Vad tjänar ni?

Vad tjänar du?

• Antal röstningar
    0

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Elektriker lärning.

Har ca. 11-12 tusen i månaden när det e lungt och lite extra när det e mycket.

då åker man 06,15 och hemma igen 17,00 (om det inte är trafik)

men har rätt bra förmåner, bilar att låna, verktyg och allt man kan behöva för att jobba lite själv på heljerna

gillar jobbet, och det är det viktigaste :banana

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Masonit skrev:
Hur fan är det möjligt? Tjänar ju bättre än många vd:s...

\Masonit

Det är lite särskilda försäkringar som riktar sig till välbärgade, tex. de som har förmögenheter på kanske 2 miljoner eller mer, eller en inkomst på 1 000 000kr om året, kommer inte ihåg kriterierna exakt.

Det är på provision förstås, därför skiljer det lite(mycket) mellan varje månad.

Har sett lönespecen, det är inte klokt vad pengar.
Jag trodde inte det var sant innan jag såg den själv :huvet

För övrigt så verkar det vara svårt att tjäna mycket pengar här i Sverige, har en polare som jobbar extra i Norge som byggnadssnickare och han plockar ut ca 30000kr EFTER skatt :3freak

Last edited:

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
jompa V-twin skrev:
488 000 kr på året / 12 = 40066 kr på månaden - vår underbara skatt = inte mycket kvar !! (taxeringsår 2003) :(

Välkommen i klubben, själv kräktes jag upp 350.000+ i skatt förra året. U do the math.

Mitt problem är att jag alldeles för ärlig när jag deklarerar..... jaja, får väl göra som alla andra sossar och fuska med skatten jag med. Någon som har några bra tips?

/Fenix

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
jobbar deltid...skulle faktist tjäna mer på a-kassa än vad jag gör nu! men det finns en gräns man inte vill gå över. Så jag knegar på å e glad för de ja har endå :tummenupp

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Många som tjänar en MASSA (40-XXXXXX) pengar här på vilt skilda jobb, skulle vara intressant att veta hur många timmar som ligger bakom allt flis!!

Jag får 25' på 30h/vecka... ledig hela veckorna (jobbar helg)! =mycket hojtid över :tummenupp Drömmen vore ett eget företag som rullar av sig självt och pengarna bara rullar in...weee...

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Precis, det blir lite vettigare information om man anger lön för en normal 40 timmars arbetsvecka och inte tar med en massa övertid.
Själv får jag 20000 + 5000 i OB för ständigt kvällsskift för en 38-timmarsvecka.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Det finns en tidigare tråd med en lönepoll som är lite intressantare än den aktuella eftersom lönespannet för varje alternativ är större, i den aktuella pollen så grupperas ju alla som tjänar över 26k ihop i en enda klump, det är rätt stor skillnad på att dra in 26k och att dra in 15 miljoner..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38596&page=1&pp=20

Som man kan se på den tidigare pollen så blev resultatet relativt normalfördelat, majoriteten tjänade mellan 20 och 25 000. Vilket nog överrensstämmer med det nationella snittet ganska väl.

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Finns ju många som tjänar sådana pengar. Min syrra tacka nej till ett jobb dör hon skulle tjäna 45000 i månaden. Det var för dåligt betalt enligt henne :kocko
Skoj för henne att lyckas men jag undrarom den dagen kommer då jag kommer tacka nej till ett jobb där jag skulle tjäna 45000 i månaden.

Själv har jag 22000 innan skatt. Man vill ju alltid ha mer men jag är ändå ganska nöjd med lönen.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Väktare jobbar alltid natt, 18000 i grund sen ca 3500 i ob + lite personliga tillägg, hamnar på 23-25 000 före. skit jobb, börjar troligen som säljare efter nyår

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024