Rösta SDJan Guillou emigrerar om fel sida vinner! Bara det är ett bra argument för att gå och rösta. Tyvärr ändrar han sig längre in i texten och ska emigrera först efter ytterligare en valförlust om fyra år.
Så kan det gå om korvcharmören kravlar sig över spärren
I kväll avgörs det alltså om såna som Jonas Gardell, galenskaparen Claes Eriksson och jag bör förbereda oss för att emigrera. Jonas brukar förespråka Kanada somwww.aftonbladet.se
Finns inga valhemligheter. De vet.En sak jag inte får grepp om gällande valet;
Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
Men hur vet de vilken förtidsröst att stryka utan att valhemligheten röjs?
Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter påEn sak jag inte får grepp om gällande valet;
Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
En sak jag inte får grepp om gällande valet;
Tror du.Kommer gå bra det här. View attachment 476183
Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter på
Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.
Kan köpa konceptet, men fasen vilken tunn, riktigt tunn gräns det är till att valhemligheten är röjd.
Men det är väl inte så många som förtidsröstar och sedan röstar igen på valdagen (och ändrar sig)
Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.
Men visst, bara rösta på valdagen är ju säkrare.
Det är standard. Sossarna kör skiten i botten, borgarna tar över och räddar det samtidigt som sossarna skyller på att det är borgarna som är ansvariga för krisen. Sossarna tar över. Repeat.Min uppfattning är att sossarna ofta sitter i regeringen under högkonjunktur och då får man mycket gratis. Trots det ser vi ett samhälle som inte utvecklats bra. Ska de borgerliga ta över igen under lågkonjunktur med media som klagar på regeringen för att sedan tappa makten igen när vi går mot bättre tider?
Vore det inte för risk för fastighetsskatt samt andra kraftigt höjda skatter som straffar lägre medelklassen hade det varit bra för folket att se S i lågkonjunktur.
Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.Exkat, repeat!
Finns dock en chans att om SD blir stora så surar Kristersson och Maggan öppnar sin famn för M och blir av med V och MP.
VidrigtÖrebropartiets valsedlar plockas bort från valstationer - Nyheter Idag
I två olika vallokaler i Kumla plockas Örebropartiets valsedlar till regionvalet bort av röstmottagare under valdagen. I ena fallet uppgav en valarbetare att de "inte skulle ha varit där i tid" som anledning till bortplockningen. I det andra säger en röstmottagare att Örebropartiet inte finns...nyheteridag.se
Direkt till videon:
Det verkar ju vara såväl Annie Lööfs som Magdalena Anderssons våta dröm, att M skall lockas över till deras sida. Enda chansen att det skall hända är att landet slungas in i en mycket svår kris på flera plan samtidigt som tidigare försök att få ihop en S-ledd regering misslyckats, så att man kan hävda att det är ett undantag vid extraordinära omständigheter. Det kluriga är att just det scenariet skulle kunna bli fullt realistiskt, i såna fall i början på nästa år.Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|