mycket jag gjort av med hittils. Allt är uppskriver i ett dokument, pris och vad jag köpt.
Ska bli kul efter ett år hur mycket allt verkligen kostar, körkort, skinnställ, hojj,bensin försäkring..


Tro mig det vill du inte veta...
 

kjuze

Guest
snaijk skrev:
tänkte detsamma. Sån dynga vill man inte se & får flickvännen tag på det pappret ligger man risigt till :)

Förvisso, det är ju "bara" pengar....

Jag gör själv vad jag vill med mina pengar, hon har inget och säga till om när det kommer till det. :fakta

Jag tror det kan vara bra och en sån fil, speciellt för nybörjare som funderar på om det ska börja köra. Att ha det svart på vitt hur mycket det faktiskt kostar.
Än så länge är jag uppe i 50 tusen cirkus :p Räknar med 25 till innan jag kan börja köra..
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
burner skrev:
Säljare brukar få ut mycket, har en polare som säljer försäkringar och ligger på
ca 74000kr-95000kr i månaden.

Ganska så bra då han ej har någon Universitets/Högskole bakgrund :3freak

För den lönen så skulle jag nog inte bry mig om jobbet är tråkigt eller ej.

Hur fan är det möjligt? Tjänar ju bättre än många vd:s...

\Masonit
 
Gick med
11 Apr 2004
Ort
saxtorp
Hoj
några
ca 27-28000 mån före skatt, jobbar inom psyket o knäcker extra genom att hålla rätt på ADHD ungar. jävligt kul jobb trivs enormt bra
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top