Vad utbilda ni er som?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
TinaTjejen skrev:
Skulle gått Fordonsprogrammet på UpplandsBro gymnasium, men ändrade mig i sista stund till
Naturbruksprogrammet på Berga naturbruksgymnasium:) 98-01

Antar att det blev några visiter till filmkvällarna på BÖS? Ni var ju enda anledningen att uthärda de fruktansvärt obekväma stolarna i exercishallen. :tuttar (Lumpade där 98)

Loffe

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Transalp 650cc, Lifan 150cc, Baotian 50cc
Jag är nu färdigutbildad civilekonom från Stockholm School of business. Det var enkelt.
Men nu vet jag inte vad jag ska göra, så jag försörjer mig på daytrading så länge.
Innevarande år så toppar världskonjunkturen och alla börser. Sälj idag! :banana

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
FeeBee skrev:
Hästskötare.. :tummenupp

Been there, done that. Akta ryggen!

Dessutom kom jag fram till att hästmänniskor faktiskt ofta inte är riktigt kloka i huvudet... Sikta högre! Tränare, remontryttare, beridare, vad som helst...

Last edited:

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Bucho skrev:
Allvarligt talat, är inte detta program helt onödigt? Som ett B-lag bland "juristerna". Ingen av de 3 jag känner har fått jobb efteråt. Eller är det nuvarande läget endast? :va

Hmm ja jag vet inte, men vi inriktar ju oss på olika saker så jag vet inte om vi är B- jurister.. vem vet..
Som sagt är det ju lite beroende på vad du inriktar dig på och hur framåtsträvande du är om du får jobb eller inte... tror jag iallafall.
Det finns ju även "riktiga" jurister som är arbetslösa, så jag tror inte att det beror på det utan hur högt man lagt ambitionsnivån på sina studier och arbetssökandet.

Vet folk som läst denna utbildning och fått jobb framför "riktiga jurister" pga av att de har varit bättre lämpade.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det byggs som aldrig förr i norge och då framförallt i Oslo så har ni inga begränsningar i att veckopendla så go for it. Man får ut ungefär 30000/mån SEK efter skatt

Har haft lite tankar på att arbeta som läkarsekreterare i norge, men norskar som snackar latin är inte riktigt min grej :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Thermal skrev:
Antar att det blev några visiter till filmkvällarna på BÖS? Ni var ju enda anledningen att uthärda de fruktansvärt obekväma stolarna i exercishallen. :tuttar (Lumpade där 98)
Jadå :hihi VARJE filmkväll och VARJE simhallskväll.

En filmkväll ställde vi oss upp å bjöd samtliga BÖSARNA på fest, till era ledares och våran rektors stora förtret :rofl

Jag tror det var uppåt en 50-60 BÖSARE på den festen. Rena smörgåsbordet.

Mestadels hängde vi med bassäk, brandmännen å en å annan kalleankadräktskille fick väl va med:)

Bucho skrev:
:D :D :tummenupp Jag instämmer! Lumpade där 99-00! :hihi
Jag känner nog ingen, (har inte känt på), nån från Umeå lr Linköping 98-01 tror jag :va :hihi

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Triumph Street Triple R
McFille skrev:
Fick glädjande nog ett brev för en dryg vecka sen där det stod att jag var kallad till flygmedicinska undersökningar den 13-14 Mars, så nu är det "bara" jag och 29 andra som är kvar i kampen om de 10 utbildningsplatserna till flygförare! :banana
Efter de flygmedicinska så är det klart vilka som tas ut, längtar längtar.

Grattis till att du kommit så långt!! Gjorde tyvärr inte jag... :död Pluggar Sjöfart&Logistik på Chalmers nu.

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
TinaTjejen skrev:
Jag känner nog ingen, (har inte känt på), nån från Umeå lr Linköping 98-01 tror jag :va :hihi

Är inte från Umeå från början. Var jag kommer ifrån väljer jag att behålla för mig själv för att inte bli utpekad :lol :tuttar :tuttar

Minns en rejäl skandalfest ute hos er, vi fick otroligt mycket skit för det dagen efter! Dessutom tror jag nån på BÖS skickade dit en trupp för att hålla koll på oss andra, dom avundsjuka fluktarna!!! :hihi :)

(Bassäk)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Nu blev jag lite förvånad, inte en enda kommentar på mitt förra inlägg, inga idiotförklaringer eller nått ,vad beror detta på? Har jag helt rätt och ni sitter och tänker "så är det"...? Knappast.

Det är väll helt enkelt för långt för att orka läsas :rolleyes:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
hehe, jodå orkade man läsa, och jag håller med. känns inte som att man får tillbaka det man lagt ner på sin utbildning :huvet

handlar om kontakter och (o)tur

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Werzion skrev:
hehe, jodå orkade man läsa, och jag håller med. känns inte som att man får tillbaka det man lagt ner på sin utbildning :huvet

handlar om kontakter och (o)tur
Jo, precis, när man pluggar i flera år känns det ändå som man hinner glömma bort det mesta man lär sig... Det man verkligen behöver kunna och ser att man har stor nytta av att kunna i ett arbete, det lär man sig fortare än fort.

Pluggar du eller jobbar? Vad pluggar du/har du pluggat...?

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Mie skrev:
Får grattulera i förskott då. Bra Jobbat!
Ja jag tycker verkligen att det är intressant. Det borde det vara ungefär lika fast dom är ännu mer insatta i affärsjuridiken.

Tackar! :) Hur långt har du kommit själv i utbildningen?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
TinaTjejen skrev:
För tillfället nöter jag endel på komvux ,om kvällarna, efter jobbet och skaffar mig Bmatte för att till våren söka Lantmästarprogrammet. :huvet

Sitter också och tragglar B-matten på kvällarna :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
NSR_Martin skrev:
Jo, precis, när man pluggar i flera år känns det ändå som man hinner glömma bort det mesta man lär sig... Det man verkligen behöver kunna och ser att man har stor nytta av att kunna i ett arbete, det lär man sig fortare än fort.

Pluggar du eller jobbar? Vad pluggar du/har du pluggat...?

pluggar på Interaktiva Akademin i Eksjö just nu som 3D Animatör (och i eksjö finns det verkligen inget annat att göra än att sitta i skolan och jobba eller surfa SH), tidigare var det IT-Media linjen på JB i jkpg (och imellan det var det jobb på Hedbergs Mekaniska i Habo samt "ett år" i lumpen @ P4, Skövde)

känns som att företag/arbetsgivare inte bryr sig om ens utbildning något nämnvärt, utan kollar på arbetserfarenhet hela tiden, och där ligger gymnasie-avhoppade lååångt före en :död

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
jag gick Energiprogrammet inriktning fartyg/maskin :tummenupp
jobbar idag med data :va hur det nu gick till :argpådato

_teSSan_

Guest
Flamma77 skrev:
Been there, done that. Akta ryggen!

Dessutom kom jag fram till att hästmänniskor faktiskt ofta inte är riktigt kloka i huvudet... Sikta högre! Tränare, remontryttare, beridare, vad som helst...

Har gått vidare från "vanlig" hästskötare till att jobba i ett galoppstall, inte hälften så jobbigt/tungt men tio gånger så roligt! :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...