Valår 2022

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Vilka valvakor rekommenderar ni? Jag brukar växla mellan TV4 och SVT.

Fy fan, det här ska bli spännande. Älskar valnatten.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jan Guillou emigrerar om fel sida vinner! Bara det är ett bra argument för att gå och rösta. Tyvärr förtydligar han sig längre in i texten och ska emigrera först efter ytterligare en valförlust om fyra år.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jan Guillou emigrerar om fel sida vinner! Bara det är ett bra argument för att gå och rösta. Tyvärr ändrar han sig längre in i texten och ska emigrera först efter ytterligare en valförlust om fyra år.

Rösta SD

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En sak jag inte får grepp om gällande valet;
Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
Men hur vet de vilken förtidsröst att stryka utan att valhemligheten röjs?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
Finns inga valhemligheter. De vet.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter på

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter på
Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.

Kan köpa konceptet, men fasen vilken tunn, riktigt tunn gräns det är till att valhemligheten är röjd.

Men det är väl inte så många som förtidsröstar och sedan röstar igen på valdagen (och ändrar sig)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.

Kan köpa konceptet, men fasen vilken tunn, riktigt tunn gräns det är till att valhemligheten är röjd.

Men det är väl inte så många som förtidsröstar och sedan röstar igen på valdagen (och ändrar sig)
Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.

Men visst, bara rösta på valdagen är ju säkrare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.

Men visst, bara rösta på valdagen är ju säkrare.

Dom tog bort en förtidsröst före mig i valsedelsmottagningen, det tog en jävla tid, men dom rotade fram kuvertet ur högen med förtidsröster, kontrollerade att numren stämde och plockade bort det.

Jag såg inte om dom makulerade det, men den som röstade om var nöjd och gick därifrån IAF

Nu har jag gjort min plikt och röstat.
Nu kan jag kräva min rätt att klaga på hur landet styrs.

Dom som inte har masat sig iväg och röstat blankt åtminstonde ska bara hålla tyst!

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Min uppfattning är att sossarna ofta sitter i regeringen under högkonjunktur och då får man mycket gratis. Trots det ser vi ett samhälle som inte utvecklats bra. Ska de borgerliga ta över igen under lågkonjunktur med media som klagar på regeringen för att sedan tappa makten igen när vi går mot bättre tider?
Vore det inte för risk för fastighetsskatt samt andra kraftigt höjda skatter som straffar lägre medelklassen hade det varit bra för folket att se S i lågkonjunktur.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Min uppfattning är att sossarna ofta sitter i regeringen under högkonjunktur och då får man mycket gratis. Trots det ser vi ett samhälle som inte utvecklats bra. Ska de borgerliga ta över igen under lågkonjunktur med media som klagar på regeringen för att sedan tappa makten igen när vi går mot bättre tider?
Vore det inte för risk för fastighetsskatt samt andra kraftigt höjda skatter som straffar lägre medelklassen hade det varit bra för folket att se S i lågkonjunktur.
Det är standard. Sossarna kör skiten i botten, borgarna tar över och räddar det samtidigt som sossarna skyller på att det är borgarna som är ansvariga för krisen. Sossarna tar över. Repeat.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Exkat, repeat!

Finns dock en chans att om SD blir stora så surar Kristersson och Maggan öppnar sin famn för M och blir av med V och MP.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Stämmer detta?
Jag påpekade att valurnan inte var plomberad.Tanterna med socialdemokratiskt utseende sa att kommunen tagit beslut på att det inte behövs. Kan de göra det?

Funderar på att sticka ner och fota det. Den här kommunen är förlorad och närmar sig botten snabbt. Bland de 40 sämsta på listan. Ursossar.

Kompisen var lite skamsen, lär ha röstat S igen.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Exkat, repeat!

Finns dock en chans att om SD blir stora så surar Kristersson och Maggan öppnar sin famn för M och blir av med V och MP.
Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Direkt till videon:

Får vem som helst bli röstmottagare eller finns några krav på person? Och finns någon officiell strävan på sammansättning, typ att de ska spegla befolkningen i stort?
Pratas det inte väldigt lite om denna process och hur den går till eller är det bara jag som lyssnar dåligt?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Direkt till videon:
Vidrigt

Raderad medlem 51742

Guest
Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.
Det verkar ju vara såväl Annie Lööfs som Magdalena Anderssons våta dröm, att M skall lockas över till deras sida. Enda chansen att det skall hända är att landet slungas in i en mycket svår kris på flera plan samtidigt som tidigare försök att få ihop en S-ledd regering misslyckats, så att man kan hävda att det är ett undantag vid extraordinära omständigheter. Det kluriga är att just det scenariet skulle kunna bli fullt realistiskt, i såna fall i början på nästa år.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka