Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tycker alla höger om ung vänster borde bojkotta att medverka i P3 de övriga 42 månaderna.
Eller iof skulle det inte märkas då de aldrig är bjudna.. :gråta

Spelar ingen roll. Vänstern behöver knappast P3 för att vinna valet, det hjälper Alliansen till med så bra :fakta

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Per Gudmundsson satte, som vanligt, huvudet på spiken i morse.

Jag är Soran. Jo, det känns skönt att kunna skriva det.

Komikern Soran Ismail har fått ta ett uppehåll från tjänsten som programledare för Morgonpasset i Sveriges Radios P3, på grund av att han inte vill förhålla sig opartisk till ett av riksdagens partier. Sveriges Radios regelverk dikterar att medarbetare ”som aktivt medverkar i något politiskt parti eller på annat sätt offentligt redovisar sin ståndpunkt får inte framträda i Sveriges Radios program under tre månader före ett val eller en folkomröstning”.

Soran ifrågasatte inte detta, utan har efter samtal med ledningen kommit överens om att han tar ledigt fram till efter valet. I en artikel i Expressen i går skriver han själv att beslutet varken var svårt eller konstigt.

På ledar- och kultursidor är man inte lika förstående. Där tycker man generellt att SR:s regeltolkning är för snäv, och att Soran borde ha fått vara kvar. På Twitter har några av de sedvanligt kränkta börjat använda hashtaggen #jagärsoran.

Men det är alltså jag som är Soran.

För snart tio år sedan jobbade jag på Sveriges Television som redaktör i samhällskanalen SVT24. Samtidigt startade jag en blogg som behandlade politik. Bloggen lutade till höger, och tog exempelvis ställning för George W Bush. När läsarskaran började räknas i hundratal gick jag till min chef. Bloggen kunde nu betraktas som opinionsbildning, och jag undrade om detta möjligen stred mot SVT:s regler. Det tyckte min chef, varför jag ställdes inför valet att sluta jobba eller sluta blogga.

Det blev något av en nyhet när jag så klart valde bort bloggen. Pådrivande var debattörer med kraftfull liberal agenda, men med något svagare insikter i journalistiska gränsdragningar. Nuvarande migrationsminister Tobias Billström, exempelvis, interpellerade i riksdagen (!), och frågade kulturminister Leif Pagrotsky om ”yttrandefriheten inte omfattar anställda i public service-företag?”

Ledningens beslut var rimligt om än inte självklart. Ungefär som Soran, som anser att hans kamp mot Sverigedemokraterna hamnar inom ramen för SR:s demokratiuppdrag, brukade jag skämta om att det väl knappast fanns något kontroversiellt i att stödja den fria världens ledare i kampen mot terrorismen – snacka om demokratiuppdrag!

Men Soran hör inte hemma i public service, och inte jag heller. Förvisso har alla anställda på SR åsikter, och förvisso påverkar det utbudet, men målet måste vara opartiskhet både i programmen och i offentligheten utanför.

Snarast bör SR fråga sig hur Soran alls kunde komma in i verksamheten med en så tydlig agenda vid sidan om. En gissning är att det har med partisympatierna i huset att göra. Enligt professor Kent Asps senaste mätning sympatiserar 82 procent av journalisterna på SR med de rödgröna partierna. Det är ett betydligt svårare problem att lösa än frågan om Soran, och förtjänar betydligt mer diskussion.

De vänsterdebattörer som nu skriker sig hesa bör tänka på en sak. Vill ni ha Soran som programledare riskerar ni att få mig.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ratt-att-stanga-av-soran-ismail_8990246.svd

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tror jag vet en som #medlem som lyssnar regelbundet. :lol
Jag lyssnar regelbundet. Radion på i bilen hela dagarna och reklam står jag inte ut med. Återstår P1 och P3.
P1 är bra (speciellt vetenskapsradion och vetandets värld), förutom då dom kör radioteater eller kulturprogram vilket utgör ungefär 80% av sändningarna.
Återstår P3. Som för några år sedan tog beslutet att göra egna nyhetssändningar istället för Ekot.

Kan tyvärr och för första gången hålla med Bozozoko.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Min bild, tillika den korrekta bilden är att: P1 och P3 äger. Tack vare varandras ytterligheter blir det ofta riktigt intressant. Båda är på sina egna speciella sätt fullt lika verkliga och kraftfulla. P4 är en sörja av allt och sjunker allt längre ner i dyn..

Mina två rubel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag lyssnar regelbundet. Radion på i bilen hela dagarna och reklam står jag inte ut med. Återstår P1 och P3.
P1 är bra (speciellt vetenskapsradion och vetandets värld), förutom då dom kör radioteater eller kulturprogram vilket utgör ungefär 80% av sändningarna.
Återstår P3. Som för några år sedan tog beslutet att göra egna nyhetssändningar istället för Ekot.

Kan tyvärr och för första gången hålla med Bozozoko.

Det var ju det jag skrev, att P3 är för #medlemmar.
P1 är bra men väldigt vänster, dock rena högerextremismen jämfört med P3.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rasistflöjten B.Söder öppnar valåret 2014 med att slugga mot folkkär artist.

1604658_10202515861569410_1303330085_n1.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så här på helgen i Stockholm kan man faktiskt notera riktig rasism. På lördagarna kommer som bekant halva Sveriges bondläppar hit för att viljelöst gå fram och tillbaka på Drottninggatan. En del av dem har tagit med sina thaifruar. Det är faktiskt sjukt äckligt hur feta, fattiga, kollektivanslutna, vita landsortsmän går hand i hand med ännu fattigare kvinnor från tredje världen. Det om något är människohandel.

I övrigt kan jag konstatera att Anders Borg diskuterade skattehöjningar och kvotering i lördagsintervjun. :3freak

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I övrigt kan jag konstatera att Anders Borg diskuterade skattehöjningar och kvotering i lördagsintervjun. :3freak

Missade intervjun, men såg någon rubrik om just skattehöjningar och kvoteringar. Var var intervjun? På SVT eller någon artikel?

Noterade att LO börjar skramla med att återinföra arvsskatter, fastighetsskatter etc. Det väntar nog tuffare tider runt hörnet och våra kära politiker inser det. Lägg till att det blåser vindar från vänster bland väljarna. Att höra en högerpolitiker prata om att införa kvotering och skattehöjningar luktar unket. Fast det är ju bra om man är realister och inser att skattelättnader inte är svaret på allt ont i samhället. Kvotering däremot borde man ha vett att hålla sig borta från. Tanken är kanske god, men praktiken är inte lika enkel som teorin.

Det var ju S som tog bort arvsskatten i sin sista mandatperiod och fastighetsskatten den vann alliansen på att införa. Frågan är hur gemene man ute bland väljarna egentligen tycker om fastighetsavgiften. De sitter ju och betalar ränta på uppskjutna försäljningsvinster samtidigt som de mest välbärgade sitter med en låg fastighetsavgift i hus värda åtskilliga miljoner ägda i bolagsform.

Är det Torsk på Tallin män du sett på besök i din hemstad :D
När det gäller importtjejer från Asien och andra fattigare länder har man fått sin skörd av fördomar besannade genom åren. Det är ju patetiskt hur man kan tillåtas ta hem tjej efter tjej och lämna dem vind för våg när det inte längre passar dem. De har ju tagits hit på falska premisser. Tillslut har de insett att deras män inte är lika generösa som de var när de var i Thailand där allt är billigt jämförelsevis. Såg du 30 grader i Februari som gick här om året i tv? Kom att tänka på den av någon anledning.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Så här på helgen i Stockholm kan man faktiskt notera riktig rasism. Det är faktiskt sjukt äckligt hur feta, fattiga, kollektivanslutna, vita landsortsmän går hand i hand med ännu fattigare kvinnor från tredje världen. Det om något är människohandel.

Nja, det fungerar åt båda hållen. Vet inte hur det är i din bekantskapskrets, men i min tar det inte många dagar av ungkarlsliv innan någon asiat frågar om man vill ha en fru. Ganska ofta fungerar äktenskapet.

Kvotering ser jag inga fördelar med. Det är ett enkelt sätt att blidka minoriteter genom att ge dem förhoppningar, men slår tillbaka när individerna i minoriteterna inser att det fanns anledningar till att de inte kom in tidigare.
Skattehöjningar ser jag inte som ett jätteproblem.
Det var väntat.
Det fungerade att få fart (eller rättare sagt behålla momentum) på ekonomin med skattesänkningar, nu går det ganska bra igen, då tål samhället högre skattetryck.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Frågan är hur gemene man ute bland väljarna egentligen tycker om fastighetsavgiften. De sitter ju och betalar ränta på uppskjutna försäljningsvinster samtidigt som de mest välbärgade sitter med en låg fastighetsavgift i hus värda åtskilliga miljoner ägda i bolagsform.

För mig är fastighetsavgiften en förlust jämfört med fastighetsskatt. Avgiften som ersatte skatten är lika hög/låg som tidigare men en ränta på 9 000 tillkom som jag får använda mitt Jobbskattebidrag till...:(

32% på trafikförsäkringen har naturligtvis gjort mig säkrare i trafiken, :rolleyes: men där går ytterligare del av Jobbskattebidraget.:(

Fast jag tillhör inte "Arbetarpartiets" kärnväljare heller...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
För mig är fastighetsavgiften en förlust jämfört med fastighetsskatt. Avgiften som ersatte skatten är lika hög/låg som tidigare men en ränta på 9 000 tillkom som jag får använda mitt Jobbskattebidrag till...:(

32% på trafikförsäkringen har naturligtvis gjort mig säkrare i trafiken, :rolleyes: men där går ytterligare del av Jobbskattebidraget.:(

Fast jag tillhör inte "Arbetarpartiets" kärnväljare heller...

Fast både fastighetsavgiften & trafikförsäkringen är ju "självvalda"/"frivilliga"kostnader sett till din inkomst. Bo i lägenhet & åk buss om du vill slippa dom, rätt enkelt. Om S tar bort diverse jobbskatteavdrag eller sänker gränsen för statlig skatt så finns ingen möjlighet att slippa det, då ska alla betala mer vare sig dom vill det eller inte. Att S sen skulle ta bort fastighetsavgiften/fastighetsskatten, eller försäkringspremien kan du väl inte tro?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning