vad tycker ni är olagligast?

vilket anser ni vara olagligast av dessa två alt.

• Antal röstningar
    0

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati Monster Dark 900
bmwjohan skrev:
lite nyfiken på hur ni tycker helt enkelt.

kanske borde ha skrivit. vilket av dessa två alternativ tycker ni är det värsta brottet utifrån era värderingar.

jag tycker att det är värst att sno en chokladkaka

Bästa tråden på länge...hehehehe :tuttar

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
TLS skrev:
Däremot stal jag lådvis med choklad i förrådet bakom köket när jag gjorde lumpen. Den kom till stor glädje för alla på luckan och eftersom ägaren i det fallet var staten så skämdes jag inte det minsta. Jämför jag den chokladstölden med fortkörning så är fortkörningen värst.
Försvarets chokladkakor från 1968 är ju äckliga! :smasha

/A

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Derbi 125
duckie skrev:
Lite tunn jämförelse, men ska man va lite förnuftig och strikt så torde hastighetsbrottet vara värre. Det är väl bevisat att med farten ökar skadorna.

Genom att sno en chokladkaka utsätter man knappast sig själv eller andra för större risker än om man betalar för den.
Rätt där !

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
duckie skrev:
Jaha? vem finaniserar "staten" då tror du? jo - vi skattebetalare. Med andra ord stal du av MIG.

Jag ska köra över dej med hojen, fan!!

Det känns som jag betalat de där chokladkakorna med råge, 15 månader med 34 spänn om dagen. Dessutom med en regering som jag inte röstar på.

Hur många månader av ditt liv har du givit staten? Det kanske är du som är skyldig mig :tungan

Sen all jävla skatt jag betalar, är 29 år, har inga barn och har aldrig varit sjukskriven länge nog (tack och lov för det, vara sjuk suger) för att det ska drabba andra än arbetsgivare.
Det känns som att jag bidrar med mer än jag får tillbaka.

Men men, känner du så så skulle du bara veta hur mycket jag försöker stjäla av dig när jag deklarerar :hihi

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har min nyfikenhet stillats. nästan 260 har svarat nu och resultatet blev inte riktigt som jag hade trott. trodde att det var lite fler som skulle säga chokladkakan. skulle va kul att se vad det blev för resultat ifall man la ut samma poll på aftonbladets hemsida.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Orkar inte läsa hela tråden men att köra fort fort ger inga offer.
Det är inget brott som skadar någon annan, klart man löper en större risk att hamna i en olycka men, Men det händer ofta i alla fall.

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
duckie skrev:
Lite tunn jämförelse, men ska man va lite förnuftig och strikt så torde hastighetsbrottet vara värre. Det är väl bevisat att med farten ökar skadorna.

Genom att sno en chokladkaka utsätter man knappast sig själv eller andra för större risker än om man betalar för den.

Tycker det är klart värre att sno chokladkakan. Att tycka att det är ok att sno grejer från andra är början på ett moraliskt förfall.
Om man däremot kör förfort på en trafiksäker vägsträcka så är det inte lika moraliskt dumt. På mc är det dessutom du själv ligger sämst till vid en olycka. Straffet däremot är 1 000 gånger värre. :kocko

Men mest ok verkar vara våldtäkt och misshandel. Då kommer man verkligen undan lindrigt :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln