Vad tjänar svenne svensson?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Väck inte liv i den bottenlösa evighetsfrågan om vem som föder vem. Alla vet ju att Norrland står för landets stabila inkomst och 08-området för förskingringen av den. :rolleyes:

Är det verkligen så det är om vi tänker efter lite? Är det inte snarare så att Norrland står för skåpssupande och tjuvjakt, och vi i finstan betalar kalaset? Jo men det har vi ju helt rätt i! Ut i skogen och hugg vet med dig nu!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är det verkligen så det är om vi tänker efter lite? Är det inte snarare så att Norrland står för skåpssupande och tjuvjakt, och vi i finstan betalar kalaset? Jo men det har vi ju helt rätt i! Ut i skogen och hugg vet med dig nu!

Mm.. Malmens betydelse för svensk ekonomi är snart lika utspelad som fackens nytta för arbetstagarna. (Nej, malmen är inte kontraproduktiv än)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
1. Kultur är stort. Opera är obryten mark, men teater springs (sprangs, jag har ju flyttat) det på en del. En del utställningar likaså. Men den kultur jag saknar är att mängden främjar differensiering, folk är olika. Söder är annorlunda än Kungsholmen, Enskede olikt Nacka och Lemon Bar och Ett Litet Hak är 2 helt olika ställen.

Men visst, jag vill också ha hus. Och vi skulle kunna byta vår småstadslägenhet mot ett mindre fort i övertårneå om det var så.. Men jag föredrar att omge mig med folk vars högsta dröm inte är en ny traktor, och leva ett liv där ord som lägda inte förekommer annat än i sällskapsspel.

Du kan väl inte klaga på att ordet lägda förekommer i annat än sällskapsspel när du själv använder obryten och differensiering istället för obruten och differentiering i skriven text? ;)

2. Att du behöver trängas när du turistar i sthlm är för att du inte träffar riktiga 08-or, utan står och trängs på Åhlens med alla andra turister.

Klart man trängs med endast turister i Stockholm på semestern. Alla stockholmare har ju tagit sitt pick och pack för att semestra på landet. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
3. Jag tvivlar starkt på att du stoppar Borkum Riff medan Pablo friserar din orkidéplantage. Jag tippar på att du springer runt med (eftersom du hävdar dig norrlandsförmögen) Black&Decker häcksax och klipper dina egna j%"#a grenar.
JajaJA, okej då! Det är tillome en B&D.. :(
Haha, inte utan att man känner sig lite träffad. Medlemskap i ett operasällskap och medlemskort till bland annat Moderna Museet med tillhörande gallerier :yoparty
Gu va fjolligt. Medlemskap i jaktlag och jaktkort ska det vara.
Skåpsupandet sköter småföretagarna i storstan och tjuvjakten sköts av knapadeln samt jaktturister från Tyskland. Sådeså.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
JajaJA, okej då! Det är tillome en B&D.. :(

Muoahahahahahahahaha :D

Gu va fjolligt. Medlemskap i jaktlag och jaktkort ska det vara.

Har en hel del vänner och bekanta som jagar. Men jag kan inte se tjusningen (och definitivt inte det manliga) i att sitta still, tyst, och frysa i en skog 8 timmar för att KANSKE se ett djur, och gör man det så KANSKE man får skjuta det! :va

Skippa skogen, åk till en skjutbana och braka lös med en AK4 a´la USA redneck. Då kanske jag skulle kunna köpa det argumentet (även om det också är muppigt, men då händer det ju nåt iaf).

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Muoahahahahahahahaha :D

Har en hel del vänner och bekanta som jagar. Men jag kan inte se tjusningen (och definitivt inte det manliga) i att sitta still, tyst, och frysa i en skog 8 timmar för att KANSKE se ett djur, och gör man det så KANSKE man får skjuta det! :va

Blev jaktsugen sist jag kollade till torpet, vildsvinen har mördat trädgården, men då hade det iaf varit personligt :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skulle inte vilja se ngn handla på COOP, som inte är en inflyttad smygsosse förstås. :lol

"COOP" :rofl

Söderslödder och Gatans Barn - unite. :hihi

Ja fan.. Du som bor kvar. Vad hänt de senaste åren.. Sen när blev det "fint" att bo på söder????

/Allt söder om gamla stan är smutsigt

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Vilken jävla bajstråd det vart!

Håller med bullysmile! :tummenupp

Fjollträskare gnäller på lantisar varav dessa gnäller på de tidigare. Vidare gnäller nollåttorna inte bara på alla utanför tullarna, utan även på alla inom tullarna, beroende på gatuadress och om man kan eller inte kan uttala "e" som en östermalmskärring eller ej.

Jägarna gnäller på operabesökarna och dessa gnäller i sin tur på att kött inte ska leva utan blott dyka upp i charken färdigpaketerad och klar.

Wanna-be-språkpoliser gnäller på folk som inte kan stava, vilket i sig kan vara berömvärt, om poliserna själva kunde stava. Men se, det kan de uppenbarligen inte!

Den här trådens enda behållning för stunden är bullysmiles avatar och så dj*vla :pk är jag. :tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept