Vad utbilda ni er som?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag gick sam/media i gymnasiet, läste marknadsföringsprogrammet i växjö 120p
jobbar idag som account manager inom försäljning...

det viktiga är ju att läsa en utbildning som man tror att man vill läsa och ge fan i att välja samma som polaren eller som föräldrarna tycker osv...

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Sandstrom skrev:
Tackar! :) Hur långt har du kommit själv i utbildningen?

Jag har läst 80p juridik & 10 p ekonomi, Jag började på detta program i augusti så jag har typ 2 år kvar, kan iofs ta en examen nu vid 120p f(fil kand.) men ska läsa 160 p till fil mag.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
"pluggar" är väl inte rätta ordet, för vi har ingen teori alls...

Går på Formakademin i Lidköping och ska bli design-modellör/prototypmakare.
funderar på HDK/design sen.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bucho skrev:
Är inte från Umeå från början. Var jag kommer ifrån väljer jag att behålla för mig själv för att inte bli utpekad :lol :tuttar :tuttar

Minns en rejäl skandalfest ute hos er, vi fick otroligt mycket skit för det dagen efter! Dessutom tror jag nån på BÖS skickade dit en trupp för att hålla koll på oss andra, dom avundsjuka fluktarna!!! :hihi :)

(Bassäk)
Och vi fick sitta hos rektorn och ljuga ett bra tag....

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Werzion skrev:
sälja knark i någon mörk gränd i värsta fall? :tungan

Nej nej, diverse psykofarmaka på sin höjd...och möjligtvis någon kroppsdel om det blir tajt nån månad... :hihi

alex! skrev:
Grattis till att du kommit så långt!! Gjorde tyvärr inte jag... :död Pluggar Sjöfart&Logistik på Chalmers nu.

Tackar! Jaså, hur långt kom du? Var det också flygförare som suktade, eller helikopter?
När gjorde du testerna om man får fråga?

Nursey skrev:
Båda låter intressanta, hoppas det går bra vad det nu blir :tummenupp

Mmm, tack för det. Återkommer med rapport när alla tester är klara...

FreddaGädda

Guest
Det verkar finnas en hel del folk från teknikprogrammet här. Den linjen var (även) jag dum nog att välja. Helvete vad den är tråkig. När vi var i skolan på öppet hus-köret där dom presenterar programmen så lät det jättebra. Dom sa att det var mycket praktiskt och ditten och datten. I själva verket är det matte, matte, matte, matte, matte, grundämnen, fysik, fysik, fysik och sömnpiller till datorlektioner i salar där det oftast inte finns tillräckligt med fungerande datorer till alla elever plus att det är så varmt så man får ta av sig på överkroppen för att inte gå omkring resten av dagen med svettfläckar på kläderna. Jo just det, vi har lite projekt också som det kallas. Dom lektionerna var ok, så länge dom varade. Den enda chansen till nåt vettigt ämne får man genom en lektion i veckan på det så kallade individuella valet.
Jag har gått om andra året och går ut trean nu i vår för att gå direkt till KY eller komvux för elektrikerutbildning. Jag skulle kunnat välja elprogrammet från början, men blev lurad kan man säga. När jag ansökte till gymnasiet så kunde dom inte erbjuda en licensierande elektrikerutbildning. Det kom först när vi skulle börja andra året. I elpr. väljer man inriktingen elektriker till andra året, passande nog. Tjohej säger jag bara.. Tjohej.

Jag har verkligen ingen hjärna för matte. Jag har verkligen försökt hårt, men jag är alldeles för tankspridd. Matte C var helt utom räckhåll för mig.
Däremot äger jag stenhårt alla i klassen på annat. Jag är klassens fordonsgud. Väldigt allmänbildad och duktig på hantverke. Och språk. Om man ska ge sig själv en klapp på axeln :)

Teknikprogrammet har inte mycket med teknik att göra. Knappt nånting alls.
Vi har alla enats i klassen att vi blivit lurade. Större delen av oss ångrar gymnasievalet. Och ändå har vår skola vunnit pris för sveriges bästa teknikprogram. :3freak

Last edited:

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
alex! skrev:
Grattis till att du kommit så långt!! Gjorde tyvärr inte jag... :död Pluggar Sjöfart&Logistik på Chalmers nu.

Pluggar där med på Lindholmen. Kör du nån hoj lr??

Alex

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Läste Natur på gymnasiet med inrikting industri och teknik. Pluggade sedan högskoleingenjör inom maskinteknink och innovation 160p läser sista kursen nu och ska gå upp med mitt ex-jobb snart

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Polhemsgymnasiet, Naturvetenskapslinjen med inriktning natur. Första året och hittills är jag nöjd med mitt val.

Dock vet jag inte vad jag ska läsa efter gymnasiet :va
Har iallafall några år på mig att tänka.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...