Vad tycker ni...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Men det kvarstår fortfarande en grej!

Triumph KANSKE tar på sig ansvaret att köpa hojen från mitt försäkringsbolag och laga den... Isåfall så ser ni mig på en Daytona till nästa säsong OAVSETT vad jag sagt om att sluta köra MC...

Får jag tillbaka min lilla baby så SKA hon rastas!!! Hon BEHÖVER det!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men det kvarstår fortfarande en grej!

Triumph KANSKE tar på sig ansvaret att köpa hojen från mitt försäkringsbolag och laga den... Isåfall så ser ni mig på en Daytona till nästa säsong OAVSETT vad jag sagt om att sluta köra MC...

Får jag tillbaka min lilla baby så SKA hon rastas!!! Hon BEHÖVER det!

Haha, jag visste att du inte skulle kunna stå emot henne. :krama

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Thundercat:
touringhoj som dricker 0.5-06, bra komfort, köregenskaper är ändå hyffsade med tanke på vad det är för typ av hoj. Kom inte överens med tokvarvandet för att det skulle röra på sig..

Firestorm:

Kan väl säga som så att VTR´n (iaf de äldre årsmod 97-98) är väl inte direkt någon pendlarhoj med tanke på att aktionsradien på våran med 16liters tank är ca 14 mil innan reserven lyser. Dricker ca 0.7-0.9 men bensinkontot på Vtr´n får ändå räknas till nöjeskontot då den har en underbar karaktär både motormässigt (V-twin) och design. (samma utseende under firestormens livstid måste ju betyda att de har gjort något rätt ;) )
Minus för VTR`n är ju lite svampig fjädring fram och bensinförbrukningen.
På med Öhlinsfjädrar fram så får du en helt Ok hoj för körning även på bana.

Fireblade 954:
Ja, vad ska man säga.. finfint chassi och bra effekt. Försöker hitta något negativt då vi inte haft den så länge, men som första insprutningshoj är det lite ovant med det.

Ktm 660:

Om du ska ha som pendlingshoj så kan jag väl inte direkt rekommendera motarden.. det är lite blåsigt, annars som kortdistans ärenden i stan och småvägar är den överlägsen. ;)

Se till o provköra olika typer V-twin , motard o någon rad4:a om du är osäker vilken typ du trivs bäst med. :hojcbr

Lycka till med letandet Nash!

/Z

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Thundercat:
touringhoj som dricker 0.5-06, bra komfort, köregenskaper är ändå hyffsade med tanke på vad det är för typ av hoj. Kom inte överens med tokvarvandet för att det skulle röra på sig..

Firestorm:

Kan väl säga som så att VTR´n (iaf de äldre årsmod 97-98) är väl inte direkt någon pendlarhoj med tanke på att aktionsradien på våran med 16liters tank är ca 14 mil innan reserven lyser. Dricker ca 0.7-0.9 men bensinkontot på Vtr´n får ändå räknas till nöjeskontot då den har en underbar karaktär både motormässigt (V-twin) och design. (samma utseende under firestormens livstid måste ju betyda att de har gjort något rätt ;) )
Minus för VTR`n är ju lite svampig fjädring fram och bensinförbrukningen.
På med Öhlinsfjädrar fram så får du en helt Ok hoj för körning även på bana.

Fireblade 954:
Ja, vad ska man säga.. finfint chassi och bra effekt. Försöker hitta något negativt då vi inte haft den så länge, men som första insprutningshoj är det lite ovant med det.

Ktm 660:

Om du ska ha som pendlingshoj så kan jag väl inte direkt rekommendera motarden.. det är lite blåsigt, annars som kortdistans ärenden i stan och småvägar är den överlägsen. ;)

Se till o provköra olika typer V-twin , motard o någon rad4:a om du är osäker vilken typ du trivs bäst med. :hojcbr

Lycka till med letandet Nash!

/Z

SÅHÄR ska det se ut!

Det lutar väldigt mycket åt Thundercaten eller 954an, Båda är ju tokkul men plus för 954ans insprut! HATAR att chocka innan start! Det ska bara va att starta och åka! :) Sen är 954an BRA jävla snygg! Sälja eran? :)

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Om du har tittat på YZF600 Thundercat, skulle jag rekomendera att du kollar på YZF1000 Thunderace oxå. Hos Folksam går dem som sporttourer. Skön att åka långt med, stark som få, busig om man vill, och bra skjuts-hoj om man vill ha med en dama utan körkort.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Om du har tittat på YZF600 Thundercat, skulle jag rekomendera att du kollar på YZF1000 Thunderace oxå. Hos Folksam går dem som sporttourer. Skön att åka långt med, stark som få, busig om man vill, och bra skjuts-hoj om man vill ha med en dama utan körkort.

Dama har tydligen egen hoj och eget körkort :p

Thunderracen är nog lite för brutal för mig, ser klumpig ut men låter helt underbart! :p

Måste vänta svar från Triumph hur dom ska göra med blåbäret, men annars lutar det åt Thundercat eller 954 RR... :p

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
SÅHÄR ska det se ut!

Det lutar väldigt mycket åt Thundercaten eller 954an, Båda är ju tokkul men plus för 954ans insprut! HATAR att chocka innan start! Det ska bara va att starta och åka! :) Sen är 954an BRA jävla snygg! Sälja eran? :)

Dessutom är det även monterat PC3 och Öhlins styrdämpare på den så man ska nog vänja sig vid insprutet tror jag. :)

Inte sälja, det ska på nya fina Kinakåpor i vinter :tungan.
/Z

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Dama har tydligen egen hoj och eget körkort :p

Thunderracen är nog lite för brutal för mig, ser klumpig ut men låter helt underbart! :p

Måste vänta svar från Triumph hur dom ska göra med blåbäret, men annars lutar det åt Thundercat eller 954 RR... :p

Den är bra mycket snällare än ex 954an :D 147hk och massor av vrid. Man måste inte tokvarva den, går lugnt över hela registret. Klumpig, ja, den kallas för dunderklumpen :D Men jag är toknöjd med min. Skulle enbart byta den mot ex 954an för att kunna åka fortare på bana tex. Eller en gixxxer1000 möjligtvis, men då kostar det pengar oxå. Jag betalar 6100:- helår/helförsäkrat genom SMC-försäkring för min.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Dessutom är det även monterat PC3 och Öhlins styrdämpare på den så man ska nog vänja sig vid insprutet tror jag. :)

Inte sälja, det ska på nya fina Kinakåpor i vinter :tungan.
/Z

Bastard! Jag tänkte köpa en random och lacka om till klarvit med mörblåa detaljer

Den är bra mycket snällare än ex 954an :D 147hk och massor av vrid. Man måste inte tokvarva den, går lugnt över hela registret. Klumpig, ja, den kallas för dunderklumpen :D Men jag är toknöjd med min. Skulle enbart byta den mot ex 954an för att kunna åka fortare på bana tex. Eller en gixxxer1000 möjligtvis, men då kostar det pengar oxå. Jag betalar 6100:- helår/helförsäkrat genom SMC-försäkring för min.

Thunderracen landar nånstans på 16 för mig och 954an strax under 20 me Hondas Märkes...

:)

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Med samma självrisk...?

Tänkte precis säga det, Hondas märkes är farligt höga självrisker på. Tror knappt du vill läsa vad det kostar om de händer nåt. SMC-självrisk är 25% men minst 3000:-.
Som sagt, kolla inte blint på premien, utan självrisken när det händer något, för har man inte råd, så kommer det hända något! Murphys Lag.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
If båda 2 så JA!?

Och ring Folksam ang thundern så kommer du nog bli gladare. Hittar du dessutom en strypt eller en "strypt" thunder så tar folksam hänsyn till detta.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Kolla upp det, hondaförsäkringen har egna villkor som inte är så jättetrevliga för sport. :gnissla

Självrisken är dubbelt så dyr dvs 25 000 kr vilket suger häst!
Vi kan med stor sannolikhet glömma 954an...

Kostar 10 000 att försäkra men 25 000 i självrisk, så säg att jag krashar, värdet är 50 000 - självrisken... Så blir det inlösen får jag tillbaka 25 000... GLÖM DET!

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Nej det gör dom inte.

Jo det gör dom... Ringde precis! :)

Hahahahhaa! Thunderracen på tjejen... 2100 kr... Thunderracen på mig... 10 ggr så mycket...

Daytonan på MIG hos folksam... 46! :)

Daytona på MIG hos Trygghansa... ERROR, Vi försäkrar inte motorcyklar med en årspremie på mer än 250 000 kr! HAHAHAHAHAHAAAA!!!!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka