Vad tjänar svenne svensson?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Påpekas bör att alla lantbor skulle klara sig ypperligt i er "storstad" men mycket få av er skulle klara er längre en några veckor utanför gatubelysningen.

Klara oss? Hur menar du nu? Alla björnar som ränner runt ute i skogen och äter upp folk eller vad babblar du om? Skulle vilja se lantisarna försöka handla på coop genom att försöka byta djurhudar mot mjölk som ni gör där ute :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Wow ett riktigt stockholmssvar vilket endast förstärker min tes!

Hörrö Masjävel (du beskriver dig själv så), om det nu är så bra på landet, varför stannade du inte där?

Jag gillar också landet. Åker gärna till Åre eller Visby på helgen för att insupa den rätta lantliga stämningen :D

Klara oss? Hur menar du nu? Alla björnar som ränner runt ute i skogen och äter upp folk eller vad babblar du om? Skulle vilja se lantisarna försöka handla på coop genom att försöka byta djurhudar mot mjölk som ni gör där ute :tummenupp

AHAHA. Ja vi skulle bara dööööö så fort vi kom utanför tullarna. Nejdå. Jag har alltid med mig mina terräng-byxor och min överlevnadskit, så det är ingen fara.

Skulle vilja se en glesbygdsmänniska handla på Coop. Först skulle de inte få loss självscanningsdosan, och sen skulle de gå vilse bland dambindorna.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Era egna ord ni använder som ursäkt till att åka hem, "hur klarar ni er på vintern när här är så lite folk".

Sen åker ni till en lägenheten i en trappuppgång där ni inte känner er egen granne för att på helgen stå i ett folkhav i favoritgallerian och känna den där tillhörigheten ni eftersträvar så hårt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Era egna ord ni använder som ursäkt till att åka hem, "hur klarar ni er på vintern när här är så lite folk".

Sen åker ni till en lägenheten i en trappuppgång där ni inte känner er egen granne för att på helgen stå i ett folkhav i favoritgallerian och känna den där tillhörigheten ni eftersträvar så hårt.

Klart man tröttnar på att bo i igloo efter ett tag och drar hem till Finstan. Apropå trappuppgångar, har ni rulltrappor där borta?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Klart man tröttnar på att bo i igloo efter ett tag och drar hem till Finstan. Apropå trappuppgångar, har ni rulltrappor där borta?

Ja det har vi.

910059.jpg

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hörrö Masjävel (du beskriver dig själv så), om det nu är så bra på landet, varför stannade du inte där?

Jag gillar också landet. Åker gärna till Åre eller Visby på helgen för att insupa den rätta lantliga stämningen :D

Om du inte provar så kan du omöjligt veta...

Jag fick jobb i sthlm och ville prova det med!
Har fått barn sen dess och insett att pengar inte är allt utan det finns livskalité i andra saker samt att sthlm har många begränsningar!

Har bortsett från dalarna f.ö även bott i vemdalen, umeå, visby och kiruna! Vad kan du jämföra med?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du inte provar så kan du omöjligt veta...

Jag fick jobb i sthlm och ville prova det med!
Har fått barn sen dess och insett att pengar inte är allt utan det finns livskalité i andra saker samt att sthlm har många begränsningar!

Har bortsett från dalarna f.ö även bott i vemdalen, umeå, visby och kiruna! Vad kan du jämföra med?

När barnen rullar utför farstutrappen skall de rulla ut i det gröna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Haha, fan vad folk identifierar sig själva med var de bor. Svaga personligheter eller vad? :confused:

Får flashbacks till vissa bortamatcher med blåvitt där det grövsta bonniga white trashet står och skanderar bonnjävlar osv till distingerade malmöbor tex. Så pinsamt.

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Förutom att en barre i Finstan kostar minst det 10-dubbla mot på landet ...

Sött när folk från landet försöker hävda "ni är inte så mycket bättre" :tummenupp

Jag har inte hävdat det, jag tycker bara det är roligt att folk från landet är så avis :tummenupp

Det där sista beskriver nog hela diskutionen.. badjävlarna tror att vi är avundsjuka på att de kan eller har råd (vet inte exakt vilket) att bo i staaaaan. Att det är allas dröm att kunna eller ha råd (läs ta ett mer välbetalt jobb och på så vis ha råd med ett större lån:glömdet).

Alla vill inte till stockholm..

Att man skylltar med att man bor på sööööder kanske smäller högt för förorts kidsen.. men utanför 08a land är du fortfarande bara en badjävel- oavsett om du bor i en hyres i alby eller borätt på söööööder.

Precis som vi är bönder...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur definierar du storstad?

Xibalba är bara bitter..

Stockholm är enligt de flesta en "riktig" storstad, en liten stad. Men en storstad. Göteborg som jämförelse är (i svenska mått) en stor stad, men ingen storstad.

Stockholm har en puls och ett tempo, både i yrkeslivet och privat som ingen annan svensk stad erbjuder. Något som både London- och New York-bor brukar instämma i. Sen är det internationellt sett en extremt liten stad, men antalet invånare är inte relevant.

Jag var i Nashville förra våren. En stad marginellt större än stockholm sett till yta och antal invånare. Trots det kändes stan närmare Skövde än Stockholm när det kommer till storstads-tempo. (Jävligt bra uteliv dock tack vare extremt mkt turism.)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad brukar malmöfansen svara när ni skriker så åt dem?

Hur F-N ska man höra det? :D

Vadå ni förresten? Jag är där för att titta på fotboll.

De kan ju iofs vara lika bonniga de. 2005 tror jag det var kom ett gäng huliganwannabes fram i Pildammsparken och började kalla några tjejer som vi var med för horor osv och klappade till en kompis vars tjej han kallade hora. Fick sänka den tuffaste bonnjävelen två gånger. Tog ett tag innan han fattade att han nog borde dra därifrån istället. De andra gick upp i rök. :rofl

Sensmoral: Folk med wt-bonniga tendenser finns överallt. Var man bor spelar mindre roll. Det är där jag kommer in och uppfostrar. ;)

Ja eller hur Pelle, angående ditt "gilla". Du känner garanterat igen det från AIK:s matcher. Aik:arna är nog ännu värre. Värsta luffarna som är så jääääääla coola för de kommer från Stockholm. "Tar över" hela städer med sitt sofistikerade 08-sätt. :D

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Xibalba är bara bitter..

Jag var i Nashville förra våren. En stad marginellt större än stockholm sett till yta och antal invånare. Trots det kändes stan närmare Skövde än Stockholm när det kommer till storstads-tempo. (Jävligt bra uteliv dock tack vare extremt mkt turism.)

Bitter och full av självdistans, något som förövrigt 08or saknar ;)

Nashville
Population (2009)
- Consolidated city–county 635,710
- Metro 1,666,566

Stockholm
- tätort 1 252 020 (2005) [2]
- kommun 843 139 (sept. 2010[3])
- storstadsområde 2 046 103 (sept. 2010[3])
del av Stor-Stockholm

:)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar