Vad tycker ni...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Så jag får inte göra som du gjorde me daytonan då? Chey chey chey

Mmm såg en sprojlans zx-6R på blocket för 80 k emn den var borta idag :(

Ska du OCKSÅ köpa en Daytona!? Vafan är det frågan om :huvet

ZX-6R är ju helt underbar och den ser rätt så bra ut, dock inte den nya, sneaky versionen av storebror :S Nej nej köp en 07a 08a! :) Mmmmmmm! 20,000 varv!!!! Inte ens F1 bilar varvar så mycket!!!!!!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hahaaa! Du har seriöst fått med ALLA stora faktorer!

Jo, jag läser nog lite för mycket på forumet... :)

Jag tänkte nått i stil med Thundercaten, Billig att försäkra, säkert tokkul och köra, Har vrid så det räcker i sthlms köer och låter härligt :)

Jag hade min Thundercat i 2månader innan jag dödade den i en grusad kurva... hade redan börjat sukta efter nåt starkare. Men det är jag det.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
:rolleyes::)

Hur ska man kunna lära sig något av att någon annan kör på en?

Nash hoppas verkligen att du lärde dig något nu när du blev påkörd. :ajjabajja gör inte om det nu med en gång bara. :rolleyes::)

Baby... Inte för att va dum nu men jag HAR faktist lärt mig nått av smällen, Ser man en krash ska man inte tvärbromsa när man vet att man kör i klunga utan åk o vända istället... :) Kommer jag få sota för det här nu?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
:rolleyes::)

Hur ska man kunna lära sig något av att någon annan kör på en?

Nash hoppas verkligen att du lärde dig något nu när du blev påkörd. :ajjabajja gör inte om det nu med en gång bara. :rolleyes::)

Finns massor att lära sig av den incidenten som jag förstått den.
Köra med större marginaler, om de du kör med inte håller dina marginaler så slå av på tempot och ge dig själv större marginaler. Det är väl den största "läxan" jag skulle ha lärt mig i alla fall. Det är inte fjantigt, fjolligt, larvigt eller töntigt att slå av på tempot och vinka förbi någon som stressar i häcken.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen

ZX-6R är ju helt underbar och den ser rätt så bra ut, dock inte den nya, sneaky versionen av storebror :S Nej nej köp en 07a 08a! :) Mmmmmmm! 20,000 varv!!!! Inte ens F1 bilar varvar så mycket!!!!!!!

skulle aldrig köpa en tona, fan man är väl ingen brud! :tuttar

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj

Jag hade min Thundercat i 2månader innan jag dödade den i en grusad kurva... hade redan börjat sukta efter nåt starkare. Men det är jag det.

Jo men klivet från att knappt använda min Daytona fullt ut till att köpa sig en 1000 känns lite onödigt och hojarna blir plötsligt väldigt mycket dyrare att försäkra efter 600cc.

Om vi säger såhär, mina tidigare hojar har varit en 500cc Twin, 676 rad-3a och nu rad-4, Då har jag bara Boxer kvar och det får bli när man är äldre :)

skulle aldrig köpa en tona, fan man är väl ingen brud! :tuttar

och likförbannat rakar du ditt ben! :) :fakta

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Baby... Inte för att va dum nu men jag HAR faktist lärt mig nått av smällen, Ser man en krash ska man inte tvärbromsa när man vet att man kör i klunga utan åk o vända istället... :) Kommer jag få sota för det här nu?

Kan du fethajja...fattar du inte att jag muckar bråk för att sexet blir bättre då? :mad:

Finns massor att lära sig av den incidenten som jag förstått den.
Köra med större marginaler, om de du kör med inte håller dina marginaler så slå av på tempot och ge dig själv större marginaler. Det är väl den största "läxan" jag skulle ha lärt mig i alla fall. Det är inte fjantigt, fjolligt, larvigt eller töntigt att slå av på tempot och vinka förbi någon som stressar i häcken.

Om det skulle vara fjolligt, fjantigt och larvigt så skulle jag vara den största Fjantiga, larviga fjollan här kan jag lova. Jag meskörde på första uppkörningen så att dom kalla mig mes och bad mig göra om och göra rätt. :huvet

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Den här skulle passa dig bäst :arsele:krama

GAAAH!!! WILLNER! Var hittar jag den? Ärligt talat, jag har försökt komma på vad företaget heter som säljer de där sedan jag såg de på mässan. Lillgrabben SKALL ha sån istället för de tråkiga trehjulingarna med flak som de flesta kids får.

Om det skulle vara fjolligt, fjantigt och larvigt så skulle jag vara den största Fjantiga, larviga fjollan här kan jag lova. Jag meskörde på första uppkörningen så att dom kalla mig mes och bad mig göra om och göra rätt. :huvet

Det jag menade (om det inte framgick) var att det är vad man skall lära sig av en sån incident... bland annat. På sporthoj gäller det att ha marginaler till sin körning, har man inte marginalerna på sin sida så sker olyckorna man gärna vill vara utan.

Last edited:

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R

hehe, om man kör av efter 2månader med körkort kanske man skall fundera på att utvecklas som förare innan man skaffar något starkare :p. Thundercaten kör man ju som de flesta 600:eek:r med varv. antar att du tycker det är bättre att puttra runt på låga varv och låta vridmomentet arbeta..

//Jocke.J

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
hehe, om man kör av efter 2månader med körkort kanske man skall fundera på att utvecklas som förare innan man skaffar något starkare :p. Thundercaten kör man ju som de flesta 600:eek:r med varv. antar att du tycker det är bättre att puttra runt på låga varv och låta vridmomentet arbeta..

//Jocke.J

Jotack, den har jag funderat mycket på... men det var dels oerfarenhet men även andra faktorer som spelade in... 180graders kurva, möte i mitt körfält, grus i mittsträngen... då jag fick väja för pickisen som kom i mitt körfält mot mig så stelnade jag till och förmodligen var jag nog på bromsen lite lätt också... när detta hände så låg jag redan i ett hyffsat nedlägg för att ta kurvan. Så inte helt oväntat släppte framhjulet när det kom på grussträngen och omkullkörningen var ett faktum.

Jag har nu 600mil extra i ryggen och övat på detta en hel del.

Men det som jag anser är den största skillnaden i karaktär mellan 600cc och 1000cc är orken på låga varvtal.

Med det sagt kan du nog inte uttala dig så mycket i övrigt om min körning då vi aldrig setts mig veterligen.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det jag menade (om det inte framgick) var att det är vad man skall lära sig av en sån incident... bland annat. På sporthoj gäller det att ha marginaler till sin körning, har man inte marginalerna på sin sida så sker olyckorna man gärna vill vara utan.

Precis det jag sa till idioten på vägverket. :mad:
Kan inte du åka ut och spöa honom åt mig för jag tyckte att det är väl ändå bättre att köra säkert än att köra i skyltad hastighet när vägen är full av grus.

:banana

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Mycket förklaring om hur han krasha...

Jag har nu 600mil extra i ryggen och övat på detta en hel del.

Övat på möte och att krasha på grusad väg? Dyr hobby :)
:arsele

Jag måste också kunna retas, Skämt o sido nu, Väldigt använderbar hjälp! Stort tack till Jocke här uppe också :)

Krister: Eftersom DU ändå ägt en Thundercat så kan det ju inte va HELT knas om jag köper en jag me ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
GAAAH!!! WILLNER! Var hittar jag den? Ärligt talat, jag har försökt komma på vad företaget heter som säljer de där sedan jag såg de på mässan. Lillgrabben SKALL ha sån istället för de tråkiga trehjulingarna med flak som de flesta kids får.

Never mind, hittade ännu tuffare. :)
http://www.kiddimoto.co.uk/imagprod/red white black Superbike.jpg

Övat på möte och att krasha på grusad väg? Dyr hobby :)
:arsele

Jag måste också kunna retas, Skämt o sido nu, Väldigt använderbar hjälp! Stort tack till Jocke här uppe också :)

Krister: Eftersom DU ändå ägt en Thundercat så kan det ju inte va HELT knas om jag köper en jag me ;)

Snarare på kurvtagning och var jag känner min egen gräns för att sen öva på korrekt kurvtagning med hjälp av andra förare och skriften "Full Kontroll".

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Eh, 20 000 rpm? Tror du fått siffrorna om bakfoten litegranna.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka