vad tycker ni är olagligast?

vilket anser ni vara olagligast av dessa två alt.


  • Antal röstningar
    0

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag anser att chokladstölden är värst om den sker i en affär, då drabbas en privatperson d.v.s. brottet har ett offer.

Däremot stal jag lådvis med choklad i förrådet bakom köket när jag gjorde lumpen. Den kom till stor glädje för alla på luckan och eftersom ägaren i det fallet var staten så skämdes jag inte det minsta. Jämför jag den chokladstölden med fortkörning så är fortkörningen värst.
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Avarage skrev:
Vem lever mest då? Han/hon som är närmast döden, eller? :tungan

// Niklas

Ser man de från de hållet så är de ju stalin :tungan men båda är döda, som tur är.

Och till ämnet jag tycker chocklad kakan
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Frågan är lite konstigt formulerad tycker jag!

Vad jag ANSER vara olagligast! Både och ÄR olagligt oavsett vad jag anser/tycker/tänker!

Dessutom målar man upp ett scenario med fortkörningen som är precis "över gränsen" och på så sätt "vägleder" läsaren lite om vad man själv (dvs. författaren) anser. På så sätt "styr/påverkar" man läsaren.

Men jag tänker svara på frågan ändå så som jag tolkar den. Dvs. att det är frågan om vilket av dessa två brott jag anser vara moraliskt mest försvarbart att utöva!

Jag anser att det är mer moraliskt försvarbart att stjäla chokladkakan eftersom det inte drabbar andra på samma sätt som en ev. allvarlig olycka gör pga. för hög hastighet utefter förutsättningarna. Jag tänker då på alla de som drabbas av att behöva se mig söndertrasad när jag är utsmetad i skogen bland stenar och stockar samt anhöriga och vänner som skall leva med minnet resten av livet. För till sist och syvens är det DET som är grundläggande orsaken till att fartkontroller är nödvändiga. För att folk inte skall utsätta sig själva och andra för livsfara.

Så för att svara på frågan med smma formulering som den är ställd blir mitt svar att forkörningen är olagligast! Trots att jag är en notorisk fortkörare på våra svenska vägar! Hur jag förklarar DET rent moraliskt vill ni inte veta för jag vet det knappt själv! :hihi


// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Sadam skrev:
Ser man de från de hållet så är de ju stalin :tungan men båda är döda, som tur är.

Och till ämnet jag tycker chocklad kakan

Jag tänkte generellt! Inte på Stalin och Hitler utan rent allmänt! Men skit i frågan för det är OT så det bara ryker om det. Vi kör därför vidare med tråden så som den var tänkt tycker jag!

// Niklas
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
pjohan skrev:
Dett förutsatt att man snor kakan innan man kör?

nä så dehöver de inte vara. Men kanske för att man känner sig dummas om man torskar på de.
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Avarage skrev:
Jag tänkte generellt! Inte på Stalin och Hitler utan rent allmänt! Men skit i frågan för det är OT så det bara ryker om det. Vi kör därför vidare med tråden så som den var tänkt tycker jag!

// Niklas

Japp :tummenupp men jag svara på din å inläggets fråga så så OT var jag inte.

:hej
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Sadam skrev:
Japp :tummenupp men jag svara på din å inläggets fråga så så OT var jag inte.

:hej

He, he, vi misstolkar varandra så det ryker om det. Jag åsyftade inte ditt svar på frågan utan snarare vår lilla diskusion om Stalin/Hitler kontra död/levande!

He, he, så det kan bli!

// Niklas
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Att ni bara orkar... :galen Har alla riktigt tråkigt...? Ut och lek med er istället!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag tycker det är mer olagligt att slå ihjäl en gammal tant med en dammsugare..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
TLS skrev:
Jag anser att chokladstölden är värst om den sker i en affär, då drabbas en privatperson d.v.s. brottet har ett offer.

Däremot stal jag lådvis med choklad i förrådet bakom köket när jag gjorde lumpen. Den kom till stor glädje för alla på luckan och eftersom ägaren i det fallet var staten så skämdes jag inte det minsta. Jämför jag den chokladstölden med fortkörning så är fortkörningen värst.
Bra poäng där! MEn om man ställer frågan såhär då: Är det värre att sno choklad på Konsum än att köra för fort? :D
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Åååh, va ql d ska bli å svara på en seriös tråd...! :)
Självklart fortkörning. :banana

Polisen prioriterer fortkörning. D vet ni väl. :tungan Varför kan man undra? Ja, de läser väl (lögn, förbannad lögn och) statistik. Tror vägverket, www.vv.se har en liten artikel där det står hur många mc och mopedåkare som mist livet i år men det står inget om hur många som mist livet pga (choklad) stöld.

Hypotes: Om alla var otrolig chokladsugna men inte ville betala för det... :kocko

Mera gratis choklad till alla som har bråttom! :hihi och gratis motorcyklar till alla poliser! :squid
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
TLS skrev:
Jag anser att chokladstölden är värst om den sker i en affär, då drabbas en privatperson d.v.s. brottet har ett offer.

Däremot stal jag lådvis med choklad i förrådet bakom köket när jag gjorde lumpen. Den kom till stor glädje för alla på luckan och eftersom ägaren i det fallet var staten så skämdes jag inte det minsta. Jämför jag den chokladstölden med fortkörning så är fortkörningen värst.

Jaha? vem finaniserar "staten" då tror du? jo - vi skattebetalare. Med andra ord stal du av MIG.

Jag ska köra över dej med hojen, fan!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top