Vad tjänar svenne svensson?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
EHEHE. Att äga en sporthoj innebär inte per automatik att man kan köra :7peta

Sen finns det de med sporthoj som reggar sig också utan att nånsin ever skriva något hojrelaterat :7peta

Jaha, är det här ett forum för de som kan köra eller för de med ett sporthojsintresse? :lol

Var över du med din cross, i Åkersberga? :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Minst lika sött som när en massa innerstadsfolk, i likhet med mig själv, bygger sin primära identitet kring var de bor. Inte sällan kommer de från förorten från början (också det likt mig), eller åtminstone mindre trevliga områden - typ Söder. :mattias

Ja bor i stan , de e jete heftit!!!!!!!!!!

En annan söt grej är när folk som inte ens haft en sporthoj reggar sig på ett sporthojsforum och försöker visa var skåpet ska stå. :lol

Men lilla gubben, jag är både född och bor på söder. Har bott i ett par andra stadsdelar (Vasastan och Cougar Island) men gillar söder bäst. Det är självvalt även om du aldrig skulle förstå det.

Jag har förresten även en Suzuki SV i garaget om det nu är så jävla viktigt med kåpor för att få skriva här ...

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Men lilla gubben, jag är både född och bor på söder. Har bott i ett par andra stadsdelar (Vasastan och Cougar Island) men gillar söder bäst. Det är självvalt även om du aldrig skulle förstå det.

Jag har förresten även en Suzuki SV i garaget om det nu är så jävla viktigt med kåpor för att få skriva här ...

Kul att någon sätter ner foten och bevisar motsatsen ibland :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Var det du som var med på Halvåtta hos mig för ett par veckor sen? Lite off topic kanske.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur ser kommunikationerna ut i Träsk?
En avgång med malmtåget/vecka i bästa fall? :D

Det finns säkerligen såväl väg som tågförbindelse till inrikesflyget de gånger man inte sköter komunikationerna elektroniskt.

Jag har absolut inget mot att folk bor där de vill bo.
Men att påstå att man måste bo i en ickeproducerande småstad vidpolcirkelns kant för att kunna driva företag är bara orutinerat.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sött när folk från landet försöker hävda "ni är inte så mycket bättre" :tummenupp

Sött när Stockholmare försöker hävda att de är stadsbor.

Jag har en lya i en förort med 3.5M invånare. Närmsta staden är Tokyo med 13M.
Stockholm vet jag inte ens vilket epitet den hålan faller under. Vad jag har hört är alkoholen fortfarande statligt regulerad där, och inte ENS TLL FÖRSÄLJNING PÅ SÖNDAGAR!!! Sicken fis i rymden. :tungan

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Sött när Stockholmare försöker hävda att de är stadsbor.

Jag har en lya i en förort med 3.5M invånare. Närmsta staden är Tokyo med 13M.
Stockholm vet jag inte ens vilket epitet den hålan faller under. Vad jag har hört är alkoholen fortfarande statligt regulerad där, och inte ENS TLL FÖRSÄLJNING PÅ SÖNDAGAR!!! Sicken fis i rymden. :tungan

Usch vad taskig du är. Nu förstörde du ju stockholmarnas bild av att det är deras stad som är centrum av Universum. :hihi

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men att påstå att man måste bo i en ickeproducerande småstad vidpolcirkelns kant för att kunna driva företag är bara orutinerat.

Nej, som jag sade kan man bedriva renskötsel.
Kanske kan man även köra landsortstaxi eller bli lantbrevbärare.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Då ändå denna tråden tagit x antal felsvängar så gör en till inget...

Det jag verkligen finner intressant är att Stockholm töms på folk under långhelger och semestrar vilket inte alls händer i lika stor utsträckning ute i landet! Trots alla stockholmares högljudda stämmor hur bra det är i storstan så kan ingen tänka sig att spendera en längre ledighet där...

(Ja jag bor i sthlm...)

För att tillföra något ontopic så kan man faktiskt inte jämföra inkomst i storstad mot landsbygd då det skiljer alldeles för mkt i levnadskostnader t.ex. jag skulle få en lika stor lgh i min hemstad som 10m2 av min nuvarande kostade!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det jag verkligen finner intressant är att Stockholm töms på folk under långhelger och semestrar vilket inte alls händer i lika stor utsträckning ute i landet! Trots alla stockholmares högljudda stämmor hur bra det är i storstan så kan ingen tänka sig att spendera en längre ledighet där...

Om man promenerar i stan på midsommarafton är det verkligen helt dött, som en spökstad. Fascinerande :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Det är väl inget konstigt att man vill ha lite miljöombyte när man har några dagars ledigt?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det är väl inget konstigt att man vill ha lite miljöombyte när man har några dagars ledigt?

Anser det som konstigt, är redan i den miljön jag vill vara så varför byta?

Påpekas bör att alla lantbor skulle klara sig ypperligt i er "storstad" men mycket få av er skulle klara er längre en några veckor utanför gatubelysningen.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Gör det? Kanske gör vi det för att vi kan?

Wow ett riktigt stockholmssvar vilket endast förstärker min tes!

Jag menade såklart att man ska fundera över orsakerna till att man flyr hemmet i storstan så fort tillfälle erbjuds men du valde att inte bidra med annat än ett drygt svar!

Har många vänner "på landet" som har välbetalda jobb och har råd att ta den semester dom vill men fortfarande stannar hemma och dom pratar aldrig om att "komma bort"!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept