Vad tycker ni...

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
thundercat

Tycker du skall köpa dig en Yamaha thundercat 600r. inte ballaste mc, men för runt 20.000kr kan du få en mc som iallafall ser betydligt modernare ut än cbr 600 från 91-98. Jag har haft möjlighet att köra den på bana och tycker den hänger med riktigt bra och efter att ha fått fram och bakdämningen justerad går den betydligt bättre i kurvorna. har 105hk inkl trycksatt luftbox och tycker det räcker till bra. bättre mellanregister än tidigare r6:eek:r.
prestandasiffror enligt bikes köpguide:
0-400m= 11.3sek
toppfart= 255km/h (Dock har jag ej fått den att gå fortare än 245km/h mätare)

på en sådan mc räcker ju max halvförsäkring och en sådan ligger på ca 600-800kr/mån för en kille i 24-25års ålder i en storstad.

Mkt körglädje för pengarna, såklart inte samma posörfaktor som ex 675 daytonan. :p

Lycka till med mc-köpen.
//Jocke-j

Bifogat

• knaskrap1.gif
    knaskrap1.gif
    88.8 KB · Visningar: 55

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tycker du skall köpa dig en Yamaha thundercat 600r. inte ballaste mc, men för runt 20.000kr kan du få en mc som iallafall ser betydligt modernare ut än cbr 600 från 91-98. Jag har haft möjlighet att köra den på bana och tycker den hänger med riktigt bra och efter att ha fått fram och bakdämningen justerad går den betydligt bättre i kurvorna. har 105hk inkl trycksatt luftbox och tycker det räcker till bra. bättre mellanregister än tidigare r6:eek:r.
prestandasiffror enligt bikes köpguide:
0-400m= 11.3sek
toppfart= 255km/h (Dock har jag ej fått den att gå fortare än 245km/h mätare)

på en sådan mc räcker ju max halvförsäkring och en sådan ligger på ca 600-800kr/mån för en kille i 24-25års ålder i en storstad.

Mkt körglädje för pengarna, såklart inte samma posörfaktor som ex 675 daytonan. :p

Lycka till med mc-köpen.
//Jocke-j

Tjaba... Kanon tips Jocke... Precis som du säger, Den ser ju väldigt mycket bättre ut än tex CBRen och låter gör den också :) Sen är försäkringen helt fantastiskt billig, 2000 per år vilket inte är mer än 200 per månad i HEL försäkring :)

Daytonan 675an va ju en dröm att åka och ännu mer att synas på! Hon va verkligen helt underbar men dyr i drift va hon :p

Ser ut att bli en 600 R men är så väldigt få ute tycker jag...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tycker du att 954:an är lite för dyr så slå till på en 929. Sjukt prisvärd hoj. Finns några ex för under 40.

Jag hade dock kört på en 954 (snyggare). 929/954 är grymma stunthojar också :tummenupp

Fast å andra sidan har man hört att 929/954:an är lite livlig - troligen den låga vikten som gör den lite nervös.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Tycker du att 954:an är lite för dyr så slå till på en 929. Sjukt prisvärd hoj. Finns några ex för under 40.

Jag hade dock kört på en 954 (snyggare). 929/954 är grymma stunthojar också :tummenupp

Fast å andra sidan har man hört att 929/954:an är lite livlig - troligen den låga vikten som gör den lite nervös.

Håller me dig till fullo... 929an är billigare men inte SÅ stor skillnad, Jämför 20'000 med 25Kkr i självrisk med 2100kr Hel försäkrad med 6Kkr i självrisk...
Själva priset är inte problemet, det är försäkringen som är saftig :p

Livliga? Låg vikt, tycker båda ser ut om fartyg jämnfört med Daytonan tex :p

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Håller me dig till fullo... 929an är billigare men inte SÅ stor skillnad, Jämför 20'000 med 25Kkr i självrisk med 2100kr Hel försäkrad med 6Kkr i självrisk...
Själva priset är inte problemet, det är försäkringen som är saftig :p

Livliga? Låg vikt, tycker båda ser ut om fartyg jämnfört med Daytonan tex :p

Du får tänka på att dessa hojar är drygt 7-10 år gamla och är i princip literhojar. Torrvikten för 954:an är 168 kg, och för 929:an 170 kg. Det är ju relativt lite för literhojar även med dagens mått.

Men om du nu köper en 929 som du kan få för under 40 så ser jag nästan ingen anledning att helförsäkra en sådan. Det är ju inte en splitterny Daytona eller något liknande.

Trafik eller halv om du ska lämna den överallt. Jag kommer köra på trafik och då är det plötsligt inte så dyrt!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Du får tänka på att dessa hojar är drygt 7-10 år gamla och är i princip literhojar. Torrvikten för 954:an är 168 kg, och för 929:an 170 kg. Det är ju relativt lite för literhojar även med dagens mått.

Men om du nu köper en 929 som du kan få för under 40 så ser jag nästan ingen anledning att helförsäkra en sådan. Det är ju inte en splitterny Daytona eller något liknande.

Trafik eller halv om du ska lämna den överallt. Jag kommer köra på trafik och då är det plötsligt inte så dyrt!

Okay... Inte direkt tänkt på det men det kan ju va kul att hojen retas lite då och då :)

Stjäl nån min hoj för 40 000 så blir man PISSED! Så minst halvförsäkring!
Halv/Halv är ett alterativ dock! :tummenupp

FAN jag som bestämmt mig!!! Så kommer du här o göra valet svårare!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vet inte än faktiskt, kawa eller honda kanske. 600 blir det ialf

Köper du en 600RR så kommer jag och utan kirurgiska medel SLITA bort din pung och låsa in dom i en burk för du lär inte ha använding av dom då du kör en tjejcykel :)

Zx-6R..... MMMMMM MUMS! Älskar ljudet på dom!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vill du ha ljud och utseende så är det ZX7R för hela slanten. Finns inte många radfyror som klår det ljudet... :)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vill du ha ljud och utseende så är det ZX7R för hela slanten. Finns inte många radfyror som klår det ljudet... :)

ABSOLUT, har fortfarande inte hört en hoj som låter SÅ likt en formel 1 motor som en ZX-636R på fullt ös!

Det ljudet är helt underbart! Vet inte vad det är men man hör verkligen slagen! :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmm, så det är ljud som är viktigt, den skall SE tuff ut men inte "turkig" och den skall klara pendelkörningar bra men gärna 600cc och den skall vara billig i försäkring... har jag förstått det rätt? Och sen är 600RR tjejhoj säger du?

*syntax error*

Med 1000cc får du mer bottenvrid vilket du kommer älska om du faktiskt tänkt pendla med hojen.
Men om nu FB löser hojen varför köper du inte en till, kommer ihåg någon som var sååååå förälskad i sin 08:a 675:a så han höll på att "spamma" sönder SH med sina frågor fram o tillbaka i vintras. ;)
Att du kraschat en gång nu betyder inte att du kommer krascha direkt igen utan du kanske har lärt dig något.
Själv kraschade jag min Thundercat i våras och köpte då större starkare (VTR)... ångrar det aldrig och har snart dragit 600mil med VTR:en sedan i maj. Hann med 270mil med Thundercaten innan jag tog livet av den och visst, den var väl skön men det var ett jäkla varvande för att ha nån ork i hojen.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Köper du en 600RR så kommer jag och utan kirurgiska medel SLITA bort din pung och låsa in dom i en burk för du lär inte ha använding av dom då du kör en tjejcykel :)

Zx-6R..... MMMMMM MUMS! Älskar ljudet på dom!

Så jag får inte göra som du gjorde me daytonan då? Chey chey chey

Mmm såg en sprojlans zx-6R på blocket för 80 k emn den var borta idag :(

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Hmm, så det är ljud som är viktigt, den skall SE tuff ut men inte "turkig" och den skall klara pendelkörningar bra men gärna 600cc och den skall vara billig i försäkring... har jag förstått det rätt? Och sen är 600RR tjejhoj säger du?

*syntax error*

Med 1000cc får du mer bottenvrid vilket du kommer älska om du faktiskt tänkt pendla med hojen.
Men om nu FB löser hojen varför köper du inte en till, kommer ihåg någon som var sååååå förälskad i sin 08:a 675:a så han höll på att "spamma" sönder SH med sina frågor fram o tillbaka i vintras. ;)
Att du kraschat en gång nu betyder inte att du kommer krascha direkt igen utan du kanske har lärt dig något.
Själv kraschade jag min Thundercat i våras och köpte då större starkare (VTR)... ångrar det aldrig och har snart dragit 600mil med VTR:en sedan i maj. Hann med 270mil med Thundercaten innan jag tog livet av den och visst, den var väl skön men det var ett jäkla varvande för att ha nån ork i hojen.

Hahaaa! Du har seriöst fått med ALLA stora faktorer! FB gav mig mer än vad jag köpte hojen, fråga mig inte varför men jag köpte ju 08an när 09an hade släppts dvs jag köpte en äldre fabriksny hoj för det va just DEN jag ville ha :p Att köpa en ny Daytona som jag förklara är som att va gift med en fotomodell som av nån dum anledning går och dör på en av hennes fotoshoot och jag hookar upp med hennes tvillingsyster... med psoriasis, Hon är tokläcker... men det är inte riktigt din baby! :(

Det är inte det att jag är rädd att krasha, Körde aldrig så hårt med hojen.
Försäkringen på min 675 var skyhög men värd varendra krona, köper jag en begagnad så är det inte riktigt MIN baby så då känns det lite onödigt att lägga så mycket pengar på en hoj.

Jag tänkte nått i stil med Thundercaten, Billig att försäkra, säkert tokkul och köra, Har vrid så det räcker i sthlms köer och låter härligt :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
:rolleyes::)

Hur ska man kunna lära sig något av att någon annan kör på en?

Nash hoppas verkligen att du lärde dig något nu när du blev påkörd. :ajjabajja gör inte om det nu med en gång bara. :rolleyes::)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka