Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har du dåligt minne? Kommer du inte ihåg vad dom hann ställa till med under tiden dom hade vågmästarroll i Stadshuset? Att Stockholmarna röstade ut kossan Stella Fare ur stadshuset var nog det förnuftigaste man gjort på denna sida sekelskiftet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har du dåligt minne? Kommer du inte ihåg vad dom hann ställa till med under tiden dom hade vågmästarroll i Stadshuset? Att Stockholmarna röstade ut kossan Stella Fare ur stadshuset var nog det förnuftigaste man gjort på denna sida sekelskiftet.

Cykelbana Odengatan, inte hela världen kanske?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nåja, nu var det ju inte bara Odengatan hon hann förstöra utan varenda stomgata i hela stan. Mycket genomtänkt också då cykelbanan plötsligt flyttades mellan körfält. Hade Fare fått fortsatt bestämma hade Louddens oljeterminal lagts ner och vi hade skådat tidernas tankbilsrally mellan Västerås och Stockholm. Det hanns inte med dock...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Skönt att veta att omröstningen inte är representativt för Sveriges röstberättigade befolkning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är det slutspurt på valet, vad kan man göra?

Jag har stämt av med slarvpellar i bekantskapskretsen, redan börjat hota att jag förlåter dem aldrig om de glömmer rösta.

Jag har 2-3 kompisar i sosselägret och jag har en grovhuggen plan på att skjutsa ut dem i skogen på söndag morgon, lite oklart hur det skall förklaras bara. Kan man säga att man letar efter något?

Alla som är så desillusionerade att de faktiskt kan tänka sig svänga från M till S, hur når man dem bäst? Är det opinionsinstitutens senaste mätningar som skall skickas vidare?

Konsten är inte att få en röst på det parti man gillar, konsten är att få bort som många från de man ogillar mest samt påverka folk i rätt riktning.

Kör hårt!! :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nästa år hoppas jag alla förtidsröstar första dagen det är möjligt. Jävlar va snopna politikerna lär bli då när de planerat med X antal veckor eller månaders av valfläsk och ljugeri om att der utopi är den bästa för alla människor, alltid.... :rolleyes:

Lite mer seriöst... så diggar jag en Jonas Nööjd's kommentar:

Jag funderar på om det inte är läge att byta regering. Vi toppar redan listan över alla länders utveckling enligt PwC:s index. Vi har sänkt skatterna för låg- och medelinkomsttagare så vi numera bara har toppositionen världens högsta skatt för höginkomsttagare. Vi visar medmänsklighet för flyktingar i nöd. Vi har några av världens mest ansedda ministrar, bl.a. för finans och utrikes. Jämfört med högkonjunkturåret 2005 har vi lägre arbetslöshet, en lägre statsskuld, staten har mer tillgångar samt högre skatteintäkter. När övriga Europa höll på att gå under i ekonomisk kris så hade vi knappt något damm på axeln. Det är inte spännande längre. Vi tillsätter Löfvén, Sjöstedt, Fridolin och Romson.

Sista två meningarna säger jävligt mycket, även om man inte anser Alliansen vara ett bra alternativ... rödgröna sidan känns ju riktigt spretig och oseriös, mer än på länge. Är de verkligen ett alternativ?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Åtta SD-politiker har de senaste dagarna uteslutits ur paritet för att de varit klantar och inte kan bete sig som vanliga företrädare. Puckon - 4 dagar kvar till valet.
Sverigedemonerna har nu bara några få dagar kvar att mobilisera sina kvarvarande styrkor.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Åtta SD-politiker har de senaste dagarna uteslutits ur paritet för att de varit klantar och inte kan bete sig som vanliga företrädare. Puckon - 4 dagar kvar till valet.
Sverigedemonerna har nu bara några få dagar kvar att mobilisera sina kvarvarande styrkor.

Det finns således stor möjlighet att förändra och förbättra. Sitt nu inte och titta på, agera. Kandidera för Sd, gör skillnad på riktigt :) plats finns uppenbarligen

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du har väl inte röstat på SD eller kommer heller inte göra det?

Nu pratar vi inte om rösta, utan att du kan kandidera. (toppnamnet är ju ledigt i din by)Istället för att sitta på ändan och tycka ditt och datt är fel. En början till förändring är att påverka. Inifrån :fakta
Keep your friends close but...

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu pratar vi inte om rösta, utan att du kan kandidera. (toppnamnet är ju ledigt i din by)Istället för att sitta på ändan och tycka ditt och datt är fel. En början till förändring är att påverka. Inifrån :fakta
Keep your friends close but...

Ja. Du har väl inte röstat på SD eller kommer heller inte göra det?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ja. Du har väl inte röstat på SD eller kommer heller inte göra det?

Kandiderar du, lovar jag att rösta på dig. Har inte röstat än, gör det i kavaj på söndagen enligt rutin. Så jag tar emot mutor i sann politikeranda. Faaast det blir svårt då jag lämnat byn.. Men tanken va god.de

Kalle Anka eller Ron Jeremy finns som alternativ.
Men vad det blir är min ensak. Hade valresultatet varit som i SH valet hade de jag röstade på inte kommit över spärren.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Ok, tack för din fina analys. Då vet vi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja det där var verkligen glasklart. :lol
Ok, tack för din fina analys. Då vet vi.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Idioter finns i alla partier men om man undrar varför Expressen ALLTID inriktar sig på SD - som en psykotisk fd flickvän - blir man ju inte förvånad då man ser ---> Expressen samarbetar med kommunistiska våldsgrupperingen AFA dokumentation, numera Researchgruppen.

:fakta

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vänstern valspurtar!

http://www.dn.se/valet-2014/moderata-partiarbetare-beskjutna/

[h=1]Moderata partiarbetare beskjutna[/h] Publicerad i dag 17:12

Partiarbetare från Moderata ungdomsförbundet besköts natten mot torsdagen när de affischerade i Borås.
En man i 20-årsåldern träffades i bröstet av skott från en luftpistol, skriver bt.se.
Skadorna uppges inte vara allvarliga.

– Han fick ett sår på bröstet, en prick som började blöda, säger Oliver Öberg, ordförande i Moderata ungdomsförbundet i Södra Älvsborg till tidningen.
Det var när en handfull ungdomar vid halv ett på natten satte upp affischer som en bil plötsligt körde fram och avlossade två skott rakt in i gruppen.
– Vi hade kampanjtröjor och höll på med valaffischer så vi kan inte utesluta ett politiskt motiv, säger Oliver Öberg.
Två män i 20-årsåldern har gripits. De är misstänkta för misshandel, brott mot vapenlagen, brott mot knivlagen och narkotikabrott.

TT

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...