Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad vill Du specifikt veta?

Det utklipp Du har tagit upp baserar jag på bl.a följande:

"Det 2014 övergripande målet för demokratipolitiken är en levande demokrati där individens möjligheter till inflytande förstärks och de mänskliga rättigheterna respekteras."

http://www.regeringen.se/sb/d/2001/a/223787

Mänskliga rättigheterna, där varje människa har rätt till bl.a religionsfrihet. Den religionsfrihet som SD vill tvångsassimilera bort.

"Det tillförs även medel för insatser för att främja och säkerställa respekten för de mänskliga rättigheterna på nationell nivå."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ditt vanliga puerila sätt är noterat. Hälsa Jimmie.

:lol
Som vanligt missförstår du din omgivning och sammanhang totalt, du tror t.ex. jag blir förolämpad av att du ber mig hälsa Jimmie - få vore mer hedrade än mig än om jag fick chans att umgås med honom. :)

Jag tycker han är jätteduktig, intelligent, spännande och välklädd. Hade jag likt dig haft avvikande sexuella preferenser hade det nästan känts osunt.

Att du är impad av en metallarbetare i för stor Dressman-kostym* med potatisnäsa är inte så konstigt. :rofl

*=kostym är en kombination av matchande kavaj och byxa som används vid t.ex. festliga tillfällen eller till kvalificerade arbetsuppgifter. Med ungefär tio års mellanrum verkar den ibland tillhörande västen göra entré, nu senast ca 2011-2013.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
:lol
Som vanligt missförstår du din omgivning och sammanhang totalt, du tror t.ex. jag blir förolämpad av att du ber mig hälsa Jimmie - få vore mer hedrade än mig än om jag fick chans att umgås med honom. :)

Jag tycker han är jätteduktig, intelligent, spännande och välklädd. Hade jag likt dig haft avvikande sexuella preferenser hade det nästan känts osunt.

Att du är impad av en metallarbetare i för stor Dressman-kostym* med potatisnäsa är inte så konstigt. :rofl

*=kostym är en kombination av matchande kavaj och byxa som används vid t.ex. festliga tillfällen eller till kvalificerade arbetsuppgifter. Med ungefär tio års mellanrum verkar den ibland tillhörande västen göra entré, nu senast ca 2011-2013.

Nu behöver ju inte arbetsuppgifterna vara särskilt kvalificerade. Du har nog missuppfattat varför man har en dress-code. :) Representation är ordet.

Fast svenskar fattar inte det i allmänhet... om du är på en internationell konferens eller liknande i USA någon gång så kan du notera en lite småkul grej. Jänkarna är alltid strikt klädda under konferensen. Kostym gäller i princip som regel, kavaj möjligen undantagsvis. Club blazer då typ. Svenskar hasar omkring i dressman utstyrslar.

Men är det middag senare, samkväm under informella former, du klär sig jänkarna i privata kläder. Svenskarna tar fram kostymen om dom har någon... :rofl

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu behöver ju inte arbetsuppgifterna vara särskilt kvalificerade. Du har nog missuppfattat varför man har en dress-code. :) Representation är ordet.

Fast svenskar fattar inte det i allmänhet... om du är på en internationell konferens eller liknande i USA någon gång så kan du notera en lite småkul grej. Jänkarna är alltid strikt klädda under konferensen. Kostym gäller i princip som regel, kavaj möjligen undantagsvis. Club blazer då typ. Svenskar hasar omkring i dressman utstyrslar.

Men är det middag senare, samkväm under informella former, du klär sig jänkarna i privata kläder. Svenskarna tar fram kostymen om dom har någon... :rofl

Jag har varit i USA, men tack för omtanken. :)

Ps. De har chinos och vita jumpaskor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hoppas verkligen att valdeltagandet blir högt. Passa på att förtidsrösta redan nu.

Obs, någon som vet om man kan uppdatera en poll? Jag såg nämligen att Djurens Parti ställer upp i EU-valet. :lol

http://www.djurensparti.se/

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hoppas verkligen att valdeltagandet blir högt. Passa på att förtidsrösta redan nu.

Obs, någon som vet om man kan uppdatera en poll? Jag såg nämligen att Djurens Parti ställer upp i EU-valet. :lol

http://www.djurensparti.se/

En moderator kanske kan göra om din poll. Men den gällde väl riksdagsvalet inte EU valet kan jag tänka mig. Valdeltagandet i EU valet blir nog rätt lågt skulle jag tro.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tror UV snart splittas i 2 partier.

TUV & RUV :hihi

TUV - Tråkiga Ung Vänster, de som sysslar med de tråkiga sakerna som politik, respektera demokrati, stå för frihet och trygghet för alla.

RUV - Roliga Ung Vänster, de som sysslar med de roliga sakerna som omöjliggöra andras åsikter, våld och vandalisering. De gillar också frihet och trygghet, fast med den lilla skillnaden att det bara ska vara den sortens frihet där man slipper konsekvenser av att grovt misshandla (i hopp om att döda!?) misstänkta borgarsvin (två gästarbetare från Slovakien t.ex.), det är ju inte lika roligt när rättssystemet ska lägga sig i...

:rolleyes:

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Varför kan man inte ge en minusröst? Jag skulle gärna ge min röst på att ta bort en miljöpartists röst.
Det borde man väl kunna i en demokrati tycker man?

Smagatusk

Guest
Varför kan man inte ge en minusröst? Jag skulle gärna ge min röst på att ta bort en miljöpartists röst.
Det borde man väl kunna i en demokrati tycker man?

Det är inte bara i riksdagsvalet man vill kunna rösta minus på folk. Många saknar ogilla-knappen på SH också. (Hur mycket rött hade #medlem´s inlägg lyst?)

Är inte speciellt insatt i hur valen fungerar utomlands, men jag ögnade förbi nåt nån gång där man kunde rösta i tre steg. 1:a, 2:a och 3:e val. Om du i första hand röstade på ett parti som inte kom med i landets "riksdag", så räknades din nästa röst istället osv... Nån som vet vilket land jag snackar om?

Hade man applicerat detta i Sverige hade det ju säkert inneburit att tex F! och SvenskarnasParti hade fått mångfaldigt fler röster, just på grund av att många skiter i att rösta på dem för att deras röst mest troligt inte gör någon nytta då de aldrig skulle hamna över 4%-spärren.

Men är det bra ur en demokratisk synvinkel att tillämpa ett sånt röstningsätt?

Smagatusk

Guest

Är du alltid lika lättroad? Det ska inte mycket till innan du börjar strössla smileys över dina inlägg för att överkompensera nåt du egentligen saknar. Argument.

Du påminner lite om Vincent D´onofrio i Full Metal Jacket. Ingen gillar honom, men han är ändå med i övningarna. Fast väldigt mycket efter alla andra. Det slutar med att han sitter på skithuset och garvar och skjuter sig själv i ansiktet. Dina smileys påminner mig om det.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin