Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kan någon förklara för mig varför de landstingsanställda i skåne inte får kicken efter senaste SD-debatterna/demonstrationerna på arbetstid?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, visst. Varför inte? Men Nazister välkomnar Du in i skolsalen med öppen famn.

Nu informeras man ju redan om nazismen i skolan och dess otyg.

Tycker skolan borde utbilda elever i eget tänkande i mycket större utsträckning än vad det görs idag.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu informeras man ju redan om nazismen i skolan och dess otyg.

Tycker skolan borde utbilda elever i eget tänkande i mycket större utsträckning än vad det görs idag.

Jag vet inte vad ni gjorde under era historielektioner ;) Under min skolgång var Stalin och revolutionen, arbetslägren, fängslandet av oliktänkande och bildandet av Sovjetunionen med allt vad det innebar med DDR etc etc Så visst måste ni haft liknande lektioner hos er?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jag vet inte vad ni gjorde under era historielektioner ;) Under min skolgång var Stalin och revolutionen, arbetslägren, fängslandet av oliktänkande och bildandet av Sovjetunionen med allt vad det innebar med DDR etc etc Så visst måste ni haft liknande lektioner hos er?

Inte en minut, men säkert 500 timmar om nazisterna!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska man släppa in ett parti ska man släppa in alla, demokratiskt och bra va?

Jag vet att ni kör med det där "ska man släppa in ett parti ska man släppa in alla" snacket. Jag har min syn på detta och det är att Nazister är per definition inte som alla andra så de gå per automatik fetbort från min lista.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jag vet att ni kör med det där "ska man släppa in ett parti ska man släppa in alla" snacket. Jag har min syn på detta och det är att Nazister är per definition inte som alla andra så de gå per automatik fetbort från min lista.

Vilka är NI fördomsfulla man? De som tror på demokrati? :confused:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte en minut, men säkert 500 timmar om nazisterna!

Jisses .. Då skulle man ju i sin vildaste fantasi så här på fredagskvällen tro att Du lärt dig att ta avstånd från våldsideologier som Nazismen. Intrycket skvallrar tyvärr om motsatsen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Inte ett ljud, skall se om jag hittar mina gamla böcker vid tillfälle.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte ett ljud, skall se om jag hittar mina gamla böcker vid tillfälle.

Ok .. Jag kan ju tillägga att jag gick i skolan på den politiska röda tiden. Åtminstone då var man noga med att visa båda sidor av helvetet i Europa. Plus på en massa andra ställen såklart.

Nu mer vetetusan vad / om de lär sig nått överhuvudtaget :rolleyes:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Ok .. Jag kan ju tillägga att jag gick i skolan på den politiska röda tiden. Åtminstone då var man noga med att visa båda sidor av helvetet i Europa. Plus på en massa andra ställen såklart.

Mja, jag gick i skolan 1988-2000, med läroböcker från 70-80talet, så vi borde lärt oss samma :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Tror vi ligger rätt nära i skoltid, finns säkert lokala avvikelser.

Vi pratar grundskola antar jag?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jisses .. Då skulle man ju i sin vildaste fantasi så här på fredagskvällen tro att Du lärt dig att ta avstånd från våldsideologier som Nazismen. Intrycket skvallrar tyvärr om motsatsen.

Jag tar "avstånd" genom att inte rösta nazistiskt?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mja, jag gick i skolan 1988-2000, med läroböcker från 70-80talet, så vi borde lärt oss samma :hihi

Jag gick i grundskolan på sjuttiotalet (och åttiotalet) men det nämndes inget negativt om kommunismen.
Lite sund rysskräck fick vi dock.
För övrigt så är det lika genomtänkt att kalla SD för nazister som att kalla S för bolsjeviker.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon förklara för mig varför de landstingsanställda i skåne inte får kicken efter senaste SD-debatterna/demonstrationerna på arbetstid?

Nej, det kan jag inte, förmodligen för att man som chef i Landstinget automatiskt är DDR-anhängare och motsätter sig demokrati i allmänhet och SD i synnerhet.
Att media hejar på och tycker det är roligt gör det knappast lättare för en syltryggarna att räta upp sig heller.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning