Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Det finns gott om sådana godbitar om man letar. För mig är mp ett farligt parti. De har ett aptitligt budskap för unga som saknar livserfarenhet och inte kan se helheten och kompromissa, därför får de många röster från de leden.

Jag anser att mp är ett extremistparti men till skillnad från SD rumsrena och därför farligare.

Jag tänker att både mp och FI är så lite tröttsamma, men inte så farliga. Lite såhär :såjaponken

Fast det är klart, så tänkte jag om SD också för några år sen :rolleyes:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tänker att både mp och FI är så lite tröttsamma, men inte så farliga. Lite såhär :såjaponken

Fast det är klart, så tänkte jag om SD också för några år sen :rolleyes:

Problemet är att mp och fi inte tilltalar så många, det sd står för tilltalar alla i någon grad.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ah, jag är med. Ur mitt perspektiv låter det bra att avveckla fler reaktorer och sätta upp vindkraftverk, och höja bensinskatten med 30%, men då bor jag centralt och äger inte ens en bil, men jag förstår man tänker helt annorlunda om man bor avlägset och måste åka bil överallt.

Fast förresten, subventionerad bensin för de som bor avlägset tycker jag är en bra ide, och det var väl mp emot om jag inte minns fel? Jag tar tillbaka, 30% högre bensinskatt är dåligt.

Även en malmöbo är beroende av att industrin kan konkurrera ekonomiskt. Hur tror du man gör papper t ex?

Inser du vad vindkraftens el kostar om man inte subventionerar den? Vilket vi alla gör idag via elräkningen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet är att mp och fi inte tilltalar så många, det sd står för tilltalar alla i någon grad.

MP är väl ett av 08-lands största partier?

"För har man ingen bil så tar man tunnelbanan"

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Du tycker inte att du tillhörde falangen som öste förakt för några timmar sedan noterar jag. :lol

Men får jag lov och fråga dig om du själv i din vardag är tvungen att konfronteras med integrationsproblem?

En av mina fördomar :tungan är nämligen att folk röstar på SD fast de inte kommer i kontakt med invandrare över huvud taget. Återigen, bara mina erfarenheter från min värld!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ligger det inte i tidens ådra att enfrågepartier syns mer. MP & SD växer. Enligt mätningarna. Piratpartiet var stora en stund men tycks nöja sig med att ha det bra i EU-parlamentet.
Ny Demokrati var väl också något liknande jefla hittepå.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Ligger det inte i tidens ådra att enfrågepartier syns mer. MP & SD växer. Enligt mätningarna. Piratpartiet var stora en stund men tycks nöja sig med att ha det bra i EU-parlamentet.
Ny Demokrati var väl också något liknande jefla hittepå.

Alla partier är enfrågespartier (populistiska):
MP: Gratis miljö
M: Ingen skatt
S: Gratis bidrag
V: Fri kommunism till alla
KD: Fri Jesus till alla
C: Gratis traktor till alla
SD: Ingen invandrare till alla
FP: Gratis Björklund till alla elever.

:hihi

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Låg inte dom på runt 9% i städerna?

Vilket iof påvisar att städer till större del hyser verklighetsfrånvända än landsbygd.....

Njaa. Det är en annan sorts verklighet bara. Likaledes som att SD 2010 hade störst stöd på skånsk landsbygd. Om man nu utgår från att invandringen är huvudfrågan, har jag svårt att tro att invånarna i Östra Göinge märker av intregrationsproblemen speciellt mycket.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Om man nu utgår från att invandringen är huvudfrågan, har jag svårt att tro att invånarna i Östra Göinge märker av intregrationsproblemen speciellt mycket.

En rånmördad pensionärsbonde värvar 1000 röster i skåne.

Och det har varit några.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Så då är inte SD missnöjesparti längre ? Eller vart går gränsen?

Öhhh, nu menade jag mp... :va Eller va? Hur menar du :confused:

Alltså jag är inte helt klar över vilken syn folk har på begreppet missnöjesparti :) Jag menar det som ett parti man röstar på för att jävlas, typ "kolla här då"

Det tror jag inte mp är idag.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men får jag lov och fråga dig om du själv i din vardag är tvungen att konfronteras med integrationsproblem?

En av mina fördomar :tungan är nämligen att folk röstar på SD fast de inte kommer i kontakt med invandrare över huvud taget. Återigen, bara mina erfarenheter från min värld!

Nu var ju inte frågan ställd till mig, men alla, till och med Gunnar i Inre Myrliden konfronteras dagligen med integrationsproblem. Via skattesedeln.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur mycket skulle skatten sänkas utan problemen?

De enda beräkningar som finns tyder på att det är en stor kostnad. Jag är fullt medveten att eliten älskar att säga att beräkningarna är fel, och jag är tillika fullt medveten att de inte presenterat konkurrerande beräkningar.

Svaret är i alla fall att kostnaden är dold av eliten, sannolikt högre än gemene man skulle tycka den var värd och kraftigt stigande. Allt det bådar gott för SD opinion, och i morgonsoffan kan experter turas om att gissa varför folk inte röstar som de utbildats och instruerats.

Hur mycket skatten teoretiskt kan sänkas? Jag gissar med ca 10% / 5%-enheter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jämfört med de som drabbas så är jag i princip helt förskonad personligen, förutom via skattsedeln som påtalats förstås.

M är det parti som gynnar mig mest personligen.

Jag kommer dock i kontakt med många icke europeiska invandrare, bla eftersom de utgör en betydande del av min bekantskapskrets består av sådana. Det är berikande, men säger absolut ingenting om hur många PUT vi bör dela ut, vem som skall få bosätta sig här eller hur Sverige borde bemöta dem.

Själv då, gjort något mer exotiskt än ätit kebab på sistone? Bor på säkert avstånd du med antar jag? Svensk kille, åker till Indien på semester? Lite lagom mångkulturellt skall det vara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år