xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har inga drastiska förslag på hur vi ska komma tillrätta med integrationspolitiken, tycker väl samma som de flesta partier, inte sätta folk i ghetton, minska alla byråkratiska snurror så allt inte tar så evighetslång tid, hjälpa med språket osv. Men jag förstår det varken är lätt eller går fort. Särskilt när det finns kommuner som är totalt ovilliga att hjälpa till.
Fri invandring?
Vad gäller språket har jag volontärjobbat med nyanlända kvinnor under en kort period, man träffades en kväll i veckan och fikade och pratade svenska helt enkelt. Deras helt sjuka berättelser som var värre än värsta skräckfilmen, kvarlämnade barn i hemlandet, hopp om framtiden jag som krass svensk insåg svårigheterna med, och hur alla ville bjuda hem en på middag fast de inte hade någonting... De klamrade sig fast vid en eftersom man var "deras enda svenska vän", och man var tvungen att försöka förklara att "detta är bara ett jobb, vi träffas här och pratar men jag är inte din vän". Uhhh... jag lovar er, efter några sådana kvällar röstar man inte på SD.
Varför kort stund?
Har själv råkat ut för några invandrare som halvt desperat vill ha en svensk vän,
det hade varit okej om jag inte just ogillar spontanitet med besök utan överenskommelse och sånt, som är typiskt svenskt