Han var död innan BSS bildade parti.
Vad vill du ha sagt?
Jag vill ha sagt att partiet han tillhörde har ett oerhört mörkt förflutet
Han var död innan BSS bildade parti.
Vad vill du ha sagt?
Är det inte oerhört tjatigt med detta ältande om 80-talet?Han var död innan BSS bildade parti.
Vad vill du ha sagt?
Yes, då är det så. Och det är ganska intressant med populism också. I Sverige är det generellt ett nedsättande begrepp. Inte i alla länder. Även för mig har populism en negativ klang men är det egentligen så illa? https://sv.wikipedia.org/wiki/PopulismJa, nu har jag lyssnat och tycker fortfarande att konservatism är negativt laddat. Att de inte ansåg att SD är konservativa utan mer av populister känns också rimligt.
Du verkar ha problem med läsförståelse. Hen citerade ett inlägg där jag skrev att vitboken kanske kan lägga historien bakom oss och drog sen upp något ännu äldre.Är det inte oerhört tjatigt med detta ältande om 80-talet?
Är du likadan i andra frågor? Jobb? Relationer? Teknik? Musik?
Populister tenderar att vilja lösa komplicerade problem med enkla medel som inte är kompletta eller ger mer skada än nytta i helheten.Yes, då är det så. Och det är ganska intressant med populism också. I Sverige är det generellt ett nedsättande begrepp. Inte i alla länder. Även för mig har populism en negativ klang men är det egentligen så illa? https://sv.wikipedia.org/wiki/Populism
”Exempel på åsikter som kallats högerpopulistiska[källa behövs]:
Inget farligt egentligen. Enligt mig är SD och V mest populistiska även om andra partier har drag av det. S ganska grova sådana. Det finns förvisso ingen vedertagen definition av populism så det kan vara svårt att diskutera frågan sakligt. För mig är populism enkla svar på komplexa frågor. Ibland tycker jag att det är bra, ibland inte.
- Krav på kraftigt sänkta skatter
- Krav på en liberal alkoholpolitik
- Krav på hårdare straff
- Hårda regleringar i invandringen (högerpopulismen har dock inte någon nödvändig koppling till invandrarfientlighet)”
Ett exempel av populism(enligt mig):
”Invandrare begår brott, därför ska vi inte ha invandring.”
Det är ju korrekt i sak men man missar alla bra invandrare bara för att man vill slippa våldtäktsmännen. Hade det gått att särskilja våldtäktsmännen från självförsörjande och laglydiga invandrare så är argumentet dumt. Nu kan vi inte det så då är argumentet bra.
Jo, du tog igen upp att "bss bildade parti"Du verkar ha problem med läsförståelse. Hen citerade ett inlägg där jag skrev att vitboken kanske kan lägga historien bakom oss och drog sen upp något ännu äldre.
Jag har inte ältat gamla saker.
Trams, att inte vilja lösa några problem alls är melodin för de som kallar andra populister.Populister tenderar att vilja lösa komplicerade problem med enkla medel som inte är kompletta eller ger mer skada än nytta i helheten.
Vi kan inte skilja styckmördande Sverigedemokrater från skötsamma så vi borde bura in alla i den gruppen. Är gruppen kanske Nyköpingsbor och inte SD?
Ska vi göra som Ausonius menade och bara acceptera invandrare från civiliserade länder? Han är ju själv ett exempel på att andragenerationsinvandrare med ursprung i tysktalande länder kan ge störningar i samhället.
Jag satte det i referens till svaret.Jo, du tog igen upp att "bss bildade parti"
Nja, jag tror att de flesta vill lösa problem, men att de inte vet hur det ska göras utan att begå politiskt självmord.Trams, att inte vilja lösa några problem alls är melodin för de som kallar andra populister.
Åh vad svårt det är att vi har det här problemet men vi tänker inte lösa det, för vi är intellektuella.
Bra exempel. Det är precis det jag menar. Ibland är det omöjligt att särskilja. Ser vi i statistiken att invandrare från land X är fem gånger mer benägna att våldta kvinnor så kanske vi kan skippa dessa då det är fullt möjligt för oss att göra det, eller acceptera våldtäkterna för att få den fina klicken också. Nu brukar ju de som är överrepresenterade när det kommer till våldtäkter inte vara bra i något led i statistiken när det gäller övrig kriminalitet och självförsörjning så då är det verkligen en no-brainer. De ska inte släppas in för att gruppen i stort förstör för resten, även om det finns ett fåtal bra.Populister tenderar att vilja lösa komplicerade problem med enkla medel som inte är kompletta eller ger mer skada än nytta i helheten.
Vi kan inte skilja styckmördande Sverigedemokrater från skötsamma så vi borde bura in alla i den gruppen. Är gruppen kanske Nyköpingsbor och inte SD?
Ska vi göra som Ausonius menade och bara acceptera invandrare från civiliserade länder? Han är ju själv ett exempel på att andragenerationsinvandrare med ursprung i tysktalande länder kan ge störningar i samhället.
Jag skulle inte benämna de som kommit med de epiteten du använder. Jag vill även skilja på de som redan är här och vilka vi släpper in framgent.Vad är ditt alternativ? Tillåta alla våldtäktsmän och bidragsparasiter att komma in och sedan försöka utvisa de som inte sköter sig? Gått bra hittills.
Jag har två frågor jag vill ha svar på: Tycker du att MENA-länderna står för en god kvinnosyn som vi vill ha i Sverige?
Tror du att Sverigedemokraterna på något sätt står för styckmord?
Bland mina alternativ dök följande upp:Apropå valkompass, SVT hade inte med varken migration eller försvar när man skulle välja bland de viktigaste områdena.
Riggat val någon? Nej vadå?
Jo jag fick samma, men på slutet fick man välja vilka 10 områden man prioriterar högst, och där var inte försvar eller migration med.Bland mina alternativ dök följande upp:
- Hur öppet ska Sverige vara för att ta emot asylsökande?
- Permanenta uppehållstillstånd ska vara huvudregel i migrationspolitiken
- Polisen ska kunna upprätta visitationszoner i brottsutsatta områden
- Sverige ska vara medlem i NATO
samt den kanske lite märkligare
- Upprustningen av svenska försvaret ska finansieras med höjd skatt
Där inget annat som kostade fanns alternativ hur det skulle finansieras. Och man fick inte ta ställning till OM försvaret ska stärkas. Vilket jag vill, men kanske inte genomsnittlige vänster och miljöpartisten.
Men det är ju väldigt märkligt om du inte fick frågorna ovan. Som definitivt har med migration och försvar att göra.
Det enda jag kan invända mot är det om kollektiv bestraffning. Det är ingen bestraffning att nekas uppehållstillstånd eller medborgarskap.Jag skulle inte benämna de som kommit med de epiteten du använder. Jag vill även skilja på de som redan är här och vilka vi släpper in framgent.
Vi måste bli bättre på att verkställa utvisningsbeslut och på att hantera ansökningar om att komma hit.
Vi bör ta emot flyktingar, men asylrätten måste omforma så man kan ansöka innan man anländer.
Kvinnosynen är problematisk i många länder där religiositet får vara inblandad i styrningen av landet. MENA är värre än USA och jag ser inte att det finns utrymme för annat än kvinnors fullständiga likvärdighet med män här. Om folk vill leva i konstellationer med flera fruar eller män tycker jag att de kan få göra det om alla inblandade är med på det. Så länge jag får vara med och välja vem jag har sex med skiter jag i hur andra hanterar det sinsemellan förutsatt att samtycke finns.
Jag har inte sett styckmord specifikt i SDs partiprogram eller på valaffischer från dem.
Kollektiv bestraffning är inte något jag uppskattar utan jag ser alla individer som egna enheter med eget ansvar och egen plikt mot samhället.
Jag fick en uppmaning att välja minst 5 prioriterade områden från samtliga, dessa inkluderade (text kopierad från just detta slutval). Dock var ju tvungen att skrolla för att hitta allt.Jo jag fick samma, men på slutet fick man välja vilka 10 områden man prioriterar högst, och där var inte försvar eller migration med.
Hur väljer de bland vilka tio viktigaste områden man ska få välja? Genom deras egna uppfattningar så klart.
Aha, då kanske jag missade det.Jag fick en uppmaning att välja minst 5 prioriterade områden från samtliga, dessa inkluderade (text kopierad från just detta slutval). Dock var ju tvungen att skrolla för att hitta allt.
Instämmer!Kvinnosynen är problematisk i många länder där religiositet får vara inblandad i styrningen av landet. MENA är värre än USA och jag ser inte att det finns utrymme för annat än kvinnors fullständiga likvärdighet med män här.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|