Är man lite dum i huvvet och värderar storstadskänsla högre än livskvalité kan man ju pynta bäst man vill.
Generalisera mera, om det går..
Du talar om livskvalitet, och drar sen upp saker som att sitta isolerad i ett skyddsrum utan grannar. För mig är det ett straff snäppet värre än fängelse, där har man iaf nån att prata med!
Jag vill inte ha en traktor, jag vill helst inte ens ha ett kök. Ett rum med en kyl/frys och en vinkyl hade varit kanon dock. Att städa, diska och laga mat är nödvändiga ont och likaså att skruva hoj.
Jag har iofs ett ok garage, men hade gärna strukit det också om jag haft råd att lämna bort grejerna när nåt ska göras (nu finns det tyvärr en tillitsaspekt i det så jag gör det helst själv ändå, men poängen kvarstår).
Du dissar en 4a i stan. Jag utgår då ifrån att du bor betydligt större än 4 rum och 100+ kvm. Jämför du priset på 4an också så bör du bo på en större herrgård. Vad fan ska du med allt det till?
Leker du greve med Hefner-rock och röker pipa medan trädgårdsmästaren klipper buskarna. Eller (mer sannolikt) springer du själv runt och städar alla dessa rum, klipper den enorma gräsmattan, tar hand om all mark (som jag inte förstår man ska ha till) osv..?
Låter mest som att du bytt bort kultur och socialt liv mot självvalt straffarbete!