Vad tycker ni om ducati

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
stockholm
Hoj
R1-02
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
lois skrev:
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va

Köp Ducati... Ducati kanske inte ger mest prestanda eller bäst ekonomi men hjärtat får sitt!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Provkör, provkör och provkör.

Du köper väl inte hoj baserat på vad andra tycker?

Ducati kostar en hel del i inköp jämfört med en japs, men jag antar att de håller värdet bättre med, sen kan de nog vara nog så trassliga att skruva med själv.
 

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
stockholm
Hoj
R1-02
Hur är det med prestandan är det krå :pannkyss ngligt att hänga med r1 och gsx 1000
med 996
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
lois skrev:
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va

Nja inte ska du ha en 748 ialf, man kan ju köra om dom med sin bil om man så önskar! :D Men nöjer du dig med lite mindre effekt så är ju det ok!

916/996/999 nja då blir det ju såklart lite mer effekt under rumpan men jag tror inte du får den effekt som du får i en R1. Enligt mig är en R1 den optimala hojen om man ser till Inköp/Service/design ( Best value for money ) :tummenupp

Sedan att Ducati har det absolut hårigaste ljudet och det mest optimala utseendet det är en annan sak!

Jag gillar Ducati som bara F, så oavsett vad du köper så ger jag dig :tummenupp . Men stick o köp det du känner för, inte ska du undra vad andra :tomten på Sporthoj tycker, du kommer att få hundraolika svar om både ditt o datt :hihi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
lois skrev:
Hur är det med prestandan är det krå :pannkyss ngligt att hänga med r1 och gsx 1000
med 996
Du förstår väl själv att det oftast går, man håller ju inte järnet jämt.

Men ska vi gå in på acc siffror o sånt så får 996 förstås pisk, den har helt enkelt inte lika mycket effekt och den är tyngre.

Men nog räcker effekten till.
 

wol

Nu jävlar ska det hjulas
Gick med
26 Nov 2003
Ort
Gislaved
Hoj
RC30-89 Husaberg400fe-01
Kolla anndrahands värdet å köp en Ducce
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ska du köpa en mitt i natten?hehe
köp min retta eftersom du är vaken såhär sent så får du den för 57999kr


lois skrev:
Tack för info ska fundera några timmar sedan så måste det bli något

:huvet :confused:
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
lois skrev:
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va

Okej att en ducce är några kilo tyngre, några kilometer söligare och lite mer mek-krävande än ex.vis. en ny R1'a, men den har någonting de japanska hojjarna totalt saknar. SJÄL!! Medans japsarna hänger på två kilo delkaler för att se skitfarliga ut, lackar ducce sina hojjar i en färg, klistrar på en ducce-dekal och thats is. Vackrare blir det inte. Längtar verkligen tills jag har råd med en.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
lois skrev:
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va

Har kört Ducati 748S en vecka & jisses, fråga de andra jag åker med vad de tror jag tyckte om den hojen.

Jag ska sammanfatta det kort.

Tungstyrd, tråkig, omodern, skramlig, extremt överstyrd, vill liksom bara gå rätt fram. Visst ljudet är underbart & den är fin att titta på, men att köra den är helt skit. Ska man uppskatta en Ducati måste man nog vara antingen nybörjare eller fantast. Jag körde min R6:a direkt efteråt & det var då jag upptäckte vilken enorm skillnad det var mellan dem. R1:an likaså.

Alltså, ni som gillar Ducati, ta inte illa upp, detta är bara mina högst egna tankar! Jag respekterar de som gillar Ducce, men för mig är det inget val.

// X-up
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
Hepp, köp min så har du en hoj som är svårt att hitta något att klaga på :D !
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Pelvan skrev:
Okej att en ducce är några kilo tyngre, några kilometer söligare och lite mer mek-krävande än ex.vis. en ny R1'a, men den har någonting de japanska hojjarna totalt saknar. SJÄL!! Medans japsarna hänger på två kilo delkaler för att se skitfarliga ut, lackar ducce sina hojjar i en färg, klistrar på en ducce-dekal och thats is. Vackrare blir det inte. Längtar verkligen tills jag har råd med en.

H-D är det andra hojmärket som folk säger har själ. Ser du något gemensamt?
Det heter marknadsföring...
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
X-up skrev:
extremt överstyrd, vill liksom bara gå rätt fram.

// X-up

Jag tror att du menar understyrd?!
Men efter en riktig grundinställning efter konstens alla regler så är den allt annat än trögsvängd.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pelvan skrev:
Okej att en ducce är några kilo tyngre, några kilometer söligare och lite mer mek-krävande än ex.vis. en ny R1'a, men den har någonting de japanska hojjarna totalt saknar. SJÄL!! Medans japsarna hänger på två kilo delkaler för att se skitfarliga ut, lackar ducce sina hojjar i en färg, klistrar på en ducce-dekal och thats is. Vackrare blir det inte. Längtar verkligen tills jag har råd med en.
Eye mannen, du ska kanske börja skriva kärleksdikter.

Till trådstartaren har jag bara o säga att provkör och köp sen. Man får testa runt lite innan man hittar vad man gillar, det är lite som tjejer. Lyssna inte på trams om att motorcyklar har själar o annat. Själ är nåt som tråkiga personer har hittat på för att dom ska känna att dom är födda av en anledning.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Knappast nån märkbar skillnad,beror på vem som kör hojen.Vi var 2 rettor (00er) som fick pisk av en 996a man klippte han senare men knappast i starten.Jag säger >>> Aldrig mer en rad4.Twinnar är överlägsna:=)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Hellre mycket vrid vid start än höga varv.En twin hör man motorn jobba på,en rad4 dränks av ljudet från vinden.När jag hade kört min Mille ett tag så bytlanade vi,jag tog polarens r1 00 (jag hade en likadan innan millen) så trodde jag det var ett skämt,jappsen kändes som en påse skit.När polaren pulsade förbi mig så visste jag vilken typ av hoj en RIKTIG man skulle åka:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top