Vad tycker ni om Will Smith?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hade era känslor/tongångarna generellt varit annorlunda om det hade varit en vit man som klappat till Chris Rock ist?
Eller om en svart man klappat till en vit man som just dragit det skämtet?

Eller vit man klappar till svart kvinna?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade era känslor/tongångarna generellt varit annorlunda om det hade varit en vit man som klappat till Chris Rock ist?

Hade en vit slagit hade förståelsen varit noll, för att inte tala om en vit hade dragit skämtet.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Jag hade troligtvis tyckt det varit lika illa men eftersom det nu var en färgad som slog en annan färgad så slapp man höra en massa tjat om rasism. Väl det

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Bra fråga.

Jag vidhåller att man försvarar sin fru och sedan tar det straff man får utan gny.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade en vit slagit hade förståelsen varit noll, för att inte tala om en vit hade dragit skämtet.
Vilket är problematiskt.
Vi kommer inte till en jämlik värld sålänge vi sätter sådana skillnader på vem som säger/gör vad mot vem.
Handling behöver kunna dömas på sina egna meriter. Och handlaren därefter, inte tvärt om.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej men det kan du väl inte mena, att man måste slåss för att någon drar ett opassande skämt?
I just detta fall med skämt om ens frus sjukdom inför hela världen har jag viss förståelse.
Men som sagt, man tar också straffet utan att knota.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Undrar hur det går för Will nu. Men han har nog pengar så han klarar sig.
Dom flesta tycker ju han har gjort fel

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Eller så är det bara ett skådespel... vill man få uppmärksamhet så funkar det uppenbarligen.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Tillställningens tema var inte roasting och då ska man inte skämta om andras sjukdomar som hon valt bort alla dagar i veckan om hon kunnat.
Det är ju ingen som vet och det kan hända att hon jobbar rätt hårt mentalt med den biten eller har andra biverkningar hon jobbar med.
Will hade ett snabbt beslut att göra och det blev som det blev, Chris hade antagligen veckor på sig att fundera igenom sitt handlande och var den som kunde gjort något åt saken.

Var ska vi annars flytta gränsen sättas nästa gång. En dödlig cancer är det kul?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu har han ju bett om ursäkt. Och nån gamkärring har raljerat om att det minsann blir påföljder.
Nej, nu ska skiten ignoreras igen. Som sagts, det är inte omögligt att det är skådespeleri för att få lite trafik till en döende fest för egenbeundran.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ja, paret Smith hade kunnat lämna galan, ett tydligt statement om att man inte tyckte det var kul med sjukdoms-mobbing av enskild person
Det är ju den svenska modellen, den som blir mobbad och ledsen får byta skola. Det hade ju varit snyggare om Oscarsgalan hade reagerat och kastat sten, eller jag menar Chris Rock, över staketet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju den svenska modellen, den som blir mobbad och ledsen får byta skola. Det hade ju varit snyggare om Oscarsgalan hade reagerat och kastat sten, eller jag menar Chris Rock, över staketet.
Det hade ju blivit följden av att paret Smith, varav Will skulle hämta ett pris, hade lämnat galan.

Jag följer inte sån här skit (galor) men det är väl rätt många som har varit "Host" för galan en gång och sedan blivit paria för evigt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det är ju vuxna människor, och dessutom inte åratal av skolgång utan ett evenemang som är över på ett par timmar.

Eller så kunde Will med några väl valda ord efteråt enkelt och utan våld sett till att Chris Rock blev den som stod där och fick skämmas för sitt plumpa skämt.
Men istället beter sig Will Smith som en neandertalare och nu är det han som står där och har visat sin låga nivå. Ok, några tycker att han gjorde rätt men inför stora delar av världen står han nu där med skammen.

Jag nämnde Filippinerna i trådstarten, det var liksom den för mig till synes mer primitiva och obildade attityden hos dem som fick mig att starta tråden.
Jag var alltså främst nyfiken på hur attityden ser ut i Sverige. Och det är väl aningen fler som försvarar Will än vad jag förväntade mig. Hur representativa ett gäng gubbar på ett MC-forum nu är för Sverige som helhet.

I Filippinerna verkar alltså samtliga ha den attityden. Jag har även sett sådana attityder en gång hos min filippinska exfru trots att hon bott 10 år i Sverige och där före 2 år i Danmark. Jag minns inte ens omständigheterna men jag minns att hon efteråt var lite upprörd över att jag inte hade "försvarat" min heder mot en aningen aggressiv person. Och jag minns att jag inte ens förstod meningen med att "försvara" min heder gentemot en människa jag aldrig mer kommer träffa.

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
När jag sade att det troligen var ett skådespel hade jag inte sett den här eller liknande videor, men nu är jag ännu mer övertygad. Dom är ju trots allt skådespelare båda två.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA