Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ja, men det är nog mer sannolikt att en nazist ansluter sig till SD.

Det är faktiskt inte sannolikt alls. SD är ett judeparti, de har judar i ledningen och stöder Israel och sionismen. Det är tvärtom ytterst troligt att de ansluter sig till ett nazistparti.

Hade du varit intresserad så hade vi kunnat googla fram en av kärnorna i nazismen. Och hur man se anti-semitism och islamofobi som vitt skilda ting. Men du verkar helt blockerad faktiskt.

Vad har du egentligen emot att man kallar SD fascistiskt? Du vet Il Duce och Franco och andra "glada gemänger"? Kan du svara på den frågan?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Antaganden? Tror du att nåt annat riksdagsparti lockar fler nazistsympatisörer?

En motpol till "men dom är kommunister".
Du är full av antaganden..

Vi kommer inte längre, för alla dina svar blir "Men dom ÄR nazister"

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är faktiskt inte sannolikt alls. SD är ett judeparti, de har judar i ledningen och stöder Israel och sionismen. Det är tvärtom ytterst troligt att de ansluter sig till ett nazistparti.

Hade du varit intresserad så hade vi kunnat googla fram en av kärnorna i nazismen. Och hur man se anti-semitism och islamofobi som vitt skilda ting. Men du verkar helt blockerad faktiskt.

Vad har du egentligen emot att man kallar SD fascistiskt? Du vet Il Duce och Franco och andra "glada gemänger"? Kan du svara på den frågan?

Inte sannolikt alls? Jag sa bara mer sannolikt. Även om den sannolikheten är väldigt låg så finns det ändå ett parti som har större sannolikhet än de andra att ha nazister bland sina medlemmar.

Sannolikheten 0.000001 är fortfarande en tio gånger större än sannolikheten 0.0000001.

Du missar poängen. Jag har läst en hel del om nazismen, men detaljerna är inte intressant i frågan ur min synvinkel då jag inte anser SD vara nazister. Jag hävdar bara att det är ett lika stort långskott som att kalla V för kommunister.

Du får gärna kalla SD fascister om du vill jag har ingenting alls emot det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hävdar bara att det är ett lika stort långskott som att kalla V för kommunister.

Det där är ju verkligen befängt. V har under nästan hela sin livstid själva påstått att de är kommunister. Som mest påstod de det när kommunismen var oss nära inpå och diktaturerna frodades. Det var någon nuvarande högt uppsatt företrädare som inte kunde ge ett klart svar på om Kuba eller USA var mest demokratiskt för övrigt.

SD har i alla fall aldrig själva kallat sig nazister, skillnaden är således milsvid.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det där är ju verkligen befängt. V har under nästan hela sin livstid själva påstått att de är kommunister. Som mest påstod de det när kommunismen var oss nära inpå och diktaturerna frodades. Det var någon nuvarande högt uppsatt företrädare som inte kunde ge ett klart svar på om Kuba eller USA var mest demokratiskt för övrigt.

SD har i alla fall aldrig själva kallat sig nazister, skillnaden är således milsvid.

Det är väl ganska uppenbart vid en betraktelse att vad man säger och vad man(medlemmarna) gör går inte alltid hand i hand.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl ganska uppenbart vid en betraktelse att vad man säger och vad man(medlemmarna) gör går inte alltid hand i hand.

Det har du rätt i, och det gäller i åtminstone samma utsträckning V och MP, möjligen fler, men det är nog få om ens inget klavertramp från SD som känns nazirelaterat. Inte detta eller förra årtiondet i alla fall.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och om alla slutar stödrösta på KD så faller dom ur, alliansen gör ett totalt sett sämre val EN gång och sen hoppar 90% av KDs forna väljare på ett annat borgerligt parti och alliansen kan gå vidare utan KD som sig bör.

Helt värt det i det långa loppet i min bok.

Nej, jag håller absolut inte med dig på den punkten. Det gör mindre skada att ha foliehattarna kvar i systemet än att låta Vi-som-skänker-bort-era-surt-förvärvade-kronor-till-de-som-inte-förtjänar-dem-partiet.
Och eftersom merparten av KD's väljare är genuina KD:are så kan det ju bli så tokigt att de röstar på MP i framtiden, eller till och med SD. De förstår liksom inte bättre, mindre vetande du vet :koko

Vägrar du rösta på olika former av dumhet så blir du nog tvungen att rösta blankt i nästa val.

Det finns ju så klart olika grader av jävelskap även i helvetet. Men visst, du har en poäng. Numera känns det som att man röstar på det parti som gör minst skada, istället för mest nytta.
Förbannade jävla Sosse-moderater, fega är vad de är :mad:

Edit/ 23-11 i omröstningen till de sittandes fördel. Man får ju hoppas att detta resultat speglar allmänheten i stort. Ja, om man bortser från populistpartiet SD då förstås. Även om jag lockas av tanken på ett land styrt av SD. Men då bara för att se hur mycket åt helvete det skulle gå och hur många veckor/månader det skulle dröja innan de blir en ren expeditionsregering.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
SJU KOMMUNISTER NU! :skrämd

Satt folk och sov på historialektionerna eller? Nåt för Björklund att bita i.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
KD brukar trots allt ha ganska bra partiprogram att dom sedan är ett kristet parti kan man väl ha överseende med. Jag brukar i alla fall hitta många punkter jag ogillar även hos det parti jag röstat på.

Idag finns knappst något parti som gör mig direkt överlycklig. Finns definitivt värre än KD. Inget större fel på kristna grundvärderingar även om man inte är religiöst lagd. Och utan fyra allianspartier är det kört. Då tar vänstern över och vi är snart tillbaka i ett samhällstillstånd som hämmar all utveckling.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

De är grundade ur Nazism och har utvecklats till vad de är idag. Det finns väldigt stora skillnader mellan Skandinaviens andra invandrar kritiska partier och SD, däribland att de andra är grundade ur fascism.

Därav är de Nazister, om än populistiska sådana, inte sett sedan 1933 i Deutchland.

Problemet med SD är att deras tidigare åsikter är fullständigt oförlåterliga. Alla partier har en historia av etiskt ifrågasatta åsikter, MEN, de är långt ifrån lika extrema som Nazistiska sådana. Närmast att jämföra är naturligtvis Stalin-vänliga vänsterpartister.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Problemet med SD (och delvis andra partier) och den här tråden är: HAT!

Det är så mycket nu för tiden, speciellt inom politik, som baseras och grundar sig på hat. Det är väldigt mycket "vi mot dom" och man vill hellre förhindra eller förminska andra människor, saker och ting än att hjälpas åt, lyfta upp varandra eller helt enkelt bara samarbeta för allas bästa.

Och på tal om SD - SD-toppen om våldtäktsmyt: ”Det är fakta”

Kollar man däremot upp FAKTA så kan man väldigt snabbt och enkelt notera två saker:
1) Insatta yrkesmän, i detta fallet professorer/islamolog, bekräftar med kunskap inom ämnet att SD-folkets åsikter och uttalanden baseras på myter, inte fakta.

2) Vanligaste namnen i våldtäktsmål visar att våldtäkt (i Sverige) mer liknar en kristen/svensk tradition i stil med hoppa runt som grodor kring en gigantisk kuk än att vara ett straff inom islamiskt rättsystem (som likt kristendomen (alla religioner!?...) värnar högt och tydligt om att sex ENBART ska vara inom äktenskap, inte utanför och inte innan)

Skit sak samma om SD är nazister eller inte, deras ideologi bygger på hat, det räcker...
(dock pluspoäng de kämpar och delvis lyckas få folket och resten av riksdagen är (lite) våga prata om invandringspolitiken och integration, allt är såklart inte negativt med dem, världen är knappast svart/vit)

Själv anser jag att samtliga partier representerade i riksdagen är ointressanta - de för alla en för snarlik politik, allt är bara en stor gråzon av små förändringar på detaljnivå som knappt förändrar något för samhället som stort eller framtiden, i många fall dessutom tveksamt om förändringarna ens leder till det bättre.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Problemet med SD (och delvis andra partier) och den här tråden är: HAT!

Det är så mycket nu för tiden, speciellt inom politik, som baseras och grundar sig på hat. Det är väldigt mycket "vi mot dom" och man vill hellre förhindra eller förminska andra människor, saker och ting än att hjälpas åt, lyfta upp varandra eller helt enkelt bara samarbeta för allas bästa.

Och på tal om SD - SD-toppen om våldtäktsmyt: ”Det är fakta”

Kollar man däremot upp FAKTA så kan man väldigt snabbt och enkelt notera två saker:
1) Insatta yrkesmän, i detta fallet professorer/islamolog, bekräftar med kunskap inom ämnet att SD-folkets åsikter och uttalanden baseras på myter, inte fakta.

2) Vanligaste namnen i våldtäktsmål visar att våldtäkt (i Sverige) mer liknar en kristen/svensk tradition i stil med hoppa runt som grodor kring en gigantisk kuk än att vara ett straff inom islamiskt rättsystem (som likt kristendomen (alla religioner!?...) värnar högt och tydligt om att sex ENBART ska vara inom äktenskap, inte utanför och inte innan)

Skit sak samma om SD är nazister eller inte, deras ideologi bygger på hat, det räcker...
(dock pluspoäng de kämpar och delvis lyckas få folket och resten av riksdagen är (lite) våga prata om invandringspolitiken och integration, allt är såklart inte negativt med dem, världen är knappast svart/vit)

Själv anser jag att samtliga partier representerade i riksdagen är ointressanta - de för alla en för snarlik politik, allt är bara en stor gråzon av små förändringar på detaljnivå som knappt förändrar något för samhället som stort eller framtiden, i många fall dessutom tveksamt om förändringarna ens leder till det bättre.

den andra länken verkar vara en ruskigt tillförlitlig källa:3freak

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De är grundade ur Nazism och har utvecklats till vad de är idag. Det finns väldigt stora skillnader mellan Skandinaviens andra invandrar kritiska partier och SD, däribland att de andra är grundade ur fascism.

Därav är de Nazister, om än populistiska sådana, inte sett sedan 1933 i Deutchland.

Problemet med SD är att deras tidigare åsikter är fullständigt oförlåterliga. Alla partier har en historia av etiskt ifrågasatta åsikter, MEN, de är långt ifrån lika extrema som Nazistiska sådana. Närmast att jämföra är naturligtvis Stalin-vänliga vänsterpartister.

Finns det något som helst någorlunda objektivt bevis på att SD någonsin varit nazistiskt? Var då?
Tror inte ens AFA/Expo påstår det faktiskt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Hur kan strävan efter att likrikta invandrings- och integrationspolitiken i Europa och Norden vara "hat"? Obegripligt.

Drivs M av "HAT" mot skatter, är de verkligen ett "HAT-parti".

EXTRA:
Parti hatade - skatter

:gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om man tycker att staten och kommunen inte ska bedriva vissa verksamheter ska man så klart göra sig av med dem. Men inte till varje pris som helst som alliansen gjorde. Stat och kommun har byggt upp värden under lång tid och det är inget man skänker bort bara sådär. Man borde åtminstone sett till maximera priset och se till att man har väl utbyggda kontrollorgan som fungerar.

Det håller jag med om helt, det moderaterna gjort med t.ex. vårdcentraler och daghem i Stockholm borde de få fängelse för. Hade jag slarvat bort några tiotals miljoner av min arbetsgivares pengar så hade processen varit kort, men förstås i sann socialdemokratisk anda så berörs inte politiker - vare sig i kommun, riksdag, regering eller EU - av regler som gäller oss andra.

Apropå bostadspriser Sverige: http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/krugman-jag-skulle-aldrig-kopa-hus-i-sverige_8884464.svd

Angående bostadspriser, vi vet var det är dyrast, men var har det ökat procentuellt mest senaste 10-15 åren?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur kan strävan efter att likrikta invandrings- och integrationspolitiken i Europa och Norden vara "hat"? Obegripligt.

Drivs M av "HAT" mot skatter, är de verkligen ett "HAT-parti".

EXTRA:
Parti hatade - skatter

:gnissla

Är det inte bättre att byta ut ordet hat mot t ex: ogilla(r) eller: tycker inte om eller: tycker mindre om etc!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år