Vad tjänar svenne svensson?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Agree, egentligen kan man dra gränsen vid slottet så är man sejf.

True.. Egentligen borde man flytta upp det till Jakobsgatan direkt så slipper man chansa på parasiterna i slottet också!

Kommer mjölken, schampot och fredagschipsen också hem till dig?

Att få maten levererad till dörrn, inkl. chips och mjölk har funnits i Sthlm sen 10 år tillbaka, även om man inte har färdtjänstkort.

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Att få maten levererad till dörrn, inkl. chips och mjölk har funnits i Sthlm sen 10 år tillbaka, även om man inte har färdtjänstkort.

Det är ju lite kaka på kaka när man har dygnet-runt-öppna butiker utanför porten. Men det är ju skönt när man inte orkar dra på sig brallorna.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är ju lite kaka på kaka när man har dygnet-runt-öppna butiker utanför porten. Men det är ju skönt när man inte orkar dra på sig brallorna.

Jag har inga problem med att ta mig till en affär. Det är tortyren där inne när man ska slåss med barnvagns-terrorister om rätt till väg i gångarna, leta efter mat vars placering helt saknar logik och släpa den förbannade korgen med allt känsligt längst ned bara för att de tror att man köper mer då..

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har inga problem med att ta mig till en affär. Det är tortyren där inne när man ska slåss med barnvagns-terrorister om rätt till väg i gångarna, leta efter mat vars placering helt saknar logik och släpa den förbannade korgen med allt känsligt längst ned bara för att de tror att man köper mer då..

Här är det mer att alla är så jävla packade hela tiden :yoparty

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jag kan inte fatta att jag som BMA, biomedicinsk analytiker som ev kommer jobba inom landstinget, som diagnostik av en sjukdom eller liknande baseras på mina resultat och får 21000...??!!!!!efter tre år på högskolan!!!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
jag kan inte fatta att jag som BMA, biomedicinsk analytiker som ev kommer jobba inom landstinget, som diagnostik av en sjukdom eller liknande baseras på mina resultat och får 21000...??!!!!!efter tre år på högskolan!!!

Inte för att vara elak, men väljer man att lägga 3 år på att läsa nåt som nästan garanterat ger en ett jobb inom offentlig sektor så får man skylla sig själv.

Det finns INGET jobb inom det offentliga som betalar bra i förhållande till vad det gett privat! Reinfeldt är också fattiglapp jämfört med de börs-VD:ar han ska jämföras med.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev jaktsugen sist jag kollade till torpet, vildsvinen har mördat trädgården, men då hade det iaf varit personligt :)

Claymore ?

claymore-thumb.jpg

Haha, inte utan att man känner sig lite träffad. Medlemskap i ett operasällskap och medlemskort till bland annat Moderna Museet med tillhörande gallerier :yoparty

Asså opera?
Jag har varit massor på teater och lite på opera genom åren, och det blir bara mer och mer värdelöst. Varenda gång jag gått förbannar jag mig själv och lovar att inte göra det igen. Det hela känns jäkligt skitnödigt och lite väl pretto. Börjar jag bli en av folket?

/Allt söder om gamla stan är smutsigt

Och allt norr om Norrmalm :mattias

Håller med bullysmile! :tummenupp

Fjollträskare gnäller på lantisar varav dessa gnäller på de tidigare. Vidare gnäller nollåttorna inte bara på alla utanför tullarna, utan även på alla inom tullarna, beroende på gatuadress och om man kan eller inte kan uttala "e" som en östermalmskärring eller ej.

Jägarna gnäller på operabesökarna och dessa gnäller i sin tur på att kött inte ska leva utan blott dyka upp i charken färdigpaketerad och klar.

Wanna-be-språkpoliser gnäller på folk som inte kan stava, vilket i sig kan vara berömvärt, om poliserna själva kunde stava. Men se, det kan de uppenbarligen inte!

Det är precis som det skall vara :D:tummenupp
Har du inget att tillföra så lägg ner va?

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och allt norr om Norrmalm :mattias

Njae.. Norr- och österut klarar de sig rätt bra tycker jag. Västerort kan man ju knappt röra sig mot solnabron innan det börjar lukta skumt, söder är ju skumt redan innanför tullarna.

Men Norr klarar sig hyfsat om man håller sig på behörigt avstånd från Mörby C, och 222an ut har väl inte mkt mer än Orminge att skrämmas med?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Njae.. Norr- och österut klarar de sig rätt bra tycker jag. Västerort kan man ju knappt röra sig mot solnabron innan det börjar lukta skumt, söder är ju skumt redan innanför tullarna.

Men Norr klarar sig hyfsat om man håller sig på behörigt avstånd från Mörby C, och 222an ut har väl inte mkt mer än Orminge att skrämmas med?

När ni slutligen kommit fram till var som är ok att bo i Stockholm blir det väl en yta på ungefär 20 m^2. Alla utanför den ytan är bara bönder och drägg. :hihi

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Jobba privat. Jag fick upp lönen 6000 på fyra år genom att hela tiden vara aktiv o göra ngt åt det.

Seså sluta måla fan på väggen, gör dig oumbärlig för arbetsgivaren o jämför dig för guds skull inte me andra kollegor.

Jag tjänar idag mer än båda bma o barnmorskor men så har jag inte suttit stilla hos en arbetsgivare utan sett till att hela tiden utvecklas i min yrkesroll (läksekr)

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

I Åkersberga finns Norrgårdsvägen (Bananhusen). Det är ingen hit.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När ni slutligen kommit fram till var som är ok att bo i Stockholm blir det väl en yta på ungefär 20 m^2. Alla utanför den ytan är bara bönder och drägg. :hihi

Nu börjar du fatta ;)!

I Åkersberga finns Norrgårdsvägen (Bananhusen). Det är ingen hit.

Åkersberga????? Ligger inte det i Uppsala :D

Edit: Jag räknar bara biten upp till norra Täby, sen är det väl landskapsbyten och grejer? Hur som så är det fasligt mkt 90-talsvolvo där.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...